Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Mars12 skrev 2015-01-10 09:44:34 följande:

Någon mer som sökt ersättning från AFA?

Om ni är privat anställda eller kooperativt anställda kan ha rätt till extra ersättning frön AFA under föräldraledigheten :) värt att kolla upp. phpOtvaTy15921.jpg

Nu när jag är sjukskriven får jag extra från dem! Så kommer söka från dem när jag går på mamma ledigt oxå!!

Toppen ju då alla plus i kassan är välkomna:)
  • Madelen b
    Mars12 skrev 2015-01-10 15:26:03 följande:

Madelen B: är också sjukskriven men inte fått igång AFA än... Räknar dom på årsinkomst?

Ja precis! Så din arbetsgivare skall ju anmäla dig allt gick smidigt vart godkänd innan jag hann skicka in läkar intyg:)
  • Madelen b
    Hanna 681 skrev 2015-01-10 12:03:45 följande:
    Jag får betala drygt 9000kr (inkl frakt och Adapter värde ca 400kr). Vi har beställt en bugaboo Buffalo svart chassi, nypris här i Sverige är ca 12200kr. Jag har bara sett begagnade för minst 9000kr, en begagnad vagn har oftast några skavanker samt sämre andrahandsvärde. Jag har köpt begagnade vagnar också (ex sovvagn på förskola), men då lite äldre där värdet har sjunkit mer.
    Jag hade sådan tur att ja kom över en "happyhour" på en butik här i sverige så fick min buffel ab för 10 000 bra pris för att vara svensk shoppad:)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2015-01-10 23:54:23 följande:

Har sedan några dagar tillbaka en urin som luktar starkt. Den luktar inte riktigt som den brukar när jag har urinvägsinfektion men något ditåt. Har inga andra symtom på det men kände mig lite småruggig en stund ikväll. Skulle ni vänta till måndag med att ringa barnmorskan eller måste jag ringa till BB nu i helgen eller vart vänder man sig såhär på helgen isåfall för att få göra en bakterieodling?

Har du ont?

De gånger jag har fått blod i urinen och även aaas ont har jag åkt till akuten eller annat helgöppen mottagning!

Men om ja inte skulle ha ont eller så hade jag nog väntat till i morgon!
  • Madelen b
    Mars12 skrev 2015-01-11 08:59:47 följande:

Madelen b: haha så olika det kan vara... Jag skickade in mitt för 8v sen och är fortfarande inte igång. Samma med FK...

AFA sa att dom hade handläggningstid på 10v!!

Oj, jo jag läste de o vart så förvånad då jag hade pengar på kontot fast papprena låg hemma på bordet!! Får gotta dig i klumpsumman som kommer sedan istället!!
  • Madelen b
    LillaSandy skrev 2015-01-11 11:43:29 följande:

Men fk har väl en handläggningstid på max 30 dagar?

Är afa vi pratar om! :)
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2015-01-11 16:03:08 följande:
    Jag ringde och rådfrågade 1177 inatt och då blev det en herrans fart. Jag kunde inte vänta till måndag och skulle ringa till BB direkt. De ville att jag skulle komma in direkt på morgonen idag för en första tablett så det var bara att lyda order. Nu ska jag käka antibiotika i 5 dagar. Känns sådär men det är ju viktigt om det skulle vara något. Får svar på odlingen på tisdag.
    Är de bara jag som tycker det är konstigt att dem sätter in antibiotika utan att ens veta om det är något?

Tog dem ingen sticka ens?

Hur allvarligt är uvi när man är gravid? Läser man på 1177 låter de ju inte som något livsfarligt om man inte går med det länge! Eller?
  • Madelen b
    lais skrev 2015-01-11 17:47:48 följande:
    Jag var hos bm i fredags och eftersom jag har så mycket sammandragningar misstänker hon UVI, de har oxå hittat lite andra bakterier i urinen. Eftersom jag hade varit på toa precis innan jag for dit kunde de inte ta nåt nytt prov. Ska dit imorrn och lämna, så det var inget akut alls i hennes värld. Säkert olika beroende på vem man träffar smile5.gif
    När jag var in pga av sd så var det typ samma lämnade en odling visAde inget! Efter 2v fick ja åka in till gynakuten pga sd där tog dem en sticka trots att jag hade kissat 2-3 gånger innan ( inom 2h) visade inget men sedan var de inget mer med det!! Så är som du säger väldigt olika!!
  • Madelen b
    mandalii skrev 2015-01-12 12:07:56 följande:

Vad tror ni, behöver man ha en åkpåse i liggdelen när bebisen kommer i april? Det kanske inte är nödvändigt på våren om man har vam filt/täcke eller liknande?

Jätte svårt, dels beror de ju på vart man bor men vädret är ju helt skruvat oxå. Vi har en manchester åkpåse med teddy som kan funka. Annars soar vi den! Är ju massa reor nu så kan ju vara smart att köpte en då o spara om de blir för varmt!
  • Madelen b

Fler än jag som inte kan sova på nätterna? Ligger vaken i flera timmar mitt i natten:( så jobbigt när man ska upp kl 05 och har en 3åring att ta hand om:(

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)