• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • emmasdag
    Mars12 skrev 2014-10-21 15:55:41 följande:

Emmasdag: jag vad mest bara nyfiken hur bra man ser :) Aldrig gjort det själv men ska göra det denna gång :) blir det bra "bilder" :)?

Jag tycker att 3d bilderna är lite läskiga :P men visst, man ser ju väldigt bra på dom :)
  • emmasdag
    Sommarsnö skrev 2014-10-21 16:06:30 följande:

www.asos.com har jag sett många fina kappor - kolla på de som inte är under mammakläderna också. Det ser ut som om det finns jackor i a-linjeform där som kan passa.

Jag har köpt en jättefin a-linjeformad filtkappa/ jacka som jag räknar med o kunna ha en bit in på vintern o även till våren! Från lager 157 faktiskt :)
  • FCet
    EmmasaraL skrev 2014-10-21 18:09:22 följande:

Jobbar du som barnmorska eller liknande? :) Vad kul, önskade att jag kunde så! 

Kan känna igen mig i det där, vår bebis rörde jättemycket på sig, ville knappt ligga still och så känner man inget! Spännande, kul att du har möjligheten till det :)

Jobbar som röntgensjuksköterska :)

Är inte så där jätte kunnig, så var just glad över att jag hittade bebisen överhuvudtaget.

Längtar till RUL då någon kunnig kan beräkna bf och kolla organen bättre.

Men har lovat mig själv att inte röra ulj mer. Undrar hur det kommer gå nu i natt :P
  • Solkatten
    Mars12 skrev 2014-10-21 07:43:12 följande:

Var det ingen här som gjort 3D UL?

Jag gjorde 3D UL med förra barnet. Vad det något speciellt du tänkte på?
  • JhjärtaK
    S1528 skrev 2014-10-21 18:04:48 följande:

Jag börjar också få samma problem med byxorna, de går inte att knäppa och det är så himla obehagligt när de klämmer åt.. Provade mammabyxor på HM häromdagen, tänkte det kunde vara trevligt att ha "något att växa i" men alla satt som en katastrof över lår och rumpa..

Ni som varit gravida tidigare, är det tights och tunikor som gäller, eller var hittar man de bästa mammabyxorna?

Konstigt nog så sitter mammajeansen från hm bra på mig, främst dem jag köpte när jag var gravid med dottern. De nu sitter lite sämre.

Kanske testa mamalicious jeans?
  • S1528
    JhjärtaK skrev 2014-10-21 19:22:26 följande:
    Konstigt nog så sitter mammajeansen från hm bra på mig, främst dem jag köpte när jag var gravid med dottern. De nu sitter lite sämre.

Kanske testa mamalicious jeans?
    Du kanske har lite slankare ben och rumpa än jag, jag begåvades bara med en väldigt smal midja (som väl snart är ett minne blott, haha)

Finns mamalicious i någon vanlig butik eller är det nätet som gäller?
  • S1528

JhjärtaK: det var inget, googlade lite själv och hittade ;) tack för tipset

• mandalii
    JhjärtaK skrev 2014-10-21 17:17:53 följande:
    Kan nog bli väl kallt i vinter och sitter nog inte så snyggt när magen börjar ta mer plats tyvärr. Men till senhösten funkar den nog
    Mm som jag misstänkte, har du tips på någon annan snygg som passar bättre? : )
  • LillaSandy

Mina kollegor har varit frågvisa o nyfikna ifall jag skulle vara gravid, lite skämtsamt har det känts dock. Idag frågade en mer seriöst om jag är gravid och jag sa att jag är det. Vecka 15. Hur hade ni gjort? Ville inte ljuga heller.

• Mars12

EmmasaraL: här hos oss kostar det 1500... Ska bli väldigt spännade iaf, får hoppas på en medgörlig bebis, haha!

Solkatten: Nej var mest nyfiken på hur bra det blir och hur väl man ser :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)