Inlägg från: Sommarsnö |Visa alla inlägg
  • Sommarsnö

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Är en örontermometer bra? Såg en på rea nu. Har för mig att vanlig stjärttermometer mäter bäst (läste det någonstans) men örontermometer verkar så himla smidigt när man har sjuka barn. Någon som har erfarenhet av det?

• Sommarsnö
    Bell13 skrev 2015-02-04 06:10:33 följande:

Är det fler än jag som lider av nästäppa? Slemhinnorna är snustorra och jag har stora sår och sårskorpor i näsan och det gör så ont hela tiden. Har använt lite näsolja men det hjälper inte så mycket

Ja verkligen! Täppa och snyter blod nästan konstant. Blir alldeles muntorr eftersom jag måste andas med öppen mun så ofta. Och så blir det ju inte bättre av att man har andnöd då bebisen trycker på lungorna.....gah. Lyckades iaf sova hela natten idag. Man får vara glad för det lilla.
  • Sommarsnö

Går i Aurorasamtal och ska skriva förlossningsbrev ihop med barnmorskan vid nästa samtal i slutet av februari. Men det står redan inskrivet i min journal en del saker som jag har talat om för henne hur jag vill ha det så det känns lite tryggt om det skulle komma igång för tidigt.

Det här med klädstorlekar......Kan man "hoppa över" en storlek, vad är era erfarenheter av det? Eller brukar alla storlekar användas? Jag har några set i 50 nu och några i 62 men bara nåt i 56. Borde jag köpa mer i 56?

• Sommarsnö
    amandanS skrev 2015-02-05 09:35:26 följande:

V.32 idag och nu iväg och till bm :) känner som om magen växer fort nu!...börjar få svårt att komma i kläder dessutom, allt stramar eller glider upp på magen..

Ja jag undrar hur länge mina gravidbyxor kommer att hålla. Tycker att mudden snart inte räcker till längre. Vad gör man då? Finns det byxor med rymligare mudd eller har ni annat tips? Gå i klänning mitt i vintern?
  • Sommarsnö
    amandanS skrev 2015-02-05 13:50:52 följande:
    Jag har ett par typ chinos (som från början var 2strl förstora) som ännu funkar, jeansen är för trånga i mudden.. Och tights i 1 storlek större nu funkar, men helst går jag i pyjamasbyxor nu :P Igår sambons efternamn ena tjtjocktröja som tunika och tights ;)
    Smart att sno sambons tröjor, det ska jag också börja med

Hur tänker ni med bäddning i vagnen? Vi kommer ju bara att använda liggdelen under sommaren till våra små aprilbebisar så då lär man väl inte behöva köpa ett bäddset? Jag tänker ha fårskinn under och sedan filt ovanpå, bör man ändå köpa kudde och ha ett lakan ovanpå madrassen innan fårskinnet? Eller räcker det helt enkelt med filt och fårskinn?
  • Sommarsnö
    Madelen b skrev 2015-02-05 17:43:52 följande:

Hur sover ni?

Jag kan vara uppe o kissa 5 gånger /natt på detta vaknar man varje gång jag vänder mig av att kroppen värker och en unge som sover jätte dåligt!

Fyyyyu så trött jag är jämt:( kämpigt att ta sig till jobb!!

Ja inte är det skönt att ligga i sängen inte. Får ibland sova hela nätter men lika ofta  har jag en natt som är uppstyckad. Brukar i regel bara vakna nån gång per natt dock och ibland lyckas jag somna om ganska snabbt och ibland ligger jag vaken ett tag innan jag kan somna om.
  • Sommarsnö

Ingen som har en rabattkod på Lekmer? Ska köpa vagn därifrån så det skulle ju göra en del på priset med typ 10 % eller så...

• Sommarsnö
    Linaslus skrev 2015-02-06 10:00:00 följande:
    Jag väntar oxå på rabattkod från lekmer! Men det verkar inte finnas nån just nu. Men jag tänker ha lite is i magen och vänta ut. Jag ska köpa både vagn och babyskydd så det blir ju lite pengar!
    Tips - ni som ska köpa på Lekmer (eller andra ställen också för den delen). Om man blir medlem på Cashbacker så får man dubbel bonus de första 72 timmarna man är medlem. Cashbacker är som Refunder och är gratis vad jag förstår. Jag har tänkt göra det när det kommer någon bra rabatt på Lekmer. Lekmer har 5 % återbäring där så då blir det 10 % bara det. Ihop med rabattkod kan det ju bli rätt mkt pengar om man ska köpa dyra saker Kan inte gå i god för att Cashbacker är bra då jag ju inte blivit medlem än men jag tänkte testa iaf. Hoppas bara att de har erbjudandet kvar när det blir dags att köpa.
  • Sommarsnö
    Linaslus skrev 2015-02-06 11:20:39 följande:
    Refunder har jag och har tänkt använda det men vill gärna ha en rabatt oxå!

Kan man använda både refunder och cashback tillsammans? För att använda regunder måste man ju gå via seras sida för att det ska regestreras
    Hm, det var en kluring - men det tror jag inte. De är ju konkurrenter liksom.....Spana in Cashbacker och se vad du tror. Däremot borde man ju kunna använda en vanlig rabattkod + Cashbacker, precis som på Refunder.
  • Sommarsnö

Hm, nu ser jag att det står på Refunder att man inte får återbäring om man använder rabattkod där......det var ju synd. Då måste man alltså vänta på någon kampanj som Lekmer har och som syns på Refunder. Det vete tusan om jag orkar vänta på, det kan ju ta lååång tid, eller?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)