Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Sommarsnö skrev 2014-12-18 18:14:32 följande:

Apropå alla magstorlekar - har de börjat mäta era magar än? Jag fick första mätningen i måndags (i Norge) och låg inom medelfältet, lite över medelsträcket. Blev lite förvånad för jag tycker inte att min mage är så stor. Men tydligen helt normal smile1.gif

Hon bara kände på magen igår, kollade blodtryck och urin. Inget blodprov eller något! Lite skumt tycker jag! Lyssnade på hjärtat oxå men var fullrulle där inne så hon hade lite svårt att få till det!
  • Madelen b
    Freje skrev 2014-12-19 08:43:28 följande:

Yippie. Går in i vecka 23 idag.

Nu börjar det sjunka in att vi snart är fyra i familjen. Har inte börjat fixa något än. Handlade bara ett plagg efter att RUL var avklarat. Kanske man kan hitta lite på rean sen. En del neutralt får lilltösen ärva av storebror som jag sparat. Vagnen, en Brio med fasta lufthjul, får duga till en början. Kommer nog att skaffa en nyare när det är dags att byta till sittdelen. Det enda stora inköpet som vi kommer göra är att köpa en ergonomisk bärsele, funderar på att prova en Pognae.

Kommer säkert att komma på fler saker längre fram. Ska försöka mig på att sy ett babynest också.

Förresten, hur lång tid innan tänkte ni gå på ledighet? Med sonen gick jag en månad innan, men det var för att det var jul och nyår. Hittills mår jag ju prima, men tänkte att det kan vara skönt att vila och förbereda sig lite någon/några veckor innan.

Jag kommer gå 20 feb, har ett mycket fysiskt arbete där vi springer rundor heladsgarna, står hela arbetspass lyfter tunga köttbackar och för att kunna serva kunderna hänger vi på magarna över disken så rent fysiskt funkar de aldrig att jobba längre! Hoppas inte magen blir jätte stor så de kommer få mig att gå tidigare!

Ja har ju varit sjukskriven sedan v 10 tror jag jobbar bara 50% skönt då min rygg o fogar skriker annars men nu skriker plånboken haha! Men lika bra att vänja sig för sämre kommer man få;)
  • Madelen b
    Öholm skrev 2014-12-19 21:02:00 följande:
    Det är samma sak för mig med besök hos bm. Inskrivningssamtal i v. 9 och besök två i v. 25. Håller med om att det är långt emellan och att det skulle kännas bra med koll på järnvärdet tidigare.
    Ja var hos bm nu i v 22 men hon tog inget järnvärde, så tror inte de är någon fara!
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2014-12-20 08:10:26 följande:
    Vad jobbigt med lunginflammation, hur upptäckte ni det?

Jag har fått en konstig förkylning och hostar mig genom nätterna, verkligen jobbigt.
    Jag har oxå grym hosta, hostar tills ja spyr flera gånger om dagen:(

Men detta var tydligen bara en " jobbig" hosta som många har just nu:(

Hostar så ja får sååå ont i lungor/revben och magen:(
  • Madelen b

Är de bara jag som inte är bekväm med att dricka cocillian( stavning?) ?

Kanske bara ja söm överdriver, men har pinat mig genom nätterna utan den!

• Madelen b
    Apriltös skrev 2014-12-20 23:46:10 följande:
    Hade den för något år sedan, men är också obekväm med den nu som gravid och håller mig till svår andning o hostar nästan upp lungorna istället! :)
    Ja samma här nu känns hostan lite bättre stundvis så den får stå i skåpet ett tag till!
  • Madelen b
    JhjärtaK skrev 2014-12-21 10:54:45 följande:
    Den läkaren som jag träffade ville inte skriva ut cociliana till mig pga att den innehållet morfin och att jag är gravid. Men har hört flera som fått den som gravid så det beror nog på hur försiktig läkaren är av sig. Jag hade tagit den om en läkare hade sagt ok och om min hosta var väldigt jobbig (vilket den verkligen verkar vara för många i tråden just nu).

Min hosta har som tur var nästan försvunnit. Helt fruktansvärt att vara gravid och hosta.
    Nä jag är inte bekväm med de alls, och man får inte ta den som ammande, känns den ju inte jätte nyttig att ta som gravid!

Jag har som sagt pinat mig genom de värsta nätterna med vatten,te och halstabletter och den har vänt nu, hostar fortfarande tills ja kräks men mindre ofta haha!

Och klart att har läkaren skrivit ut den o man är ok med de så ska man klart ta den, menar inte att peka finger åt någon!!
  • Madelen b
    S1528 skrev 2014-12-21 22:40:44 följande:

Jag önskar verkligen att jag hade hostmedicin nu, är så otroligt trött och vill sova men jag bara hostar och hostar :(

Hostar tills det känns som jag skall kräkas, och dessutom är tydligen min bäckenbotten inte vad den brukade vara. Helt plötsligt läcker det när jag hostar. Känner mig helt förstörd just nu och lipar mellan hostningarna :(

Du är inte ensam, jag både kissar på mig och kräks!! Underbart då man jobbar!!

Men honung, citron och te har hjälpt mig! Hostar fortfarande massa släm o klöks men sover bättre!!
  • Madelen b
    LillaSandy skrev 2014-12-25 21:59:18 följande:

God jul! Jag fick sammandragningar på kvällen två dagar innan julafton. De höll i sig natten o hela dagen efter. Ringde förlossningen för att rådfråga och de sa att vi skulle komma in, tio mil enkel väg från julfirandet. Åkte in o hade 17 sammandragningar under bilfärden men då vi kom in upphörde sammandragningarna. De kollade hjärtljud, gjorde ul och vul. Allt var fint, tappen var 4,3 cm. Fick åka hem men de ville inte att vi lämnade stan den kvällen. Dagen efter ringde vi in o bm sa att jag skulle försöka vila. Vi åkte vi till julfirandet och allt kändes ok. Men bara efter ett tag började det kännas mycket sammandragningar igen. På kvällen kändes det ännu mer och en del av dem gjorde lite ont. Blev orolig så ringde in igen o de sa kom hit. Så åka tio mil igen. O väl där tog de ctg som visade sammandragningar med 1-1,5 min mellanrum. Fick göra ul och vul igen o tappen var oförändrad. Jag fick sova där och fick voltaren o Alvedon. Sen tog de blodstatus, urinodling och odling från tappen. Nu har det känts bra och jag fick åka hem vid fyra idag. Fick med mig voltaren hem ifall det kommer igen, det gör att muskulaturen kan slappna av. Nån annan som har eller har haft sammandragningar? Vad är normalt egentligen?

Jag har oxå SDoch ganska ofta, hade lika med sonen oxå men har nog en lättirriterat livmoder sa läkaren!

Här i hbg får du dock tjata till dig att komma in fast du har sd:( dem låter dig inte komma in bara sådär! Sjukt dåligt:(

Med sonen var min tapp helt utplånad i v 30 och han föddes v 36 så hoppas de inte blir tidigare denna gång:)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)