• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • S1528
    julii skrev 2014-10-30 19:02:30 följande:

Färga håret? Får man de eller inte? Kan de skada de små på något vis?

Min svärmor tog upp det där förra veckan, att man absolut inte skulle färga håret när man är gravid. Sedan dess har jag funderat på det, har just nu en hemsk tre månader gammal blond utväxt i mitt bruna hår :/
  • Ice
    Bell13 skrev 2014-10-30 19:00:15 följande:
    Gjorde du kub? Om du gjorde det blev du då flyttad vid det ul?
    Har varken gjort VUL eller KUB. Så det här var första gången vi fick se hjärtat slå :) 
  • Jhalie
    LillaSandy skrev 2014-10-30 18:39:29 följande:

Hej, en fråga helt off topic =) Jag samlar koder till serla klubben för att få sorteringspåsar haha. Undrar om någon av er använder något slags papper från serla och kan tänkas skänka mig nån kod från förpackningarna? *blink blink* 

Brukar alltid slänga plasten men två koder hittade jag iaf

D77YGNP34

DGKFXPN4F
  • linnis83

Min frisör tipsade om att slinga i stället för att helfärga för att undvika att färgen kommer i kontakt med hårbotten, det tycker jag låter som en smart idé.
    Sen kan färgen tydligen bli konstig av gravidhormonerna så det kan ju vara bra att vara förberedd på... = )
  • LillaSandy
    Jhalie skrev 2014-10-30 19:14:21 följande:
    Brukar alltid slänga plasten men två koder hittade jag iaf

D77YGNP34

DGKFXPN4F
    Åh tack! =) Fast den andra koden funkade inte, är de rätt? 
    Nu kan jag strax få mina sorteringspåsar hehe=)
  • BSBS
    Sommarsnö skrev 2014-10-30 18:30:51 följande:

Är det hugg när du reser dig eller ändrar ställning eller så? isåfall är det nog ligamenten, om det är på sidorna? Fick ett sånt senast imorse när jag nyste - fy tusan vad det gjorde ont - värre än någon gång tidigare! Tänkte att om det är så ont man har precis hela tiden när man föder så kommer jag att dö.......AJ!

Vet vad du menar, har så om jag hostar till eller gör några snabba hastiga rörelser. Men den andra värken är något annat. Precis som linnis83 beskriver så är detta mer hela tiden.
  • Sommarsnö

I Sverige finns inga speciella restriktioner men i Danmark avråds gravida att göra det. Efter att ha sett ett inslag i tv 4, tror det var Kalla fakta som gjorde en undersökning om hur mycket kemikalier som samlas i kroppen, så tänker jag undvika även slingor tills graviditeten är över.
  • Jhalie
    LillaSandy skrev 2014-10-30 19:20:32 följande:

Åh tack! =) Fast den andra koden funkade inte, är de rätt? 

Nu kan jag strax få mina sorteringspåsar hehe=)

Hmm. Ska kolla igen. Det var så himla svårt att se vad det stod.

DGKFXPN4F
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)