Fr1da skrev 2014-11-16 11:49:16 följande:
Ni som har sammandragningar lite då och då. Hur känns dom? För mig som aldrig varit gravid innan vet jag inte riktigt om det är sd jag har eller något annat. Ibland hugger det till, eller snarare sticks, långt ner i livmodern. Kan det vara sd? Går över ganska snabbt och har det bara lite då och då.
Många säger att SD " känns" dvs värker lite. Mina har aldrig gjort ont, inte ens m sonen där jag hade så mycket sd att tappen vart utplånad o jag inlagd! Detta är nog ovanligt för knappt bb trodde mig när jag sa att ja inte hade ont, kände inte ens vissa sd som dem registrerade o reagerade på!
Men mina nu när livmodern är så pass liten känns som ett sug/tryck inifrån långt nere där livmodern sitter, när den sedan blir större så känner man tydligt att hela magen blir Stenhård. Inget ja känner nu när man har lite extra deg kvar;)
Dina hugg/stickningar känner ja inte igen låter mer som ligamenten! Men alla är vi ju olika, reagerar och upplever saker olika! Ligament smärtor kan göra för jävla ont på sidorna av magen som ett sendrag typ!