Smulan 89 skrev 2014-12-05 18:52:32 följande:
Mitt första barn föddes sjukt och ha fått nästan all sin näring i dropp i blodet ifrån start. Hade också massor med mjölk och trots att jag inte var bekväm med det, så pumpade jag ur i 3 mån, sen slutade jag. Att ge flaska var det bästa jag har gjort.
Andra barnet fick jag för jag för mig att jag skulle amma igen. Slutade efter ca 3 mån även denna gång och njöt av att sluta amma och ge flaska istället. Jag gillar inget som har med amning att göra. Det är inte ett dugg mysigt. Det gör ont, det läcker hela tiden, man känner sig aldrig fräsch, brösten ömmar om du inte tömmer tillräckligt ofta. Det är krångligt med kläderna som ska på och av. Har även haft mjölstockning flera gånger.
Kan tyvärr inte komma på en enda fördel som jag såg med amningen. Den var hemsk rakt igenom. Mitt andra barn hade ändå bra tag, så det var bara att stå ut.
Vet inte hur jag ska göra den här gången. Vill inte amma. Vill egentligen inte ens försöka.
Jag förstår dig och de är helt ok att känna tycka så! Skönt att läsa för andra med problem att faktiskt inte alla tycker det ÄR SÅÅÅ mysigt;)
Min kompis sa till direkt på bb att hon inte ville amma, dem dubbelkollade någon gång sedan körde dem ersättning!
Så gör de som känns bäst för dig!!