Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-10-17 07:52:00 följande:

Tack för era peppande svar! Känns lite bättre nu. Ni som inte hann med EDA; vad berodde det på? Åkte ni in till sjukhuset sent eller ville ni ha det i ett sånt läge då det redan var för sent eller tog det för lång tid för narkosläkaren att komma? Bra att veta hur man ska agera om man verkligen vill hinna med att få det.

Eda är epidural va? Jag tycker inte man ska sträva efter att få det om det inte är absolut nödvändigt eftersom förlossningen kan stanna upp och du kan behöva få dropp för att få igång värkarna. Om du däremot känner att det gör för ont så hjälpte morfin för mig. Fick sova en halvtimme och kroppen jobbar på fastän man vilar, jag öppnades från 3-4 till 10 under halvtimmen jag sov.

Epiduralen däremot stack narkosläkaren fel FYRA gånger. Skrek att hon skulle dra åt ***** och fick morfin istället. (Var först skeptisk mot morfin eftersom det inte verkar så länge, men en halvtimmes vila ger en mycket ny kraft)

Det är min upplevelse i alla fall! Sen väljer man ju självklart själv hur man vill ha det.
  • agirlnamedbill
    Kiickson skrev 2014-10-18 09:22:51 följande:
    Ja den är hemlig. Därför måste du bli vän med någon som är med där så vi kan lägga till. Om du vill gå med så skriv ett privat pm till mig här hur jag kan hitta dig på facebook så lägger jag till dig som vän sedan lägger ja till dig i gruppen och sen tar ja bort dig som vän.

Det är bara vi som är med i gruppen som ser :)
    Vet inte hur man skriver privat pm här men du kan väl lägga till Maria Vilmunen Pizarro? :)
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-10-19 13:47:27 följande:

Vilken v kommer ni göra Rul? Mitt kommer bli 17+1 är inte det tidigt? Bm går efter senaste mens och då är jag 18+? Enlig den men jag har ju sett på UL att de inte stämmer (vilket ja visste) borde jag säga de till min bm så hon flyttar mig?!?

Man räknar ju enligt senaste mensen. Jag ska göra ultraljud 18+1 enligt senaste mensen och inte enligt ägglossning.
  • agirlnamedbill
    agirlnamedbill skrev 2014-10-19 14:36:49 följande:
    Man räknar ju enligt senaste mensen. Jag ska göra ultraljud 18+1 enligt senaste mensen och inte enligt ägglossning.
    Läste lite fel sorry :P men tidiga ultraljud stämmer inte heller helt har jag för mig, utan det är vid rul man får veta exakt hur långt gången man är
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-10-19 15:41:03 följande:

Ja ni har rätt:) får man komma tillbaka kan ju det vara trevligt med;P

Och jag kan ju bli flyttad igen så jag avvaktar och ser vad dem säger helt enkelt;)

Gud så man längtar, fick höra hjärtat på ul i veckan det är såå underbart!

Men så svårt att fatta att de är något där just nu! Längtar så till sparkar så man kan få bekräftat att någon faktiskt rör sig där inne!

Håller med! Sparkarna lugnar ju så sjukt mycket tycker jag. Nu undrar man bara och har inget konkret bevis på att allt är bra. Brösten är större, men det var dom när jag hade utomkvedshavandeskap också.
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-10-19 17:03:10 följande:
    Ja men precis!!

Med första barnet kunde man puffa magen lite så fick men en puff tillbaka! Så mysigt:)
    Ja och innan sparkarna kom igång med första så var i alla fall jag väldigt ovetande och tänkte knappt på graviditeten så var knappt orolig.
  • agirlnamedbill

Fy, är på jobbet och helt plötsligt slog det till med ordentlig smärta i vänster höft.. Om jag håller handen på höften så jag har tummen på knölen på ryggen så är det där smärtan sitter, nån cm upp och ner också.. Nån som vet vad det kan vara? Jobbar på äldreboende så kan det va nåt i samband med jobbet som gör att jag får ont? Lyft och sånt?

• agirlnamedbill
    agirlnamedbill skrev 2014-10-19 19:56:49 följande:

Fy, är på jobbet och helt plötsligt slog det till med ordentlig smärta i vänster höft.. Om jag håller handen på höften så jag har tummen på knölen på ryggen så är det där smärtan sitter, nån cm upp och ner också.. Nån som vet vad det kan vara? Jobbar på äldreboende så kan det va nåt i samband med jobbet som gör att jag får ont? Lyft och sånt?

Ingen..? Borde jag åka till sjukhuset?
  • agirlnamedbill

Tack för svar! Har ingen aning om ichiasnerven men har funderat på foglossning men vet inte vart det ska kännas.. Kanske ska ringa min bm då.

Och om du sett barnet så vet du ju att nåt är där! Det är väääääldigt ovanligt att något händer efter man sett hjärtat ticka. Jag fick se i vecka 7 för jag haft utomkvedens tidigare i år, och missfallsrisken minskar ju till typ 3% om man sett hjärta. Och du har ju till och med fått se på KUB att det är en frisk bebis så du har inget att oroa dig för! :) I mitt landsting erbjuds inte KUB så jag får vänta till RUL. Och om man inte haft nåt konstigt tidigare så får man inte göra tidigt ultraljud heller, så förstår om man nojjar om man inte sett nånting alls. Tycker du ska lugna dig, inte långt kvar till RUL :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)