Inlägg från: S1528 |Visa alla inlägg
  • S1528

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Grattis MorCaa! :)

• S1528
    CatrinS skrev 2015-02-16 11:45:12 följande:

Hej! Är i v33 nu!:) Vad har ni andra i järnvärde?
    Kollade förra veckan och hade 101, inget mi bm reagerade över. on tyckte det var ok, och att jag ska fortsäta äta en duroferon om dagen ( hade 112 gånen innan).

Jag ligger på 100-strecket varje mätning, har gjort så sedan v.16 ungefär.. Men jag har varit väldigt sparsam med att ta järntabletterna det senaste då min mage verkligen inte mår bra av dem. Min BM verkar nöjd så länge det håller sig på den nivån men jag vill ändå försöka få upp värdet nu den sista tiden, jag har ökad blödningsrisk redan och vill inte behöva blodtransfusion efter förlossningen om det skulle visa sig att jag blöder mycket..

Du behöver nog inte oroa dig :)
  • S1528

Sitter just och skriver på mitt överklagande till FK angående graviditetspenningen..

Kärringen till handläggare bad om en detaljerad beskrivning av mitt arbete, och hittills är jag uppe i tre stycken överpedagogiska A4 sidor som min chef ska få skriva under innan jag skickar in dem..

Nu är det krig.

Hoppas tanten gillar att läsa!

(Var bara tvungen att ventilera lite)

• S1528
    Madelen b skrev 2015-02-16 22:17:32 följande:
    I min ansökan skickade jag in tre a4! Tror de är viktigt!!
    Ja, det verkar uppenbarligen så, eftersom kärringen på FK (ja jag kallar henne så för jobbar en riktig haha i telefon) tyckte att min chef hade skrivit alldeles för lite om man jämförde med vad jag skrivit.

Så nu går jag ut stenhårt och är överpedagogisk och tar med ALLT!
  • S1528
    Raggsockan skrev 2015-02-17 07:39:50 följande:
    Min handläggare ringde upp chefen för att få svar på det hon inte hade fått med i ansökan... tänk så olika de kan va! 
    Sen kanske de iof beror på lite vart och vad man jobbar med, de första chefen sa när jag sa att jag va gravid var att de fanns grav-penning och att ingen blir nekad hos oss, typ :P
    Min handläggare ringde också upp, med den följden att min nya chef inte var den som skrivit på pappren som skickades in, och så blev det bara fel..

I mitt yrke är vi lite diskriminerade när det kommer till graviditetspenning, ingen har hittills blivit beviljad vad jag vet. Och då har jag ändå ett "mansyrke"
  • S1528

Gick in i v.31 idag.. Ser fortfarande inte speciellt gravid ut, men oj vad jag känner mig gravid helt plötsligt.. Ryggen värker och benen är stumma efter en dag på jobbet.. Hade jag bara haft möjlighet hade jag kunnat sova mig igenom ett helt dygn *pust*

Är det någon av er som har underliga känningar i själva livmodertappen? Ibland (nån gång om dagen) ilar det till ordentligt och jag tycker att smärtan strålar ut ifrån precis där tappen sitter..

• S1528
    Hanna 681 skrev 2015-02-18 08:46:43 följande:
    Förstår inte riktigt hur du menar. smile1.gif Nu har jag både bas, adapter till bilbarnstol och en "bäst i test" stol. Hade jag inte haft råd med en adapter till bilbarnstolen, skulle jag nog ändå sätta säkerheten först dvs en "bäst i test" stol.
    Basen minskar risken för skador eftersom babyskyddet är lättare att spänna fast korrekt med en sådan än med bilens bälte. Förutsatt att basen är korrekt monterad dvs..

Tror det är det hon menar :)
  • S1528
    naughtyn skrev 2015-02-18 12:25:59 följande:
    Ja precis, det var det jag menade ???? en korrekt fastspänd barnstol är ju förutsättningen för att den ska vara så säker som testerna garanterar.
    Exakt.. Som jag skrev tidigare i tråden så är det många föräldrar som kör runt med sina barn i felaktigt eller dåligt fastspända bilstolar.. Och det gäller även större barn som åker framåtvända där föräldrarna inte kollat så att bältet sitter där det ska :/

Jag har också valt bas till babyskyddet, det känns bra att det minskar risken för "den mänskliga faktorn" när man ska iväg och bebis kanske gråter eller skriker och man försöker snabba sig :)
  • S1528
    Freje skrev 2015-02-19 10:01:39 följande:

Jag är också sjuk, ont i halsen o hostar. Igen! Har precis blivit frisk från tidigare förkylning. Är verkligen urless på detta. Har dessutom träffat läkare idag pga mina förvärkar. Har fått remiss för att kolla tappen samt ett TUL. Hon sa att för mkt sammandragningar inte va bra för tillväxten.

Går in vecka 32 imorgon.

Åh, krya på dig! Jag har också haft två väldigt långdragna förkylningar och nu dessutom tandvärk! Det märks att immunförsvaret är sämre än det brukar vara..

Har du mycket förvärkar även om du vilar? Mina sammandragningar har helt plötsligt blivit väldigt sällsynta, för några veckor sedan kunde jag få flera i timmen och nu är det bara några enstaka per dag. Underligt..
  • S1528
    Bell13 skrev 2015-02-19 12:39:01 följande:
    Allergier är något man utvecklar t ex gluten, laktosintolerans osv ...
    Fast glutenallergi är ärftligt till väldigt stor del. Liksom många andra allergier..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)