• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Solkatten
    Jhalie skrev 2014-10-22 17:36:45 följande:

Jo såklart att jag isf skulle plugga om jag har henne på dagis. Tänkte mest att det kanske är svårt att plugga just de tre timmar hon har rätt att vara där, bebisen kanske inte alls vill att jag ska plugga då:-/

Tänkte ju så att man liksom 'står som' föräldraledig i pappren eller hur jag ska förklara? Och därmed inte har rätt till mer än 15 timmar?

Svårt att förklara smile3.gif

Du kan alltid prova men det är stor chans att du inte fixar det. 3 timmar om dagen är inte mycket tid till plugg om kursen går på heltid. Det beror iof på hur utbildningen är upplagd. Du kommer dessutom inte sova hela nätter, om du inte har extrem tur. Men testa!
  • agirlnamedbill
    julii skrev 2014-10-22 17:16:22 följande:

Var ju på kub idag och det gick bättre än förväntat.. vi väntar tvillingar! ! Vilken chock men sååå lyckliga :)

Grattis!!

Jag är lite avundsjuk på er som väntar tvillingar, skulle bli överlycklig om jag skulle få det!
  • Jhalie
    Solkatten skrev 2014-10-22 18:14:23 följande:

Du kan alltid prova men det är stor chans att du inte fixar det. 3 timmar om dagen är inte mycket tid till plugg om kursen går på heltid. Det beror iof på hur utbildningen är upplagd. Du kommer dessutom inte sova hela nätter, om du inte har extrem tur. Men testa!

Nej det var precis det jag menade. Om man pluggar samtidigt som man är f-ledig. Om man har rätt till mer dagistid då?

Jag menar, föräldraledig är ju en sysselsättning istället för jobb och du kan ju plugga och jobba samtidigt.

Svårt att förklara i skrift. Kanske ska ta upp det med dagis istället? De borde ju veta!

Sen har jag haft extrem tur med mina barn som sovit i princip hela nätter sen start

Har säkert inte samma tur denna gång bara för det, haha.
  • Bell13
    julii skrev 2014-10-22 17:16:22 följande:

Var ju på kub idag och det gick bättre än förväntat.. vi väntar tvillingar! ! Vilken chock men sååå lyckliga :)

Åh vad underbart. Snälla kan du inte visa en liten bild på underverken?
  • Anonym (??)

Är det någon som vet hur pass ont man måste ha i ryggen, eller hur lätt man får ont i ryggen för att man kan bli sjukskriven för de,? Kanske inte 100% men iaf 50%.

Jag har ett rätt så fysiskt jobb och ryggen håller på att bli min död nästan. Det har blivit värre för varje dag och senast idag när jag slutade hade jag så ont så jag inte kunde gå riktigt. Haltade och kunde inte gå med upprätt rygg riktigt som man gör. Kan tillägga att jag var sjukskriven 50% till idag pga hemsk illamående och kräkningar, kräkningarna är bättre men illamåendet hänger kvar. Har läkartid början på november pga ryggen. Men tänkte om någon kanske visste lite, så jag kanske kan förvarna chefen om förlängt.

• LillaSandy
    Madelen b skrev 2014-10-22 09:09:58 följande:

Oki, du har inte varit på UL innan?

Jag väntar till efter Rul innan de blir "offentligt" men har ett tungt jobb så där säger jag som de är och de är skönt att dem vet så man kan få hjälp och avlastning!

Och frågar någon så nekar jag de inte längre! Hur långt gången var du?

Var på ul i v 11. Nu är jag i v15 :)
  • Smulan 89
    agirlnamedbill skrev 2014-10-22 18:54:08 följande:
    Grattis!!

Jag är lite avundsjuk på er som väntar tvillingar, skulle bli överlycklig om jag skulle få det!
    Måste hålla med. Lite avis jag också på er som ska ha tvillingar. Har rul om två veckor och då får vi se vad som gömmer sig i min mage :)
  • Madelen b
    Anonym (??) skrev 2014-10-22 19:24:22 följande:

Är det någon som vet hur pass ont man måste ha i ryggen, eller hur lätt man får ont i ryggen för att man kan bli sjukskriven för de,? Kanske inte 100% men iaf 50%.

Jag har ett rätt så fysiskt jobb och ryggen håller på att bli min död nästan. Det har blivit värre för varje dag och senast idag när jag slutade hade jag så ont så jag inte kunde gå riktigt. Haltade och kunde inte gå med upprätt rygg riktigt som man gör. Kan tillägga att jag var sjukskriven 50% till idag pga hemsk illamående och kräkningar, kräkningarna är bättre men illamåendet hänger kvar. Har läkartid början på november pga ryggen. Men tänkte om någon kanske visste lite, så jag kanske kan förvarna chefen om förlängt.

Beror på jobbet! Jag är sjukskriven 50% pga ryggen/foglossning och fsk godkände de! Men min läkare sa att den är stenhårda på gravida! Men jag var mer ivägen på jobb än gjorde nytta! Bad om att bli omplacerad ( vilket fsk kräver att du ska försöka bli) men min chef kunde inte det! Går till sjukgymnast/akupunktur/tens ja jag gör allt jag kan för att de ska bli bättre! På fredag ska jag testa vara sjukskriven 25% endast så får vi se om de funkar!

Men var bered på att få strida lite för att få igenom en sjukskrivning och mycket beror på din läkare och handläggare på fsk!

Hoppas de löser sig:)
  • julii
    Bell13 skrev 2014-10-22 19:11:43 följande:

Åh vad underbart. Snälla kan du inte visa en liten bild på underverken?

Jo jag kan försöka lägga in en bild imorgon :)
  • agirlnamedbill
    Smulan 89 skrev 2014-10-22 19:33:34 följande:
    Måste hålla med. Lite avis jag också på er som ska ha tvillingar. Har rul om två veckor och då får vi se vad som gömmer sig i min mage :)
    Jag har fått se ett tidigt VUL så är bara en i min mage, så inget hopp här för tvillinggraviditet ^^

Jag har en månad kvar till RUL och ska bli kul att se en bebis som inte ser ut som en kidneyböna :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)