Jaffen22 skrev 2015-04-13 01:12:39 följande:
Det är helt normalt! Jag skulle nog tro att ingen känner sig redo , men plötsligt så bara är man det, förälder insTinkterna tar över på en gång, innan du vet ordet av dig så kommer du säkert vara jätte nojig för allt haha .. Eller inte, det där beror på , jag var super orolig under hela första graviditeten men så fort han kom ut så blev jag alldeles lugn xD känner du fortfarande såhär efteråt så kanske du ska ta upp det med BVC osv::) Kan inget mer än säga att när du har din bebis på bröstet så försvinner allt det där , tror du bara är nervös inför vad som kommas skall , och det är väl inte så konstigt! Don't worry , be happy :)
Jag hoppas att det är så, att det bara är nervositeten som talar.. För jag har ju varit både glad och orolig hittills. Första 12 veckorna rädd för missfall, sedan längtat efter rul och graviditeten var ju både planerad och enormt efterlängtad.
Det känns bara "fel" att vad som känns som alla andra lever i den där lilla bubblan med rosa fluff och jag plötsligt är så nollställd. Men på något skevt sätt så jag kanske inte vågat fästa mig vid bebisen ännu trots att jag blir orolig för henne minst en gång om dagen om hon inte sparkat omkring som vanligt de senaste typ 5 minuterna, haha..