• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö
    S1528 skrev 2014-10-31 06:51:09 följande:

Någon mer som har problem med nästäppa? De senaste veckorna har det blivit svårare att andas genom näsan och jag nyser konstant (20-30ggr dag) trots att jag inte är förkyld. Det börjar bli helt olidligt, jag försökte att hålla mig ifrån nässprayen men utan den kan jag inte ens sova :(

Någon som har tips?

Samma här! Har fått näsblödning nu också ibland. Hopplöst på nätterna från och till. Kör med koksalt men det är inte alltid det hjälper. Tror det blir värre om jag dricker varmt innan jag går och lägger mig också. Men annars har jag väl inga direkta tips. Försöker att ligga högt med huvudet på natten. Stackars sambon kan väl inte sova heller när jag ligger och frustar
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-10-31 06:43:35 följande:
    Allt fanns och satt på rätt plats på våra två små tjejer smile1.gif tillbaka igen om två veckor för nytt UL. Jag blev inte flyttad egentligen utan läkaren utgick från mitt första VUL vid datering så jag fick en dag "extra" och har nu bf den 31/3 istället för 1/4 som jag räknat med. Men de kommer ju komma ut tidigare med snitt så bf spelar mindre roll denna gång.
    Vad skönt att det såg bra ut, men det gör det ju i de allra flesta fall.

Jag har rul på onsdag och är förväntansfull och lite nyfiken på könet.
  • S1528
    Sommarsnö skrev 2014-10-31 08:01:15 följande:
    Samma här! Har fått näsblödning nu också ibland. Hopplöst på nätterna från och till. Kör med koksalt men det är inte alltid det hjälper. Tror det blir värre om jag dricker varmt innan jag går och lägger mig också. Men annars har jag väl inga direkta tips. Försöker att ligga högt med huvudet på natten. Stackars sambon kan väl inte sova heller när jag ligger och frustar smile2.gif
    Koksalt hjälper tyvärr inte ett dugg, varken hemmagjord eller köpt spray. Har provat att ligga högt med huvudet också men det blir precis lika tätt ändå. Det är inte bara på natten jag är tät, utan hela dagarna också :(

Jag får panik när jag inte kan andas, håller min sambo vaken varje natt med mitt snörvlande :/
  • JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-10-31 08:00:40 följande:

Åhh längtar med till RUL :)

Nu har vi även ett 3D UL inbokat :)

Härligt! Vår läkare bytte inte till 3D igår då båda bebisarna hade vänt bort ansiktena när hon var klar med det viktiga. Men kanske får vi oss en titt lite längre fram
  • agirlnamedbill

Jag har ingen direkt nästäppa men det kliar i näsan väldigt ofta som precis innan man nyser.

Både igår och idag på jobbet, strax innan boendena ska äta frukost, så känns det som jag ska svimma. Igår trodde jag att det var för jag inte åt nån frukost innan jag åkte till jobbet i samband med lite sömn. Inatt sov jag 12 timmar och åt frukost innan jag åkte till jobbet men det blev ännu värre idag, började komma prickar och grejer framför ögonen. Borde jag ringa vårdcentralen? Barnmorskan?

• MorCaa
    S1528 skrev 2014-10-31 09:05:12 följande:

Koksalt hjälper tyvärr inte ett dugg, varken hemmagjord eller köpt spray. Har provat att ligga högt med huvudet också men det blir precis lika tätt ändå. Det är inte bara på natten jag är tät, utan hela dagarna också :(

Jag får panik när jag inte kan andas, håller min sambo vaken varje natt med mitt snörvlande :/

Samma problem här.. Jag kör nässpray.. De får säga vad de vill men jag kör skol, sjuk och färdtjänst buss om dagarna så jag måste sova ordentligt.. Annars somnar jag vid ratten.. :P
  • Fr1da

Ingen direkt nästäppa här (förutom nu när jag är inne på min tredje förkylning på en och en halv månad...), men jag har nysattacker varje dag, sen jag blev gravid :)

Också dags för rul på onsdag, woho! Är såå nyfiken på könet, så kommer nog ta reda på det, om det går att se :)

• Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-10-31 09:23:19 följande:

Jag har ingen direkt nästäppa men det kliar i näsan väldigt ofta som precis innan man nyser.

Både igår och idag på jobbet, strax innan boendena ska äta frukost, så känns det som jag ska svimma. Igår trodde jag att det var för jag inte åt nån frukost innan jag åkte till jobbet i samband med lite sömn. Inatt sov jag 12 timmar och åt frukost innan jag åkte till jobbet men det blev ännu värre idag, började komma prickar och grejer framför ögonen. Borde jag ringa vårdcentralen? Barnmorskan?

Det där med synrubbningar du skriver om hade jag också. Det beror på hormoner. Det är också symptom på preklampsi men det får man oftare senare i graviditeten. Är du orolig så ring din bm.
  • agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-10-31 09:43:01 följande:
    Det där med synrubbningar du skriver om hade jag också. Det beror på hormoner. Det är också symptom på preklampsi men det får man oftare senare i graviditeten. Är du orolig så ring din bm.
    Kanske ska se om jag har högt blodtryck.
  • BSBS
    Fr1da skrev 2014-10-31 09:40:29 följande:

men jag har nysattacker varje dag, sen jag blev gravid :)

Tack för info kring detta. Då är man inte ensam om det heller :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)