• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • emmasdag
    julii skrev 2014-11-13 18:14:38 följande:

igger i soffan och känner mig på magen och känner att ena sidan av magen är hård och andra sidan mjuk? Kan det ha att göra med hur bebisarna ligger? Eller är det nå fel? :p

Jag har min moderkaka fram på vänster sida! När jag får sammandragningar blir den delen av magen hård, och det känns extra tydligt när jag ligger ner :) Så ni som känner så har nog också moderkakan fram :)
  • emmasdag
    FCet skrev 2014-11-13 18:57:39 följande:

Var på RUL idag. Väntar en frisk liten bebis, blev framflyttad några dagar vilket känns bra.

Hon bm sa att hon är säker på att det blir en flicka. Jag har lite svårt att lita på det fullt ut och köpa "rosa grejer" i förväg.

Hur känner ni?

Vi fick se en liten snopp på ultraljudet så här kommer det bli all in på "pojksaker" ;)
  • ullin
    Sommarsnö skrev 2014-11-13 19:03:28 följande:

Någon som inte har tagit reda på kön? Vi ska göra det men min pappa vill inte veta. Undrar hur det ska gå att inte försäga sig, haha. Speciellt eftersom min syrra vill veta och hon kanske köper rosa kläder till oss i julklapp. Ska jag öppna julklapparna i ett annat rum då, haha? smile1.gif

Hehe blir lite knepigt kanske. ;)

Vi kommer inte ta reda på könet. Det är mitt tredje och makens första barn så finns en viss del av mig som hade velat tjuvkika men då karln vill ha det som en överraskning känns det som det går först.
  • Hanna 681
    FCet skrev 2014-11-13 18:57:39 följande:

Var på RUL idag. Väntar en frisk liten bebis, blev framflyttad några dagar vilket känns bra.

Hon bm sa att hon är säker på att det blir en flicka. Jag har lite svårt att lita på det fullt ut och köpa "rosa grejer" i förväg.

Hur känner ni?

Nej, det är ju precis som du säger. Går inte att lita på till 100% om de ser en tjej, då det kan vara en kille med sent utvecklat könsorgan. Jag väljer ändå att tro på att det är en tjej i magen.

Grattis till en frisk bebis!
  • FCet

Jag vet inte om det bara är jag som nojjar över att de va en barnmorska som gjorde RUL.

Med mitt förra barn var det en gynokolog, kände mig tryggare på nått sätt.

• amandanS

Extra Bm besök idag, "utskrivningssamtal" pga flytt :)

Har mer eller mindre blivit förbjuden att lyfta och bära med pga ryggen, perfekt 14 dagar innan flytt! Det var bra att jag flyttar och inte har jobb där, Jag borde vila och göra avslappningsövningar istället tyckte hon.. Nu blir det att försöka få tag på flytthjälp..

Positivt var idag att jag bara gått upp 2,8 kg (v20)! Blev jätte förvånad med tanke på hur jag äter.... ;) gissade på 6-7kg..

Fick även utdrag från RUL, så fick lite mått på vår lille kille :D

• Madelen b

Är de bara jag som känner mig helt ogravid?

Fy kommit in i en svacka där jag bara nojar att allt är fel:(

• Emmadee

Jag kände första sparken utanpå magen igår. Kände att det rörde på sig i magen när jag skulle sova, och la handen på magen. Och poff lyckades någon där inne träffa rakt på handen. Så häftigt!

Det finns nåt där inne!

• Öholm
    Madelen b skrev 2014-11-14 06:05:08 följande:

Är de bara jag som känner mig helt ogravid?

Fy kommit in i en svacka där jag bara nojar att allt är fel:(

Ja känner mig också ogravid förutom att lillen buffar runt som sjutton när jag är stilla . Inga symtom alls förutom buffarna och magen får man titta noggrant efter om man ska se ens utan kläder. Vet dock att allt är bra då vi var på rul igår
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)