• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö
    Bell13 skrev 2014-10-29 12:52:29 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag vägde 59 kg innan graviditet och idag väger jag 66 kg så 7 kg och jag går in i v 19 på fredag så nästan halvtid.
    Jag är i vecka 17.
  • agirlnamedbill

Jag vägde 73 innan jag blev gravid, eller precis i början, nu väger jag 71. Är i vecka 15. Står ju att många går ner i vikt i början av graviditeten till att från ungefär vecka 15 börja gå upp 300-500g. Men allas kroppar följer ju så klart inte det som står på internet! Så länge man vet att man får i sig det man behöver så behöver man ju inte oroa sig.

• lais

Jag går in i v 16 imorrn, har gått upp 1 kg. Kommer inte ihåg hur det var i början av förra graviditeten men då gick jag upp 13 kg och gissar att det kan bli nåt liknande nu

• lais

Jag går in i v 16 imorrn, har gått upp 1 kg. Kommer inte ihåg hur det var i början av förra graviditeten men då gick jag upp 13 kg och gissar att det kan bli nåt liknande nu

• Sommarsnö
    lais skrev 2014-10-29 13:25:59 följande:

Antar att det är i slutet man går upp mest, eller?
  • Calendula

Har gått upp 7 kg redan nu i v. 17. Vid mina två tidigare graviditeter har jag gått upp 25 kg, så jag ser mönstret och anar var det denna gång slutar...

Orkar inte bry mig så mycket då jag dels äter vanlig, nyttig mat och frossar inte i godis och chips heller. Jag konstaterar att jag helt enkelt är en sådan som går upp mycket.

Går även ner kilona ganska lätt efter graviditeten.

• Linaslus

Jag är i v 16 och vägde 69 innan grav. Nu väger jag 59. -10 kg! Spyr dock inte lika mycket längre så det borde börja gå åt andra hållet snart!

• Madelen b
    amandanS skrev 2014-10-28 22:58:19 följande:
    Hmm... Öppnar de verkligen en ny om man ber om det?! Just nu varit såå trött på ost... Varvar med fryst salami, färskost och vanlig ost... Men så sugen på "köttiga" pålägg....
    Nja men kolla efter oöppnade skinkor ( vi lägger ju ner med förpackningen och öppnar först när en kund vill köpa den) eller o skurna skinkor ( då vet du ju att den är ny öppnad) eller var ärlig säg som det är att du är nova m datum! Nästan alla bokför när en skinka öppnats och vilket bf datum det har! Då tror jag alla kommer utesluta dem skinkorna man vet med sig har kort datum!

Jag känner som du, köpte hem lite nyöppnad skinka idag;P
  • Malinpetronella
    S1528 skrev 2014-10-29 12:00:42 följande:

Jag är omänskligt sugen på ugnsstekta potatisklyftor och bearnaisesås. Men det är det enda, och inte speciellt svårt att stå emot ;)

Har ni gått upp något i vikt? Jag upplever att det i princip inte händer någonting :/

OM haha...har gått upp från 53 till 59 och äri v 18...19 på lördag
  • DiplomatiskaJag

När jag var gravid med sonen så stod jag still i vikt fram till v 20. Men ändå gick jag upp 23 kg. Så att man går upp lite/sakta i början är ingen garanti.

Denna gång hade jag gått upp 2 kg redan på inskrivningen i v10 och tyckte inte alls det kändes ok. Har inte vägt mig sen dess och har lovat mig själv att låta bli vågen till jag ska på återbesök hos bm i v 23. Men det känns som jag gått upp mer efter inskrivningen.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)