• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-10-23 11:22:55 följande:
    Ja funderade på det jag med!

Tack det ska jag!!

Jag har Rul den 13e. Du då?

Vilken v är du i nu, då du fick höra hjärtat?
    Jag har RUL den 30 oktober så nästa vecka och är nu i vecka 18

Min bm sa först att hon egentligen inte brukade lyssna "såhär tidigt" och att jag fick lova att inte bli orolig om vi inte kunde höra hjärtljuden men de hördes så fint så!
  • MorCaa

Hej hej! Jag har följt tråden lite i hemlighet under ganska många veckor men idag var jag iväg och gjorde kuben! Allt såg toppen ut så nu andas jag ut och glädjer mig åt lillen där inne.. :) jag har visserligen BF 2:a maj men mina tre tidigare barn har kommit före BF så jag räknar iskallt med att den kommer i april.. :D

• S1528
    Emmadee skrev 2014-10-23 13:24:49 följande:

Så här dags i graviditeten ska man väl inte gnälla, men idag känner jag mig mest som en trött och uppblåst boll. Kläderna sitter åt och jag kan inte påstå att jag ser särskilt gravid ut, utan kroppen har formats till en odefinierbar massa. Vill gärna hoppa några veckor framåt...

Vi känner nog så allihop just nu ;)

Idag märkte jag dock att magen växt till sig så att den putade utanför byxlinningen på arbetsbyxorna. Det är fem dagar sedan jag hade på mig dem senast, helt galet vad det händer.. Men, jag känner mig också som en fluffig blobb ;)
  • Malinpetronella
    Madelen b skrev 2014-10-22 21:36:36 följande:

Jag har mycket, dem gör dock inte ont! Men ingen tar än seriöst tycker jag!!

jag ringde bm idag. Ska lämna urin prov imon för att utesluta uvi. Annars ska det inte vara nån ffara så länge de inte kommer så kraftigt utan att jag jjobbat. Då ska jag få träffa en läkare. Har en dotter sedan innan, så det känns oftast tidigare med andra .
  • Madelen b
    Malinpetronella skrev 2014-10-23 18:26:08 följande:
    jag ringde bm idag. Ska lämna urin prov imon för att utesluta uvi. Annars ska det inte vara nån ffara så länge de inte kommer så kraftigt utan att jag jjobbat. Då ska jag få träffa en läkare. Har en dotter sedan innan, så det känns oftast tidigare med andra .
    Jag har oxå lämnat urinodling men visade inget! Jag får dock sd av att bara ligga i soffan, har precis ätit nu ( har bakat bullar m sonen i lagat mat ) och sd är i full gång! Men kanske är som du säger att man känner dem tydligare andra grav!

Men som jag skrev tidigare så pga av att jag vart inlagd med sonen så är de klart att dessa sd oroar mig!!
  • Solkatten
    Sommarsnö skrev 2014-10-23 13:42:54 följande:

Någon mer som upplever smärta i magen när ni går på toa och gör nr 2? Det gör ont vid krystning och för övrigt känns det som en hård boll typ i magen. Kan också känna att det gör ont när jag sätter mig ned fast då mer liksom vid ändtarmen (ursäkta alla detaljer). Jag kan gå på toa varje dag men det är kanske inte lika ofta som förut så kanske att det kan vara förstoppning? Någon som upplevt liknande? Det är värst på kvällen för mig.

Kan vara hemorojder! Det är väldigt vanligt vid graviditet.
  • Smulan 89

V 16+3 och idag kan jag inte förklara bort knuffarna emot handen som något annat än bebisen =)

• Bell13
    Smulan 89 skrev 2014-10-23 22:50:40 följande:

V 16+3 och idag kan jag inte förklara bort knuffarna emot handen som något annat än bebisen =)

Har skrivit på 15+4 att jag känner fladder i magen. Har sedan dess känt lite buffar inne i magen väldigt oregelbundet. Lite då och då några ggr i veckan. Jag väntar mitt tredje barn därför känner jag nog rätt tidigt nu. Visst är det härligt? Magen och känslan att aldrig vara ensam var det jag saknade mest efter förlossningen.
  • Bell13
    MorCaa skrev 2014-10-23 14:45:43 följande:

Hej hej! Jag har följt tråden lite i hemlighet under ganska många veckor men idag var jag iväg och gjorde kuben! Allt såg toppen ut så nu andas jag ut och glädjer mig åt lillen där inne.. :) jag har visserligen BF 2:a maj men mina tre tidigare barn har kommit före BF så jag räknar iskallt med att den kommer i april.. :D

Stort grattis och välkommen hit.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)