En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Det skulle vara kul om alla som bestämt sig för barnvagn ville skriva vilken de valt och varför så kan listan fyllas på, vad säger ni? Vi har så himla svårt att bestämma oss, så svårt.
Det skulle vara kul om alla som bestämt sig för barnvagn ville skriva vilken de valt och varför så kan listan fyllas på, vad säger ni? Vi har så himla svårt att bestämma oss, så svårt.
Det märks att det börjar komma lite gravidkrämpor här och där i tråden..
Själv verkar jag ha väldig tur, för foglossningen har avstannat och ischiasen har försvunnit. Om det inte vore för hostan som aldrig vill ge med sig så skulle jag säga att jag är pigg som en mört :) Och magen är fortfarande väldigt liten och hindrar mig inte nämnvärt ifrån att göra vad jag vill..
Det enda jag funderar på är när jag skall få papper ifrån FK efter att de tagit emot mitt moderskapsintyg. Och det grämer mig för jag kan inte söka min havandeskapspenning innan dess, och nu är det bara 8 veckor tills jag i så fall skall sluta jobba.. Åååh, denna pappersexercis..
Har någon av er andra kollat på någon serie/dokumentär/video eller liknande rörande förlossningen som ni kan rekommendera? Jag vill ha lite mer känsla inför vad som väntar, det börjar ju trots allt ticka nedåt :)
Jag har precis börjat kolla på "En unge i minuten" och det är rätt bra tycker jag.
Gott nytt år allihop!
Jag längtar så himla mycket efter BF och bebisen nu, har flera i min närhet som fått sina bebisar de senaste veckorna och det har liksom triggat igång alltihop..
Så för att det skulle kännas lite mer verkligt så beställde jag nyss babyskyddet och basen jag bestämt mig för på Jollyroom :) Så nu är vagnen fixad, en Brio Happy, och babyskyddet ett Brio Primo, så nu är alla stora grejer klara :)
Har ni tips på bra amningsinlägg och bh? Har förstått att man inte bör ha byglar på bh:n. Hur är det med amningsinläggen - vilket material är bra och ska man ha tvättbara osv? Kan ju totalt noll om detta.