• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-11 16:12:10 följande:
    Absolut, surt att vara bland dom sista i tråden dock, man väntar och väntar och väntar :P

Vilken vecka kommer du att vara i på RUL-dagen? Jag kommer att vara 18+5 om jag inte minns helt fel.
    Jag kommer vara i v 20 (19+6) så nästan i v 21. Gick in i v 18 idag!
  • naughtyn

Vi var på RUL idag och blev tillbakaflyttade 5 dagar till 17+3, därför fick vi en ny tid för nytt ultraljud nästa vecka eftersom BM sa att det var mycket enklare att gå igenom allt då. Men allt såg i alla fall fint ut och bebisen vinkade och sparkade för fullt :)

• ArdnasK
    Linaslus skrev 2014-11-11 16:54:07 följande:

Jag kommer vara i v 20 (19+6) så nästan i v 21. Gick in i v 18 idag!

Då är vi lika långt, gick också in i v 18 idag! :) Har RUL 26/11...
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-11 16:44:52 följande:

Hon kommer säkert tycka det är mysigt när han väl är född.

Jag trodde inte det fanns så mycket gulliga pojkkläder men det finns ju massor.

Det finns verkligen super mycke fint! O kul o få handla till en pojke denna gången :)
  • Bell13
    emmasdag skrev 2014-11-11 21:04:48 följande:
    Det finns verkligen super mycke fint! O kul o få handla till en pojke denna gången :)
    Ska bli jättekul att få handla pojksaker. Finns hur mycket fint som helst. Har precis upptäckt att Zara har jättefina barnkläder vet inte varför jag inte tänkt på att handla där tidigare.
  • S1528

Ååh vad jag längtar tills jag också kan börja samla på mig fina små saker, men jag har lovat mig själv att försöka hålla mig tills efter RUL. 19 dagar kvar.. ;)

• Bell13
    S1528 skrev 2014-11-12 09:04:58 följande:

Ååh vad jag längtar tills jag också kan börja samla på mig fina små saker, men jag har lovat mig själv att försöka hålla mig tills efter RUL. 19 dagar kvar.. ;)

Jag längtar efter vagnen vi beställt. Har börjat handla på mig babykläder också. Finns ju helt underbara saker. Har även köpt en mamaroo typ världens coolaste sak.
  • S1528
    Bell13 skrev 2014-11-12 09:51:40 följande:
    Jag längtar efter vagnen vi beställt. Har börjat handla på mig babykläder också. Finns ju helt underbara saker. Har även köpt en mamaroo typ världens coolaste sak.
    Jag förstår att du längtar efter vagnen, jag har börjat spana efter vagnar på blocket men jag vet inte riktigt vad jag är ute efter. Jag har en väldigt liten bil så jag måste nog åka till en babybutik och prova vad som passar i mitt minimala bagage ;)

Vad har du bestämt dig för vagn?

För min del lutar det åt att skaffa två vagnar, en mindre som går in i bilen och något (förmodligen begagnat) mer robust som klarar grusväg, snö och skogspromenader.
  • emmasdag
    Bell13 skrev 2014-11-12 08:54:02 följande:

Ska bli jättekul att få handla pojksaker. Finns hur mycket fint som helst. Har precis upptäckt att Zara har jättefina barnkläder vet inte varför jag inte tänkt på att handla där tidigare.

Jaa zara har så fina kläder! Har dock aldrig kollat deras baby sortiment! Hur gamla är dina flickor?
  • mandalii

Nu har vi exakt en vecka kvar till RUL, ska bli så spännande! Tiden går fruktansvärt långsamt just nu må ni tro.

Hur tänker ni angående ekologiska kläder föresten, ni pratar om Zaras babykollektion, har de ekologiska kläder? Jag kommer bara att köpa ekologiska kläder i alla fall till en början när bebisen är nyfödd och extra känslig. Är ju så fruktansvärt mycket gifter i just kläder.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)