• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    S1528 skrev 2014-11-12 18:28:26 följande:

Ni som har foglossning, hur beter den sig?

Jag har haft "glapp" där bäckenet och ryggraden går ihop sedan många veckor tillbaka. Det gör inte direkt ont, men om jag tex skall resa mig ifrån en stol så känner jag att det "glappar" till en sekund och att benen blir lite orkeslösa.

Vad värre är att jag börjat få ont på ett sätt som påminner om ischias, vänstra skinkan gör sååå ont och det strålar ut i benet. Speciellt om jag roterar benet utåt. Efter vad jag läst mig till så är det klassiskt för bakre fogen :(

Än så länge går det ganska bra att jobba, att bli sjukskriven redan nu hade varit hemskt :(

Har haft foglossning fram en tid. Har den här veckan också fått ont i ena skinkan känns som träningsvärk och ibland smärta som strålat ner i benet men trodde att det var ichias. Det är ju förmodligen foglossning bak :( känns bara jobbigt med foglossningen då den nu gör ont hela tiden. I början gjorde det bara ont på kvällen om jag hade rört mig mycket på dagen.

Det gör mest ont när jag dammsuger och drar tung kundvagn så det gör jag inte längre. Känns bara jobbigt eftersom jag har halva grav kvar.
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-11-13 11:05:30 följande:

Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!

Nej fy vad tråkigt!!
  • Hanna 681
    Madelen b skrev 2014-11-12 21:06:18 följande:
    Jag som bor i en kullerstens stad vet många vars vagnar har "rasslat" sönder dvs plast detaljer som spruckit av vibrationer vilket är kasst då man faktiskt överlag inte kör så mycket på kullersten iaf!

Sedan är dem väl ganska små i sitsen och stumma!

Men en smak sak antagligen!

Som sagt byter från el till en buffel så får väl se;P

Kommer aldrig våga erkänna ett nederlag inför min sambo haha;P
    Min cameleon har följande brister: förlängning av handtag gått sönder en gång, styret snedställt två gånger (då den drar i vägen lutning). Vi har dock fått nytt chassi, så det är positivt. Tycker det sämsta med vagnen är körbarheten på grusvägar och andra ojämna väglag. Sen tycker jag att den känts stum. Vid användning av vinterhjulen måste man lyfta upp framhjulen för att kunna svänga. Men den är toppen i stan vid exempelvis shopping. Vi har flera vagnar, så har kunnat välja vagn efter underlag.
  • Hanna 681
    Madelen b skrev 2014-11-13 11:05:30 följande:

Fan så arg o ledsen jag är nu, mitt Rul vart inställt och framflyttat 1v! Blir så jävla less! Vill bara lägga mig under täcket 1v o grina!!

Åh, då hade jag också blivit arg! Har rul idag!
  • Bell13
    Madelen b skrev 2014-11-12 21:06:18 följande:
    Jag som bor i en kullerstens stad vet många vars vagnar har "rasslat" sönder dvs plast detaljer som spruckit av vibrationer vilket är kasst då man faktiskt överlag inte kör så mycket på kullersten iaf!

Sedan är dem väl ganska små i sitsen och stumma!

Men en smak sak antagligen!

Som sagt byter från el till en buffel så får väl se;P

Kommer aldrig våga erkänna ett nederlag inför min sambo haha;P
    Att de är små i sitsen stämmer men jag har aldrig upplevt den som trång. Stötdämpningen kan man ställa in efter vikt så är den för stum är den kanske fel inställd.

Vilken barnvagn man gillar är rätt individuellt en del vill ha en petit vagn och andra en rejäl kärra från Emmaljunga :)
  • Sommarsnö

Var i en barnvagnsaffär och provkörde lite vagnar och det var ju verkligen en upplevelse. När jag tittat på dem på nätet hade jag en helt annan föreställning om hur olika vagnar skulle vara. Jag blev väldigt besviken faktiskt när jag kände på dem (alla som de hade där). De kändes så plastiga och instabila och det kändes jättekonstigt med de svängbara hjulen fram (fast de kan man ju låsa för det mesta). Kände att "nä, det här vill jag verkligen inte betala 10.000 för". Tycker dock att de rejäla Emmaljunga och liknande är fula så inte vill jag ha dem heller, haha. Är det någon som känner till någon vagn som känns mer gedigen men ändå inte klumpig liksom? De jag provade i affären var Brio Go, Stokke, Bugaboo och fler som jag inte minns namnet på.

• Öholm
    Sommarsnö skrev 2014-11-13 13:16:02 följande:

Var i en barnvagnsaffär och provkörde lite vagnar och det var ju verkligen en upplevelse. När jag tittat på dem på nätet hade jag en helt annan föreställning om hur olika vagnar skulle vara. Jag blev väldigt besviken faktiskt när jag kände på dem (alla som de hade där). De kändes så plastiga och instabila och det kändes jättekonstigt med de svängbara hjulen fram (fast de kan man ju låsa för det mesta). Kände att "nä, det här vill jag verkligen inte betala 10.000 för". Tycker dock att de rejäla Emmaljunga och liknande är fula så inte vill jag ha dem heller, haha. Är det någon som känner till någon vagn som känns mer gedigen men ändå inte klumpig liksom? De jag provade i affären var Brio Go, Stokke, Bugaboo och fler som jag inte minns namnet på.

Har du kollat på Kronan? De känns stabila och säkra och något nättare än Emmaljunga tycker jag. Sen gillar jag att det är ett svenskt märke.
  • Madelen b
    S1528 skrev 2014-11-13 11:19:46 följande:
    Styrkekram! Så jobbigt när man väntat och längtat efter någonting och det blir flyttat!
    Tack ja verkligen tappade helt suget för denna vecka nu!
  • Madelen b
    Hanna 681 skrev 2014-11-13 11:42:38 följande:
    Min cameleon har följande brister: förlängning av handtag gått sönder en gång, styret snedställt två gånger (då den drar i vägen lutning). Vi har dock fått nytt chassi, så det är positivt. Tycker det sämsta med vagnen är körbarheten på grusvägar och andra ojämna väglag. Sen tycker jag att den känts stum. Vid användning av vinterhjulen måste man lyfta upp framhjulen för att kunna svänga. Men den är toppen i stan vid exempelvis shopping. Vi har flera vagnar, så har kunnat välja vagn efter underlag.
    Ja det är så jag uppfattat dem;) tyvärr läser man många som har problem med sina buggor! Hoppas inte jag blir än av dem!

Så glad för din skull! Hoppas bebben mår kanon!
  • S1528

Jag har fastnat lite för Crescent-vagnarna, tycker de är himla fina.. Men jag har ingen aning om hur små de blir ihopfällda vilket som sagt blir lite avgörande med tanke på min lilla bil.

Någon som har erfarenhet av Crescent?

Bugaboo, stokke mfl känns för moderna och spejsade för mig :/

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)