Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Haha vaknar oxå ofta av att jag får orgasm med följd av en rejäl sd haha! Var lika sist jag var gravid så är nog allt extra blod!

I förra grav drömde jag ofta att sambo lämnade mig o var otrogen mm! Inget sådant denna men drömmer att jag blir sparkad i magen eller att jag mördar någon annan! Skummt haha

• Madelen b
    ullin skrev 2015-01-06 18:30:25 följande:

Finns det fler som vaknar på nätterna med bortdomnade händer? Händer mig oftare och oftare nu.

Är i v 24.

Har alltid haft de problemet då ja sover m händerna ovanför huvudet, men kanske mer känsligare nu när ja tänker efter! Får lägga mig med händerna nere för dem inte ska domna!

Sendrag i vaderna har ja dock börjat få,ofta:/
  • Madelen b
    mandalii skrev 2015-01-06 19:52:05 följande:

Okej, vad säger ni, Bugaboo Cameleon 3 eller Brio go next?

Utseende mässigt cam!

Dock tycker camen är så plastig och skranglig, men snygg;)

Men frågar du en cam nörd så säger dem garanterat emot mig;P
  • Madelen b
    Freje skrev 2015-01-08 09:27:46 följande:

Jag får också höra kommentarer om att vad liten mage jag har ( går in i vecka 26 imorgon). Om jag inte berättar så är det ingen som ser att jag är gravid. Antar att de tror att jag ätit lite för mycket under julhelgen smile5.gif
    Så jag är lite avis på er som har så fina kulor. Men jag antar att hon ligger långt ner och bak. Det är i alla fall mycket aktivitet, framför allt på kvällarna. När sonen lägger örat mot och pratar med magen så verkar det som det blir extra livligt därinne smile1.gif

Med sonen hade jag mycket större mage i vecka 25. Trodde det skulle vara tvärtom eftersom det är andra barnet nu.

Jag hade oxå större mage med sonen, och man blir ju lite fundersam när man hört som du säger att man är större med andra barnet!
  • Madelen b
    Freje skrev 2015-01-08 09:57:07 följande:
    Din mage ser precis ut som min! smile1.gif Kollade lite nogrannare på bilden du lade upp och det skulle lika gärna kunna vara jag.

Även om jag vet att allt troligtvis är normalt, så ska det ändå bli skönt med kollen hos bm på måndag.
    Haha så roligt:)

Jag ska dit på onsdag, som du säger ska de bli skönt!

Vilken v är du i och är de första gången dem ska mäta magen?
  • Madelen b
    mandalii skrev 2015-01-08 11:44:26 följande:

Håller på och försöker planera vår föräldraledighet, men tycker det är så himla svårt det här med hur många dagar man ska ta ut per vecka och sjukpenningnivå och lägsta nivå. Vi har tänkt så här, jag är hemma 9 månader, månad 10 tar vi ut en dubbelmånad då båda är hemma samtidigt. Så det betyder att jag blir borta totalt 10 månader och min sambo 6 månader.

Hur tänker ni? Och är det viktigt att spara så mycket som möjligt för kommande sommarsemestrar eller liknande, eller hur ska man tänka?

Hur mycket kommer ni att spara? Dagarna på lägsta nivå kanske man kan använda för att dryga ut under de veckor man valt 50 %. Efter min planering har vi kvar massor med lägsta nivå dagar, är de bra att spara? Och cirka 30 dagar sparade på sjukpenningnivå.

Vad är viktigast för er?

Hur många dagar man behöver ta ut varierar ju jätte mycket beroende på ens sgi!

Tänk på att efter barnets 1års dag måste du ta ut eller jobba 5dagar/v.

Jag tänker såhär, de viktigast för mig är att mina barn ska få börja på dagis så sent som möjligt! Inte att ja ska kunna ta ut längre semestrar om något år!

Med första sonen tog jag ut alla mina föräldrar dagar både med sgi och lägsta så han kunde börja på dagis strax innan han vart 2år kändes bäst för mig/oss och semestrarna får vi ta omlott iaf så han har 8v ledighet på somrarna iaf så vi kommer köra lika på denna! Min sambo har sina dagar kvar men tror han kommer ta dem i sommar så vi får vara hela familjen tillsammans då!

Jag kommer dock börja jobba helger så fort det går så jag kan dryga ut mina dagar ännu mer, var arbetslös m första barnet så hade ju inte jätte bra sgi men fick dem att räcka iaf! Hoppas kunna få in bebis på dagis tidigast vid 2års ålder!
  • Madelen b
    Freje skrev 2015-01-08 13:40:22 följande:
    Jag är i vecka 24+6, så två dagar "före" dig om jag läste rätt. 

Japp, på måndag blir första gången hon mäter magen. Första gången de kollar några värden också sen inskrivningen.
    Har i och för sig bara varit en gång mellan inskrivningen och nu, men då lyssnade vi bara på hjärtat och hon klämde och kände lite.

Har de mätt magen på dig tidigare?
    Nä precis samma som dog, hon tog ett urinprov sist annars bara lyssna på hjärtat, så blir spännande att se!!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)