• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • madde10
    emmasdag skrev 2014-11-12 18:45:58 följande:
    Åh, vad läskigt att det är så lika för oss! Upptäckte dom det på erat rul då? Vår bebis hade fel på skelettet, inget ben på ena sidan, o bara stumpar på andra benet o armarna.. Och så va det något med lillhjärnan och lungorna! När hände detta er? Så skönt att det såg fint ut denna gången för er med! Man lär sig att ta vara på livet och inte ta något för givet!
    oj, vad ledsamt :(
    Det upptäcktes vid KUB, så jag gjorde MKP. Det var i våras. Så jag har supernojat ända från början, men nu är det slut med det! Det är verkligen sant att man tar mer vara på livet. Nu ska det gå bra för oss alla!
  • madde10
    agirlnamedbill skrev 2014-11-12 18:28:47 följande:

Och jag har fortfarande inte känt några fosterrörelser... Andra barnet 16+2. Första kändes utanpå 16+5.

Jag känner inte heller nåt,18+1. Har moderkakan i framväggen så det är väl en förklaring. 
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-11-12 17:34:30 följande:
    Har hört mycket tråkigt om cam med, men har faktiskt beställt en buffel, får se hur nöjd man blir;) sålde våran EL så gunget lär man ju sakna;P
    Vad för tråkigt har du hört?
  • emmasdag
    madde10 skrev 2014-11-12 19:26:23 följande:

oj, vad ledsamt :(

Det upptäcktes vid KUB, så jag gjorde MKP. Det var i våras. Så jag har supernojat ända från början, men nu är det slut med det! Det är verkligen sant att man tar mer vara på livet. Nu ska det gå bra för oss alla!

Vårat var med i våras, april, och upptäcktes på rul. Så det kommer bli nästan exakt ett år emellan! Jag har också varit fruktansvärt nojjig! Men nu tänker jag njuta och längta efter våran lillkille! Och självklart ska det gå bra för oss alla, det är jag 100 på :)
  • emmasdag
    madde10 skrev 2014-11-12 19:31:26 följande:

Jag känner inte heller nåt,18+1. Har moderkakan i framväggen så det är väl en förklaring. 

Jag har med moderkakan fram, men på vänstersidan! Så jag känner mest på höger, o där är det så tydligt :)
  • Madelen b
    S1528 skrev 2014-11-12 19:05:41 följande:
    Jag har också ett tungt jobb, och jag står och går hela dagarna. Än så länge har jag ignorerat fogarna men jag vet inte hur länge till jag kan klara av det. Idag insåg jag att jag kanske inte kommer att klara av att jobba fram till februari som jag hade tänkt :(

Och jag känner av magen så himla mycket nu, i vissa arbetssituationer måste jag böja mig väldigt djupt och det funkar inte alls längre. Magen tar emot och jag måste ställa mig på alla fyra eller hålla andan (vilket definitivt inte är bra för bebisen).

Usch, och den ischias-liknande smärtan får mig att vilja gråta av hopplöshet :(
    Samma här står hela dagarna lyfter mycket tungt och hänger över diskar vilket i te alls går med magen! Min chef är väldigt förstående och nu är jag bara 25% sjuk, men vet ej hur jag ska fortsätta, testa jobba heltid och hoppas ja håller ihop eller fortsätta 25% sjuk och kunna jobba tiden ut!

Svårt!!
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2014-11-12 19:40:19 följande:
    Vad för tråkigt har du hört?
    Jag som bor i en kullerstens stad vet många vars vagnar har "rasslat" sönder dvs plast detaljer som spruckit av vibrationer vilket är kasst då man faktiskt överlag inte kör så mycket på kullersten iaf!

Sedan är dem väl ganska små i sitsen och stumma!

Men en smak sak antagligen!

Som sagt byter från el till en buffel så får väl se;P

Kommer aldrig våga erkänna ett nederlag inför min sambo haha;P
  • Madelen b

Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!

• S1528
    Madelen b skrev 2014-11-13 11:05:30 följande:

Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!

Styrkekram! Så jobbigt när man väntat och längtat efter någonting och det blir flyttat!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)