• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö

Någon som vet när vårdnadsbidraget kommer att tas bort? Nya regeringen har ju aviserat det men jag har inte hört något om när. Vi har tänkt använda oss av det fr o m när barnet fyller 1 år men kommer det att tas bort så vill vi istället spara föräldrapenningdagar så det vore ju bra att veta snart hur det kommer att bli.

• agirlnamedbill
    S1528 skrev 2014-10-29 19:27:22 följande:

Okej, då är jag inte den enda som blir mätt fort redan såhär tidigt i graviditeten. Mina kollegor undrar säkert varför jag äter som en fluga plötsligt, jag som brukade äta en lunchlåda till frukost och en till lunch ;)

Skönt iallafall att höra att viktuppgången varierar så mycket i tråden, det visar att spannet för vad som är "normalt" är väldigt stort!

Sammahär. Jag var alltid den som proppar i sigsjukt mycket av allt på jobbet men nu tar jag typ en potatis och tre köttbullar och blir mätt på det. Märker ju att jobbarkompisarna kollar lite, dom lär ju tro att jag är trög och bantar och är gravid eller nåt.
  • linnis83

Jag blir också mätt fort och framförallt länge. Ofta står jag mig på lunchen typ resten av dagen.

Har läst att bebis tar det den behöver även om man inte äter riktigt som man ska, hoppas det stämmer. ?

• Öholm
    irissiri skrev 2014-10-29 15:39:50 följande:

Är i v 19 (v 20 på fre) och har bara gått upp 2 kg... Känner mig orolig för detta. Har en spytt eller ätit mindre än normalt, snarare tvärt om... Kan det vara så?

Jag har också mått bra, ätit som vanligt eller lite mer men gått ned 6 kg sedan plusset. Är i v. 18 nu. Min bm sa att det inte är någon fara för bebis än så länge, men att det bör vända snart. Alla prover och ul på kub har sett bra ut.
  • agirlnamedbill
    linnis83 skrev 2014-10-29 21:11:43 följande:

Jag blir också mätt fort och framförallt länge. Ofta står jag mig på lunchen typ resten av dagen.

Har läst att bebis tar det den behöver även om man inte äter riktigt som man ska, hoppas det stämmer. ?

Ja, det gör den ju men det är ju inte bra att bara tänka att äsch den får vad den behöver. Det är svårt att känna själv om man har brist på nåt och om du har brist så har ju så klart bebisen brist.
  • JhjärtaK

Som med allt annat så är viktuppgång individuell under graviditeten.

Jag är i vecka 19 (yay!!!) och har gått upp 6 kg. Med dottern gick jag upp 21 kg och de var helt borta två månader efter graviditeten så mycket vatten måste det varit.

Den här gången lär det väl bli mer då den extra bebisen och allt annat väger 5 kg mer men vi får se. Kanske kommer de tidigare och ev så "hinner" jag då inte gå upp mer men jag hoppas på att de stannar inne länge. Några extrakilon är det lätt värt!

RUL idag, whoho!!!

• S1528
    JhjärtaK skrev 2014-10-30 06:30:06 följande:

Som med allt annat så är viktuppgång individuell under graviditeten.

Jag är i vecka 19 (yay!!!) och har gått upp 6 kg. Med dottern gick jag upp 21 kg och de var helt borta två månader efter graviditeten så mycket vatten måste det varit.

Den här gången lär det väl bli mer då den extra bebisen och allt annat väger 5 kg mer men vi får se. Kanske kommer de tidigare och ev så "hinner" jag då inte gå upp mer men jag hoppas på att de stannar inne länge. Några extrakilon är det lätt värt! smile1.gif

RUL idag, whoho!!!

Stort lycka till idag då! Själv har jag bara 32 dagar kvar till RUL nu :)
  • Bell13
    Sanna890 skrev 2014-10-29 19:42:53 följande:

Hejsan, Sanna heter jag och väntar mitt andra barn med bf 2 april vad vi vet än så länge :), vi ska på rul den 5 november :)) innan har vi en pojke som nyss fyllde 1 år :) vi bor i Östersund :)

Hej och stort grattis. Vi har samma bf och samma datum för ul.

Hur mår du?
  • Ice

RUL om en timme och jag har kramat kräkshinken nu på morgonen. Börjar bli less på det. Känner mig inte så kaxig längre. Skakig och orolig i hela kroppen. 

En fråga. 

Fler än jag som fått problem med synen? Märker att mina glasögon inte räcker till längre och får huvudvärk ofta. 

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)