BigMami skrev 2015-05-21 08:12:55 följande:
Hur gör ni? Ammar eller ger tillägg? Jag funderar på att gå över till tillägg då det tar evigheter att amma...
Efter många tårar och mycket tänkande så har jag bestämt mig för att sluta amma och gå över till 100% ersättning. Min lilla vägrar att ta det högra bröstet, inget lock, pock eller trixande har hjälpt mig att lyckas. Mjölk finns så att bröstet är överfullt men den kommer liksom inte ut bra, bara en enda liten stråle även när jag försöker handmjölka eller pumpa. Vet inte om man kan ha fel på "mjölkutgångarna", men höger bröstvårta känns helt annorlunda än vänster :/
Jag ville så gärna att amningen skulle fungera, och jag vet att jag inte har "försökt" så länge, men det har blivit ett stort hjärnspöke för mig och just nu känner jag att ingen amning är värd att bebis skriker och är missnöjd över att det inte kommer tillräckligt med mat och att jag gråter för att jag känner mig hopplös :(
Vill inte att jag ska se tillbaka på den här tiden och bara minnas hur dåligt jag mådde bara för att jag var för stolt för att ge ersättning!