• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    Ice skrev 2014-10-30 09:47:25 följande:

RUL om en timme och jag har kramat kräkshinken nu på morgonen. Börjar bli less på det. Känner mig inte så kaxig längre. Skakig och orolig i hela kroppen. 

En fråga. 

Fler än jag som fått problem med synen? Märker att mina glasögon inte räcker till längre och får huvudvärk ofta. 

Jag fick synrubbningar i början. Dessa har dock inte kommit tillbaka.

Lycka till på ditt rul :)
  • Phosie
    Ice skrev 2014-10-30 09:47:25 följande:

RUL om en timme och jag har kramat kräkshinken nu på morgonen. Börjar bli less på det. Känner mig inte så kaxig längre. Skakig och orolig i hela kroppen. 

En fråga. 

Fler än jag som fått problem med synen? Märker att mina glasögon inte räcker till längre och får huvudvärk ofta. 

Lycka till =)
  • Jhalie

En liten fråga. När borde man börja tänka på hur mycket man lyfter?

Jag jobbar som städerska och det blir en del släpande av dammsugare upp och ner.

Tunga säckar och hinkar upp och ner i trappor.

Kan känna nu v 19 när jag jobbar mycket i trappor att magen blir typ hård och det känns nästan som mjölksyra. Det gör inte ont eller nåt. Får precis samma känsla efter sex.

• LillaSandy

Jag tror man ska vara försiktig redan nu med tunga lyft. Det har jag då fått höra av flera olika.

• Jhalie
    LillaSandy skrev 2014-10-30 13:42:57 följande:

Jag tror man ska vara försiktig redan nu med tunga lyft. Det har jag då fått höra av flera olika.

Räknas dammsugare och hinkar som tunga lyft?

Känner bara att det börjar bli kämpigt redan nu även om magen inte är så stor. Undra hur det blir om tio veckor liksom!!
  • Anonym (??)
    Jhalie skrev 2014-10-30 13:36:43 följande:

En liten fråga. När borde man börja tänka på hur mycket man lyfter?

Jag jobbar som städerska och det blir en del släpande av dammsugare upp och ner.

Tunga säckar och hinkar upp och ner i trappor.

Kan känna nu v 19 när jag jobbar mycket i trappor att magen blir typ hård och det känns nästan som mjölksyra. Det gör inte ont eller nåt. Får precis samma känsla efter sex.

Jag jobbar också som städerska. Men på ett hotell. Det blir mycket springa i trappor, släpa dammsugare fram och tillbaka och upp och ner, dra en tung vagn fram och tillbaka, sängkläder och handdukar ska bytas, hämtas från en annan våning osv de må bara vara tyg men det är inte särskilt lätt viktat när man ska ha fler än ett exemplar. Mycket böja sig ner osv. Har den här veckan börjat känna av magen, att det gör ont nertill precis ovanför byxkanten. Ryggen har jag känt av i två veckors tid och jag är i v16.

Kan det göra ont i magen pga allt tungt jag gör? Kanske dags att dra ner på arbetsuppgifterna mina? Vilket inte är det lättaste dock.
  • Jhalie

Ja precis. Tänkte ju inte gå ner i tid förrän i typ februari och det är redan kämpigt...

• agirlnamedbill

Jag tror det är väldigt individuellt det där med lyft.. Om det inte känns bra så ska man inte fortsätta. Min förra graviditet så var jag på ikea i vecka 38 och bar alla tunga möbler själv utan att det ens kändes i magen. Nu får jag ont i fogarna av att hjälpa gamlingarna på jobbet upp från sängen liksom..

• linnis83

Igår och idag har jag haft ont i vänstersidan, typ som det brukar kännas vid ägglossning... Men det borde jag ju inte ha när jag är gravid i v 19... = ) Det känns när jag går och även om jag trycker på området. Någon som haft likadant eller vet vad det kan bero på?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)