Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

S1528 skrev 2014-12-30 12:27:06 följande:
    Jag skrev lite knasigt i slutet på inlägget där.. FK skulle skicka papper för att korrigera min inkomst när de fått mitt moderskapsintyg, men jag har inte fått några papper ifrån dem ännu. Det problemet går att lösa, men;

Det egentliga problemet är att FK vill ha ett utlåtande ifrån arbetsgivaren för graviditetspenningen och min chef befinner sig på andra sidan jordklotet. Det här skulle varit fixat innan h*n åkte enligt min åsikt.. Så ansökan kan jag skicka in, men den är i vilket fall inte fullständig :/
    Men måste ju finnas någon annan som kan fylla i? Det var inte någon av mina chefer som fyllde i utan våran administratör som sköter alla personalpapper!! Hoppas de löser sig iaf!!
  • Madelen b
    Freje skrev 2014-12-30 10:53:37 följande:

Trots ledighet så börjar jag känna mig trött, så jag misstänker att järndepåerna börjar sjunka för mig. Så jag tror att det börjar bli dags att komplettera med järntillskott snart. Ska till bm den 12 januari så får väl veta då hur det står till.

Annars mår jag fortfarande oförskämt bra. Har klarat mig hela hösten utan förkylningar. Magen är ff liten och kan lätt döljas under en lösare tröja. Jag undrar när den exploderar och börjar växa? Går in i vecka 25 på fredag.

Jag funderar mycket på förlossningen, vad jag vill göra annorlunda denna gång. Körde med lustgas till största delen förra gången, kombinerat med typ yogaandning. Funkade jättebra för mig. Tyvärr drog förlossningen ut på tiden (tog 22 timmar) och den fick avslutas med sugklocka. Hoppas på ett något snabbare förlopp och mindre kaotiskt avslut denna gång.

Jag tänker försöka amma denna gång också om det funkar. Det är inget jag tar för givet, då jag vet att det kan vara jobbigt. Fick en infektion i ena bröstet förra gången och fick äta pencillin. Det var inte roligt, för det gjorde så infernaliskt ont att amma innan den gick över.

Det jag mest funderar på är hur det blir med syskonet. Hur kommer han att uppleva det. Just nu är han jättelycklig över att bli storebror, men hur blir det sen när uppmärksamheten tryter för att lillasyster kräver mycket. Gäller nog att försöka planera in egentid med bara honom.

Ursäkta långt inlägg, men nu börjar tankarna snurra inför framtiden.

Gott nytt år till er alla!

Syskonet funderar jag oxå på! Vi är så himla tighta, gör allt tillsammans! Han är inte mammig på det sättet, han är väldigt utåtriktat ( för social ) öppen o älskar människor men är jag hemma duger inte pappa till något! Och jag vill inte att han ska känna att bebis knuffar bort honom! Han är min bästa vän och snart är vi tre:)

Försöker själv tänka på mina syskon och hur mycket dem betyder för än! Han kommer vara 4år när bebis kommer!
  • Madelen b

Visst borde kondenserad mjölk vara ok att äta?

Är ju mjölk som reducerats!?

Har gjort glass till efterrätten ikväll m kondenserad mjölk, men såg efter att de står inget om den är pastoriserad eller ej, men visst måste de väl stå om den är opastöriserad plus att de är ju en konserv!

• Madelen b

Jag hade både bröstvärmare och inlägg och födde i juni men hade massa mjölkstockningar, fyfan de värsta av allt!!

Denna gång kommer jag satsa på dyra,bra och bekväma amningsbehåar inget billig skräp!

• Madelen b

Att fråga folk om babyskydd är som att fråga folk om vagnar;)

Alla tycker att "sina" är bäst så du lär får höra att alla är bäst haha!

Vi har bara kört med dem som fått bäst i test i råd och rön! Kända märken som är väl beprövade!

Till sonen hade vi britax ( har fortfarande) super nöjda! Nu blir de britax eller besafe tror jag, båda passar vagnen dessutom!

Finns en grupp på fb bilbarnstolar tror jag den heter! Super bra!

• Madelen b

Detta med värktabletter o graviditet? Hur känner ni?

Ja har så ofta så grymt ont i skallen och inte blir de bättre av att hosta o kräkas!

Men jag får sådant dåligt samvete av att ta panodil tex, ibland 1 tablett tre gånger /v! Ibland klarar jag mig utan i en vecka! Gillar det inte alls men vet ej hur jag ska kunna jobba o vara mamma med denna huvudvärk, men vill inte skada mitt barn ju:/

• Madelen b
    julii skrev 2015-01-03 17:47:28 följande:
    Jag är sjukskriven 100% pga av ryggont och foglossning. Och för att det är tvillingar. Min läkare skrev ut recept på en stor burk Alvedon som jag skulle ta vid behov. Tror jag fick ta 6st om dagen. Jag har dock inte gjort det då jag inte tycker om att ta "mediciner" överhuvudtaget utan lägger mig hellre o vilar så har inte ens tagit ut det men de jag ville komma till är att det kan ju inte vara farligt eller skadligt om läkare råder till det. Så tycker inte att du ska ha dåligt samvete. :)
    Tack det var ett härligt inlägg att läsa! Känns bättre! Tråkigt att höra om dina problem dock!
  • Madelen b
    LillaSandy skrev 2015-01-03 22:36:32 följande:

Vad har ni köpt till babyn? När ska man handla allt?

Vi har det mesta men en vagn och kläder är det vi köpt! Kommer bli babyskydd närmare! Sängkläder mm när vaggan är köpt:)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2015-01-05 18:19:39 följande:

Eftersom vi verkar ha en bilbarnstolsexpert i gruppen passar jag på att fråga ;)
    Har hittat ett babyskydd som vi vill ha - Cybex Aton Q på en holländsk sida. Är det vanskligt att köpa därifrån eller ska det vara samma stol som man kan köpa i Sverige (tänker på t ex flamskyddsmedel eller annat att tänka på)? Svårt att få tag i den stolen i Sverige - har bara hittat den på en butik i Upplands-Väsby eller var det var men då måste man fysiskt åka dit och köpa den och vi bor inte i Sthlms-området. Dessutom var den billigare i Holland.

Jag har aldrig hört om den stolen heller!!

Kolla med "bilbarnstol" gruppen på fb:)
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-06 11:05:16 följande:

Är det någon mer än jag som drömmer otroligt mycket nu under graviditeten? Vet att det är vanligt med drömmar, men jag drömmer om människor och saker som ligger långt tillbaka i mitt förflutna och jag upplever att jag drömmer väldigt intensivt. Ibland känns det nästan lite läskigt.

Någon mer?

Jag drömmer jätte konstiga drömmar, drömmer det i vanliga fall oxå men nu är dem antingen sexuella eller våldsamma konstigt nog var lika förra grav oxå!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)