Freje skrev 2014-12-30 10:53:37 följande:
Trots ledighet så börjar jag känna mig trött, så jag misstänker att järndepåerna börjar sjunka för mig. Så jag tror att det börjar bli dags att komplettera med järntillskott snart. Ska till bm den 12 januari så får väl veta då hur det står till.
Annars mår jag fortfarande oförskämt bra. Har klarat mig hela hösten utan förkylningar. Magen är ff liten och kan lätt döljas under en lösare tröja. Jag undrar när den exploderar och börjar växa? Går in i vecka 25 på fredag.
Jag funderar mycket på förlossningen, vad jag vill göra annorlunda denna gång. Körde med lustgas till största delen förra gången, kombinerat med typ yogaandning. Funkade jättebra för mig. Tyvärr drog förlossningen ut på tiden (tog 22 timmar) och den fick avslutas med sugklocka. Hoppas på ett något snabbare förlopp och mindre kaotiskt avslut denna gång.
Jag tänker försöka amma denna gång också om det funkar. Det är inget jag tar för givet, då jag vet att det kan vara jobbigt. Fick en infektion i ena bröstet förra gången och fick äta pencillin. Det var inte roligt, för det gjorde så infernaliskt ont att amma innan den gick över.
Det jag mest funderar på är hur det blir med syskonet. Hur kommer han att uppleva det. Just nu är han jättelycklig över att bli storebror, men hur blir det sen när uppmärksamheten tryter för att lillasyster kräver mycket. Gäller nog att försöka planera in egentid med bara honom.
Ursäkta långt inlägg, men nu börjar tankarna snurra inför framtiden.
Gott nytt år till er alla!
Syskonet funderar jag oxå på! Vi är så himla tighta, gör allt tillsammans! Han är inte mammig på det sättet, han är väldigt utåtriktat ( för social ) öppen o älskar människor men är jag hemma duger inte pappa till något! Och jag vill inte att han ska känna att bebis knuffar bort honom! Han är min bästa vän och snart är vi tre:)
Försöker själv tänka på mina syskon och hur mycket dem betyder för än! Han kommer vara 4år när bebis kommer!