Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Lycka till alla på RUL idag!!

• Madelen b

Är de bara jag som fortfarande är trött? Igår gick jag upp 05, efter jobb somnade jag 1h för satt sedan gå o lägga mig 22! Sjukt tråkigt men vissa dagar orkar ja inte hålla mig vaken utan får lura sonen till sittastillande lekar så jag kan slumra brevid han!

Annars mår jag jätte bra, får ofta kväljningar och klarar inte av dåliga lukter;) men annars bra! Foglossning har ja med!

• Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-11-01 09:33:08 följande:
    Jag är fortfarande jättetrött men med dubbla hormonhalter är det väl väntat smile1.gif

Har du kollat ditt järnvärde för lågt järnvärde gör en väldigt trött också?
    Skönt att man inte är själv;)

Alla mina värden såg jätte bra ut sa hon!
  • Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-11-02 05:43:19 följande:
    När tog du hb senast för det kan ändras snabbt nu i början speciellt. På bara några veckor hade mitt gått från 133 till 114 (man skall inte ligga under 110). Bara ett tips smile1.gif
    Var ju iof 2-3v sedan! Ska dit i morgon o kolla!!
  • Madelen b

Mina värden var bra så tröttheten beror nog på hormoner och livet;)

Fick även höra bebis hjärta som pickade på så himla fint! Mysigt och ett lugn som spred sig!

Vet vi pratat om detta förr men vilka här kommer vaccinera sig på rs virus?

Pratade med min bm och hon tyckte jag skulle det men kunde vänta tills lite senare i grav då största risken är om man föder barnet och man är sjuk med viruset! Jag blir vimmelkantig men litar ju på min BM!

• Madelen b

Oki ja menar ju såklart säsongs influensan! Och de sittar lappar på min bm mottagning att alla efter v 16 bör vaccinera sig!

• Madelen b

Jag som aldrig blir sjuk har nu haft en långdragen förkylning i snart 1 mån så nog märks de att immunförsvaret är sämre!

Fler än jag som redan har "råmjölk" i brösten? Fick de tidigt med första sonen oxå men inte såhär tidigt och då kunde jag inte ligga på sidan för de bara rann ur mig! Hoppas INTE de blir så denna gången ;P

• Madelen b
    amandanS skrev 2014-11-04 09:33:43 följande:
    Jag kan utan problem med lätta tryck få ut genomskinlig vätska (ibland lite vitblandat, råmjölk?).. Och brösten har växt 2 storlekar sedan jag plussade :P ömma bröst till o från och ständigt mer eller mindre ömma bröstvårtor.. V 19 idag :D på måndag RUL!! Och snart halvvägs..
    Då är ja inte själv iaf, ja har stora bröst iaf så mycket större har dem inte blivit, men då ha ammade sonen såg jag grotesk ut, tom dem på bb reagerade över mina stora bröst;)

Hade dock gott om mjölk!
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-11-04 11:48:29 följande:
    Jag har börjat få som vita prickar som man kan pilla bort från bröstvårtorna, men inget vätskeaktigt än.

När jag var 16 gjorde jag en abort och nån vecka efter aborten (gjorde en tidig abort) kom det mjölk ur brösten när man tröck på dom. (Usch det var hemskt, nog med att jag redan var ledsen efter aborten så kom det mer tecken på att jag varit gravid..)

Med dottern fick jag inte mjölk förrän väldigt sent, typ 35? Och då var det bara nån droppe så behövde inte använda skydd i bhn.
    Fy så jobbigt:/

Min sambo vart galen i sängen då de rann mjölk på hans rygg om ja låg på sidan haha! Hoppas de inte redan börjar;)
  • Madelen b
    Malinpetronella skrev 2014-11-04 13:04:46 följande:

Fy fan jag är så jävla dunder förkyld att jag tror att huvudet ska trilla av.

Hade skit dåligt immunförsvar förra graviditeten, 2 maginfluensor en vanlig influensa och massor av febertoppar samt uvi.

Måtte det inte bli likadant nu!

Jag är sån som inte vill äta lläkemedel under grav heller. Har redan ätit en kur antibiotika denna grav pga uvi och i förrgår tog jag panodil för att orka ha kalas på kvällen. Men får så dåligt samvete fast jag vet att det är oki att ta panodil iiblandunder ggrav.

Hur gör ni med sånt?

Jag försöker undvika det men har fått tagit ett häng panodil då jag haft sjuk huvudvärk flera gånger denna grav! Funkar inte m barn o jobb att hå runt m det!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)