Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2015-02-19 13:53:28 följande:
    Jasså? Det visste jag inte. Mina barn har inte fått en enda av mina allergier. Hoppas de klarar sig.
    Nä det hoppas man ju verkligen, även om det finns bra mediciner så är det ju alltid tråkigt med allergier.. Din man kanske inte har några allergier så dina barn har fått "friska" gener ifrån honom? I min familj är jag den enda som inte är allergisk emot gräspollen, tack och lov :) Men ärftlighet är absolut en stor faktor när det kommer till allergier, även om miljön självklart gör en stor del till..

För min del får folk göra som de vill, huvudsaken är att man känner att man gör som man finner bäst för sitt barn, oavsett vad man väljer att låta dem sova på. Samma sak med amningens vara eller icke vara, det kan man också diskutera länge och väl utan att bli ett dugg klokare :)
  • S1528
    Linc skrev 2015-02-22 09:13:51 följande:
    Men skulle den vid olycka utlösas i varje fall så gäller Inga försäkringar....
    Det finns inga kända fall där det där scenariot inträffat på en bil där airbagen har varit korrekt avstängd med nyckel.

Däremot var det skillnad förr då man fick förlita sig på verkstadens kompetens för att koppa ur airbagen och folk valde att göra det hos "Svempa på hörnet".

Jag jobbar med just såna här saker och jag kommer ha mitt barn placerad i bilstol fram på en plats med nyckelavstängd airbag. Och jag känner mig inte ett dugg orolig.
  • S1528

Vecka 32 idag och 62 dagar kvar till BF.

Var på föräldrakurs igår och jag kände mig som en liten pygmé i jämförelse med alla andra mammor i gruppen..

Hittills har jag varit förskonad ifrån dålig sömn, men nu har den gjort entré på riktigt. Vaknar av att jag är extremt kissnödig mitt i natten, och när jag vaknar på morgonen är jag så kissnödig att jag knappt vågar röra på mig. Och lilla damen där inne tycks vara extra våldsam i sina rörelser just när jag är i det läget, haha!

Igår skickade jag in överklagandet till FK angående graviditetspenningen, så nu är det bara att hålla tummarna för att de ändrar sitt beslut så jag får gå hem och varva ner.. Hur många av er andra jobbar fortfarande?

Imorgon blir det iallafall besök på förlossningen för min del, det skall bli spännande :)

• S1528
    Emmadee skrev 2015-02-24 07:37:53 följande:

Sömnen börjar strula här med. Kissnödigheten kommer mitt i natten, vilket jag klarat mig utan fram tills nu jag också. Inatt väcktes jag dessutom att bebis övade fotboll. Det sparkade vilt där inne och framåt småtimmarna var det dags för lite mensvärkslikmande känslor, som jag är osäker på om det kan definieras som förvärkar. (Kände inget sånt i förra graviditeten. Sonen hade ju inget intresse alls av att komma ut förrän ham blev vräkt ;) (igångsatt)

Jag har ju ett stillasittande jobb som inte kräver nån fysisk ansträngning. Men tycker ändå det börjar bli riktigt jobbigt att jobba. Tänker jobba fram till 27 mars, sen tar jag semester. Och har jobbat ihop lite flex så att jag från och med nu kan gå hem 15.30.

Men hjärnan är inte på topp längre. Har jag behövt tänka mycket på förmiddagen har jag helt slut på eftermiddagen.

Hoppas du får igenom din överklagan nu så du får gå hem med gp.

Det är precis sådär för mig med.. Har inte behövt gå upp och kissa på nätterna sedan tidigt i graviditeten, och så pang kommer det nu.. Blir tröttare och tröttare för varje dag som går!

Jag har också haft en släng av den där mensvärksliknande känslan, men detta är mitt första barn så jag vet inte heller hur eventuella förvärkar bör kännas. Igår ilade det rejält ned emot livmodertappen också, så jag tänkte passa på att fråga lite när jag ändå är på förlossningen imorgon..

