Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Och apropå det, jag har äntligen slutat med "nattkissandet", tack och lov.. 9 av 10 gånger är jag inte ens kissnödig utan räkan ligger bara och trycker på blåsan. Jag är otroligt tacksam så länge jag slipper upp och studsa mitt i natten. Betydligt skönare att sova :)

• S1528
    Madelen b skrev 2015-01-16 13:05:46 följande:
    Jo det tar jag ju oxå ibland när jag går o lägger mig, men natte tabletter funkar för mig med;)
    Skönt :) Jag önskar att jag kunde ta dom på det sättet. Nu måste jag planera för att inte må illa, det är knepigt :/
  • S1528

God morgon tjejer!

Hur mår ni?

Idag har jag 100 dagar kvar till BF :) Äntligen nedräkning istället för uppräkning!

Blev lite orolig igår kväll då jag hade små stickningar och av och till lite ont i nedre delen av magen. Jag övervägde att ringa förlossningen och fråga.. Kändes som någonting var ordentligt konstigt, men sedan somnade jag och nu känner jag ingenting. Men kommer det tillbaka får jag nog se till att dom kollar tappen osv :/

• S1528
    Madelen b skrev 2015-01-17 09:45:37 följande:
    98 dagar här, mår bra men sover jätte dåligt och det tär på än, tungt att jobba!

Har sedan jätte mycket halsbränna och nästäppa så känner mig som ett vrak haha! På detta foglossning!

Men jag känner bebis nästan hela tiden och de är värst varenda krämpa! Som jag längtar efter henne!!

Hur går de för alla med namn? Blivit något klokare?
    Jag har också mycket halsbränna, går och knaprar Novalucol mest hela tiden :/ trist med nästäppan, min har precis försvunnit efter att ha varit helt tätt de senaste fem månaderna. Jag är oändligt tacksam :)

Inget namn här ännu, finns några förslag ifrån min sida, men gubben tror fortfarande att det är en pojk där inne, haha!
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-17 11:06:26 följande:
    Fy halsbränna är så jobbigt:( hade jättemycket med sonen oxå:(

Ja jag har oxå namn men sambon säger

varken bu eller bä, han har gett ett alternativ men det vägrar jag haha! Inte lätt, men tror jag vinner tillslut;P
    Jag önskar att jag hade ett namn som kändes "rätt" direkt :/ jag har iallafall kört mig att man inte skall diskutera namn med släkten, för det är så många som ska tycka. Och för min del slutade det senast med att jag blev lite ledsen när mitt favoritnamn blev totalsågat :/
  • S1528
    Madelen b skrev 2015-01-17 13:30:50 följande:
    Alla har åsikter om allt, och detär bara din familj de skall kännas rätt för! Men jag vet precis hur du menar!

Min släkt vågar nog inte såga mig, dels blir jag förbannad men sedan vet dem att deras åsikter rör mig inte för fem öre!

Sedan när man har bestämt ett namn och lär känna barnet så kommer vilket namn man än valt vara det "rätta" namnet då namnet växer med barnet:)

Så kommer bli toppen vilket ni än väljer!!
    Nä det är klart.. Men jag börjar bara bli så trött på att alla ska tycka saker jämt..

Det är nog graviditeten som gör det, men jag blir irriterad precis som vanligt, skillnaden är att jag har mycket lättare för att bita ifrån än annars. Det är både frustrerande och jävligt skönt på samma gång.
  • S1528
    Mars12 skrev 2015-01-17 16:59:43 följande:

Här har vi åkt på världens magsjuka! Man blir så himla sliten. Nåt speciellt man bör tänka på när man är magsjuk och gravid?

Vatten vatten vatten.. Citronvatten är bra om man kräks och vätskan inte vill stanna kvar i magen, slinker ner lite lättare. Har dock inget vetenskapligt belägg för det :)

Krya på dig!
  • S1528
    Linaslus skrev 2015-01-17 23:37:17 följande:

Jag har oxå precis passerat 100. Jag har 98 dagar kvar idag. Nu är det verkligen nedräkning.

Ang. namn har vi faktiskt redan enats om ett namn. Det kommer bli en liten Noel. Känns klockrent för oss båda. Så skönt, våran första son var namnlös i 3 mån och det gör jag gärna inte om. Mycket lättare med tjejnamn

Jag känner precis tvärt om, har massor av pojknamn som jag skulle kunna tänka mig, men inte ett enda flicknamn som känns helt hundra!

Söker ett kort namn, ovanligt men inte för ovanligt, men det känns som att det rätta aldrig vill "ploppa upp" :/
  • S1528
    Sallysally skrev 2015-01-18 09:26:08 följande:
    Ellvi ?
    Lite för modernt tror jag :/ Tänker mig något liknande typ Ella, Svea, Tyra, Siri, Iris, Ylva osv.. Men det är så himla svårt!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)