Emmadee skrev 2015-02-24 07:37:53 följande:
Sömnen börjar strula här med. Kissnödigheten kommer mitt i natten, vilket jag klarat mig utan fram tills nu jag också. Inatt väcktes jag dessutom att bebis övade fotboll. Det sparkade vilt där inne och framåt småtimmarna var det dags för lite mensvärkslikmande känslor, som jag är osäker på om det kan definieras som förvärkar. (Kände inget sånt i förra graviditeten. Sonen hade ju inget intresse alls av att komma ut förrän ham blev vräkt ;) (igångsatt)
Jag har ju ett stillasittande jobb som inte kräver nån fysisk ansträngning. Men tycker ändå det börjar bli riktigt jobbigt att jobba. Tänker jobba fram till 27 mars, sen tar jag semester. Och har jobbat ihop lite flex så att jag från och med nu kan gå hem 15.30.
Men hjärnan är inte på topp längre. Har jag behövt tänka mycket på förmiddagen har jag helt slut på eftermiddagen.
Hoppas du får igenom din överklagan nu så du får gå hem med gp.
Det är precis sådär för mig med.. Har inte behövt gå upp och kissa på nätterna sedan tidigt i graviditeten, och så pang kommer det nu.. Blir tröttare och tröttare för varje dag som går!
Jag har också haft en släng av den där mensvärksliknande känslan, men detta är mitt första barn så jag vet inte heller hur eventuella förvärkar bör kännas. Igår ilade det rejält ned emot livmodertappen också, så jag tänkte passa på att fråga lite när jag ändå är på förlossningen imorgon..
Jag springer ju runt hela dagarna på jobbet så jag känner mig ganska så mobil fortfarande, men det är klart att det är stor skillnad på hur kroppen kändes innan graviditeten. Kände mig lite som en sjuksköterska i en amerikansk film igår när jag lite lagom småstressad joggade genom korridorerna på jobbet, men bebisen verkar inte protestera emot att jag fortfarande är väldigt aktiv, så det känns ju bra :)
Nä, hjärnan är då inte pigg på mig heller kan jag säga. Och det känns som att man går mer och mer in i "bubblan" ju närmare förlossningen man kommer. Har börjat skriva att göra-listor för att få något gjort överhuvudtaget ;)