Jag springer ju runt hela dagarna på jobbet så jag känner mig ganska så mobil fortfarande, men det är klart att det är stor skillnad på hur kroppen kändes innan graviditeten. Kände mig lite som en sjuksköterska i en amerikansk film igår när jag lite lagom småstressad joggade genom korridorerna på jobbet, men bebisen verkar inte protestera emot att jag fortfarande är väldigt aktiv, så det känns ju bra :)

Nä, hjärnan är då inte pigg på mig heller kan jag säga. Och det känns som att man går mer och mer in i "bubblan" ju närmare förlossningen man kommer. Har börjat skriva att göra-listor för att få något gjort överhuvudtaget ;)
  • S1528
    Sommarsnö skrev 2015-02-24 10:43:17 följande:

Har också sömnproblem. Vaknar varje natt typ vid 4-tiden och ligger sedan vaken någon timme innan jag kan somna om.

Någon annan som har problem med stela händer? De värker och är stela på morgonen - är det vätska tro?

Precis sådär med händerna hade jag igår kväll, de blev helt stumma och det tog en stund innan jag kom till samma slutsats som du - att det måste vara vätska.

Kändes skitskumt när det helt plötsligt tog emot att knyta händerna!
  • S1528
    Öholm skrev 2015-02-24 10:25:18 följande:
    Jag känner mig också väldigt liten jämfört med andra som är gravida i ungefär samma vecka! Hur magen ser ut är ju inget man kan rå över. Vi får vara glada över att inte ha en mage som är "ivägen" för våra rörelser. smile1.gif

Jag har dessutom haft turen att slippa i princip alla krämpor. Lite halsbränna på kvällarna och öm i ryggen då jag suttit ned för länge bara. Jag kommer att jobba till v. 38+2 om allt fortsätter att flyta på såhär bra.
    Ja just nu är jag väldigt tacksam för att jag klarar av dagarna så mycket bättre än vad jag trodde att jag skulle göra i den här veckan.. Jag fightas ju som sagt med FK om rätten till graviditetspenning, men oavsett så tänker jag jobba så länge som fysiken tillåter. Drömmen hade varit att kunna jobba fram till påsk, eftersom jag har månadslön så "tjänar" jag 3 röda dagar då jag inte behöver jobba enligt schema om jag håller ut så länge. Men det kanske är en utopi ;)

Har sagt till mig själv att jag jobbar max till v.36 oavsett, det innebär att jag får en riktig månadslön samma vecka som BF och sedan överskjutande semester och ATF på majlönen. Det tackar man ju inte nej till :)
  • S1528
    Bell13 skrev 2015-02-25 10:18:43 följande:

Från en dag till en annan blev det kaos. Har ont i ryggen dygnet runt så kan knappt sitta, stå eller ligga. Det gör så ont så jag är gråtfärdig hela tiden.

Har fått tillbaka foglossningen som också gör ont precis hela tiden så att gå är det mest smärtsamma just nu.

Jag kan inte vara glad utan är antingen ledsen eller arg. Magen är stenhård hela tiden och går jag t ex och handlar så måste jag vila flera timmar efteråt.

Kommer absolut inte att fixa att gå så här i 5 v till, känns inte som jag fixar det här i 1 dag smile4.gif

Vad är kriterierna för att bli igångsatt? Kan man få bli det i v 37+0?

Vad tråkigt att du känner så :( Angående igångsättning så vet jag ingenting, men jag hoppas att det blir bättre för dig!
  • S1528

Jag blev peppad till att packa BB-väskan efter mitt besök på förlossningen igår..

Har konstaterat att det kostar 50:- dygnet att parkera, så nu skall jag förbereda med mynt i god tid. Och det tog 56 minuter att köra till förlossningen, fast då var det ju jag som körde, går säkert snabbare när det väl är dags ;) Och förlossningen ligger på plan 4, mycket viktigt att trycka på rätt knapp i hissen, haha!

• S1528
    mandalii skrev 2015-02-26 10:14:16 följande:
    Mynt? Men tar de inte kort typ överallt nu för tiden?
    Bara bensinkort! Och bakåtsträvande som jag är äger jag inga bensinkort ;) Och inte mannen heller.. Så mynt är säkrast, haha
  • S1528
    amandanS skrev 2015-02-26 11:29:35 följande:
    Vi äger inte heller bensinkort, men betalar alltid med våra vanliga betalkort från Swedbank (master card)..
    Det är nog olika på olika ställen i landet tror jag :) Här där jag bor är det nästan bensinkort som gäller överallt. På vissa enstaka ställen tar de betalkort, men det blir bättre :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)