• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • madde10

jag är 16+0 och känner inga rörelser alls. andra barnet. Kommer inte ihåg när jag kände första gången med sonen, var rätt sent. min man kände innan mig, haha. längtar till jag börjar känna

• agirlnamedbill

Med första barnet kände jag i vecka 17 och då kändes det på utsidan också. Nu med andra har jag inte känt nåt än, är i vecka 15.

• Phosie
    LillaSandy skrev 2014-10-28 19:34:18 följande:

Har nån av er känt av bebisen och i såna fall när gjorde ni det första gången? Läste i tråden för de som har bf i maj att flera känt av rörelser. Jag har inte känt något än.

Jag tror faktiskt att jag kände i helgen, det där bubblandet/fladdret som beskrivs! Men i vecka 16 ska det inte vara helt omöjligt vad jag läst =)
  • Smulan 89

Har nån av er känt av bebisen och i såna fall när gjorde ni det första gången? Läste i tråden för de som har bf i maj att flera känt av rörelser. Jag har inte känt något än.

Förra veckan började jag känna bebisen (v 17). Även min man fick känna en liten buff i helgen =)
    Andra barnet kände både jag och min man i v 17.
    Första minns jag inte, men efter rul i alla fall. Kanske runt v 20-21.

Har en kompis som var gravid samtidigt som mig med första barnet (hennes andra). Hennes sambo kände inte bebisen förrän runt v 30 minst. Han missade alltid sparkarna.
  • S1528

Jag tror att jag kanske kände någonting för första gången idag! Är inte säker men det har hänt ett par gånger idag. Det har känts som små små kittlande bubblor en bit nedanför naveln. Helt olikt hur vanligt magkurr brukar kännas. Så jag hoppas väl att det inte är inbillning och önsketänkande ;)
  • Malinpetronella
    Fr1da skrev 2014-10-28 19:44:34 följande:

Är det någon mer som haft smärtor i underlivet? Är i v 17+6 och och har idag haft ont i underlivet, typ blygdläpparna (ursäkta detaljerna ;)). Någon som haft det, eller vet vad det kan bero på? Fortsätter det imorgon ringer jag nog min bm och hör med henne. Obehagligt :/

Kan få lite sprängande känsla i blygdläpparna ibland. Får det när jag har mens med iofs. Och då ännu värre. Tror ssäkert det är nnormalt=)
  • Madelen b

Ang skinka ute på cafer så undviker jag detta! Tar vegetariska alternativ istället! Jag jobbar i en delikatess och vill inte skrämma er men det är Ingen garanti att skinkan som säljs där inte närmar sig bf datum:/ eller inte har legat i disken i flera dagar! ända sättet att vara säker är att be om en oöppnad skinka! Jag själv köper endast hem skinka om jag själv öppnat den och då kontrollerat datumet innan! Tror jag ätit skinka typ 3ggr denna graviditet då listeria nojar ihjäl mig!

Kollar temperatur på allt jag äter som inte är färskvaror ( tex korv, färdiga köttbullar mm ) sjukt jag vet men kan inte släppa det:(

Var inte alls såhär med första barnet!

• Madelen b

Ang rörelser har ja ingen aning, första barnet kände jag efter Rul någon gång! Men har moderkakan fram denna gång oxå och en kass mage så jag vet inte vad jag känner;P

• amandanS
    Fr1da skrev 2014-10-28 19:44:34 följande:

Är det någon mer som haft smärtor i underlivet? Är i v 17+6 och och har idag haft ont i underlivet, typ blygdläpparna (ursäkta detaljerna ;)). Någon som haft det, eller vet vad det kan bero på? Fortsätter det imorgon ringer jag nog min bm och hör med henne. Obehagligt :/

Jag är med lite öm i just blygdläpparna, känner de bara då jag torkar mig (fortsätter med detaljer jag då.. Haha), är i v 18, 17+, första barnet.. Har en kompis med barn som varit väldigt ärlig med detaljer och hon berättade att det inte bara är tex fötter eller slemhinnor i näsan som svullna, för henne påverkade de även underlivet.. Så jag tror på de jag och känner mig inte direkt orolig.. Varit smått täppt i näsan senaste veckan till o från och såhär såg fötterna ut när jag kom hem efter att ha stått o gått hela tiden på jobbet idag!

• amandanS
    Madelen b skrev 2014-10-28 22:15:12 följande:

Ang skinka ute på cafer så undviker jag detta! Tar vegetariska alternativ istället! Jag jobbar i en delikatess och vill inte skrämma er men det är Ingen garanti att skinkan som säljs där inte närmar sig bf datum:/ eller inte har legat i disken i flera dagar! ända sättet att vara säker är att be om en oöppnad skinka! Jag själv köper endast hem skinka om jag själv öppnat den och då kontrollerat datumet innan! Tror jag ätit skinka typ 3ggr denna graviditet då listeria nojar ihjäl mig!

Kollar temperatur på allt jag äter som inte är färskvaror ( tex korv, färdiga köttbullar mm ) sjukt jag vet men kan inte släppa det:(

Var inte alls såhär med första barnet!

Hmm... Öppnar de verkligen en ny om man ber om det?! Just nu varit såå trött på ost... Varvar med fryst salami, färskost och vanlig ost... Men så sugen på "köttiga" pålägg....
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)