Inlägg från: Madelen b |Visa alla inlägg
  • Madelen b

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Josephine92 skrev 2014-10-06 14:43:12 följande:

Sitter just nu på gynakuten för att ta reda på om mina ihärdiga magkramper kan bero på värsta tänkbara... Superlång väntetid, gud vad hopplöst det känns -.- nervös till tusen, hundra gånger om..

Håller alla tummar o tår att allt är ok med bebisen!!
  • Madelen b
    emmasdag skrev 2014-10-06 18:22:31 följande:

Det är helt underbart :) Jag är i v 14 (13+4) Ja, jag va så himla nervös, har inte sovit ordentligt på 2 veckor! Har ni varit på något ul tidigare i graviditeten? Det är ju så himla mysigt! Vilken vecka är du i? :)

Oki mys:)

Ja jag har varit på ett och då såg dem hjärtat! Men känner mig inte så gravid, därför man nojar att de ska ha dött!

Jag o min bm är lite oense, men jag säger att jag är i v 12 ( 11+2) kommer vara 12+3 när vi gör UL! Om allt ser bra ut måste ja berätta för alla på jobb då det börjar bli ohållbart;)

Men helt klart super nervös!!
  • Madelen b

Barn är så himla olika min son har aldrig velat sovit med oss, aldrig bara kommit till ro i sin spjälsäng och sov i den till 2,5 år då fick han en växa säng!! Än idag väljer han sin säng framför våran! Han är som sin mor, jag hatar sova m andra i sängen;P

• Madelen b
    emmasdag skrev 2014-10-07 08:21:24 följande:
    Då är ju risken minimal att något skulle hänt! Jag har också mått bra, väldigt bra jämfört med mina andra graviditeter, o det är ju lite läskigt för då finns ju tankarna om man verkligen är gravid : )

Syns det mycket på dig? Mysigt o få berätta på ett vis! Vi berättade för dottern igår, hon reagerade inte som vi hoppats. Ignorerade oss och blev skit arg! Tror dock det beror på att det inte gick vägen sist, o då hade hon längtat så himla mycke...
    Vi hoppas på det;)

Ja är super svullen, ingen liten bebismage utan mer rejäl kula haha, fått sätta gummiband på arbetskläderna då ja inte kan be om större kläder utan att förklara;P men tror de är svullna tarmar ( har haft sååå ont i magen denna grav precis som med sonen)

Sj då? Syns ju mer denna gång då de är nr 2!

Ska bli skönt att kunna berätta för att få mer förståelse till min sjukskrivning och varför jag inte vill göra lika mycket längre. Tror nog några anar så kommer nog inte bli super överraskade! Ska även berätta för sonen då, han tjatar om bebis varje dag så hoppas hann blir glad!

Naw lilla gumman, de är klart, hur gammal är hon? Kanske släpper när hon ser magen växa, känna o höra bebisen!!
  • Madelen b
    mandalii skrev 2014-10-07 10:28:15 följande:

Hur gör ni med folsyra? Jag har ätit det hela graviditeten ( och fyra månader innan) men har hört att efter vecka 12 har det ingen verkan? Är i vecka13 nu, ska jag sluta med dem?

Drömmer ni mer än vanligt? Det gör jag! Har de mest bisarra drömmarna, blir jagad av sambons mostrar och massa konstigt, haha.

Kag äter än men är bara i v 12! Med sonen slutade jag nog efter några veckor!!

Haha drömmar ska vi inte prata om, jag sover skit dåligt och har alltid mycket drömmar men när jag är gravid får de en mer sexuell inriktning! Men första barnet vaknade jag flera gånger i v av att jag fick orgasmer ( haha ursäkta infon) trevligt men skumt!

Redan nu i v 12 drömmer jag mycket mer sexuella drömmar, inatt var bara skruvad då även Per Moberg var involverad på ett mindre trevligt sätt! Skumt va hjärnan får allt ifrån alltså!!
  • Madelen b
    Phosie skrev 2014-10-07 17:04:23 följande:

Det var snabbt =) Kanske är olika beroende på kommun... Är det någon som bor i Malmö-trakten/Skåne?

Jag bor i hbg!
  • Madelen b
    Phosie skrev 2014-10-08 10:05:42 följande:
    Härligt! Hur gammal är du? =)
    Jag är 28 och min sambo 38:)

Sj då?
  • Madelen b

De ända min sambo följt med på är Rul förra graviditeten gick ja själv på alla kontroller mm. Mig kvittar de lite, hans lost lixom:)

• Madelen b
    Smulan 89 skrev 2014-10-09 10:12:23 följande:
    Samma med min man. Han var med på inskrivningen och rul. Annars gick jag själv. Mig spelar det ingen roll. Jag tyckte också att mvc-träffarna var trista, så jag förstår min man.
    Ja men precis, och min sambo är inte den frågvisa typen, så länge jag o bebis mår bra så är inte han så intresserad av resten;)
  • Madelen b

Jag har oxå MASSA med finnar, hela ansiktet, halsen o bröstet! Har nästan inget i vanligafall och känner mig oxå ofräsch o ful:/

Fler som har/haft problem m magen? Alltså ja är inte trög eller så men får så SATANS ont flera gånger om dagen. Då alltså i MIN mage o inte "bebis magen" hade lika m sonen men värre denna gången:( kan ite äta något typ:/

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)