Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

agirlnamedbill skrev 2014-11-16 09:13:01 följande:

Har haft det sen jag blev gravid så trodde därför jag hade fått ett till utomkvedshavandeskap men gjorde vul i vecka 7 och hade min graviditet på rätta stället så frågade varför jag får ont i äggstockarna så sa dom att det bara är växtvärk.

Oki skönt att höra, har inte haft ont idag utan mer vanlig " mens värk" någon timme. I äggstockarna var värre:/! Men vad står man inte ut med för dem små;)
  • Madelen b
    Fr1da skrev 2014-11-16 11:49:16 följande:

Ni som har sammandragningar lite då och då. Hur känns dom? För mig som aldrig varit gravid innan vet jag inte riktigt om det är sd jag har eller något annat. Ibland hugger det till, eller snarare sticks, långt ner i livmodern. Kan det vara sd? Går över ganska snabbt och har det bara lite då och då.

Många säger att SD " känns" dvs värker lite. Mina har aldrig gjort ont, inte ens m sonen där jag hade så mycket sd att tappen vart utplånad o jag inlagd! Detta är nog ovanligt för knappt bb trodde mig när jag sa att ja inte hade ont, kände inte ens vissa sd som dem registrerade o reagerade på!

Men mina nu när livmodern är så pass liten känns som ett sug/tryck inifrån långt nere där livmodern sitter, när den sedan blir större så känner man tydligt att hela magen blir Stenhård. Inget ja känner nu när man har lite extra deg kvar;)

Dina hugg/stickningar känner ja inte igen låter mer som ligamenten! Men alla är vi ju olika, reagerar och upplever saker olika! Ligament smärtor kan göra för jävla ont på sidorna av magen som ett sendrag typ!
  • Madelen b
    Mars12 skrev 2014-11-18 08:09:01 följande:

Någon som räknat hur många pojkar/flickor det är än så länge? :) Här är det RUL imorgon så hoppas att vi får veta kön då :)

Jag har oxå rul i morgon ( äntligen) hoppas allt ser bra ut o tror jag bidrar till kill skaran;)
  • Madelen b
    Mars12 skrev 2014-11-18 12:50:47 följande:

Madelen b: just de du blev ju flyttad :( hur dags ska du göra? Hehe ja de vore väl roligt att få reda på att det är en pojke (internationella mansdagen imorgon) ;)

Kl 14, du då?

Haha ja då tror jag ännu mer på att de är en pojk som ligger där inne:)

Men de kvittar vara hen mår bra och kommer ut helskinnad då de är dax:)
  • Madelen b
    ullin skrev 2014-11-18 15:02:10 följande:

Finnar... Jag har så sjukt jobbiga finnar. Röda, väldigt synliga och icke "klämbara".

Fler som får dras med det? Man känner sig inte direkt sitt snyggaste. ;)

Jaaaag massor i från brösten o upp! Brukar aldrig ha finnar:/
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-18 20:32:03 följande:

Hur har era mödrars födslar varit jämfört med era (ni som fött barn tidigare)? De säger ju att hur snabbt det går osv kan gå i arv en del - har ni märkt av det? Tänker framförallt på förstagångsfödslarna. Min mamma födde bara ett barn men det gick fort för att vara förstagångsföderska för henne - efter 3 timmar på sjukhuset så var jag ute smile1.gif

Min o min mammas födslar har varit ganska lika, hon hann inte ta några bedövningar för de gick så fort m alla tre barnen!

Min förlossning tog 1,5h vilket är relativt snabbt;) behövde ingen bedövning heller!

Men jag är ganska bra på smärthantering och självkontroll så jag var hemma till sista minuten!

Hoppas denna förlossning går lika bra o snabbt!!
  • Madelen b
    Mars12 skrev 2014-11-19 09:41:28 följande:

Allt såg så fint ut :) och vi kommer bidra till killskaran lagom på den internationella mansdagen ;) tjihoo vad lillasyster kommer bli glad när vi berättar ikväll.

Så härligt:)

Längtar så o hoppas vi har glada nyheter till storebror ikväll:)
  • Madelen b

Ni som haft problem med att ni sprack mycket hade ni sagt/skrivit något om hur ni ville att bm skulle jobba aktivt emot detta under förlossningen?

Jag både skrev och sa exakt vad jag ville och vad som var viktigt, då de gick så snabbt för mig så är ju risken större att man spricker men bm var super duktig och höll emot och töjde ( ja hon tror m sina fingrar i min vagina så den skulle stretchad. AJ haha) och ja fick två stygn!

Sedan vet man ju inte om detta var avgörande eller om jag bara hade tur ( var slapp kanske;P )

• Madelen b
    Emmadee skrev 2014-11-19 12:56:24 följande:

Jag var totalt ovetande om att man ens kunde spricka så mycket, så det var inger som jag ens hade tanken på. Tror inte heller någon gjorde nåt aktivt för att förhindra det.

Dåligt att dem ger så lite info om sådant och även vad man åtminstone kan försöka för att undvika detta!

Hoppas de går bättre denna gång!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)