-
Nä ja får ont av allt, förutom filmjölk typ haha! Men klart fet mat är aldrig bra för magen! Sedan är de så svårt när man mår lite illa oxå att hitta något som duger;)emmasdag skrev 2014-10-09 23:45:37 följande:Jag får ont om jag äter fet mat. Provade friterade klyftpotatis förra helgen, gick verkligen inte. O så va de med dottern med under den grav. Har du funderat på om det är någon speciell mat du får ont av?
-
Svarar på här;)
Ligamenten känner jag med av nästan som sendrag i magen ibland, gör ont!
Maten ja som jag skrev har jag såå problem med min nota mage och blir proppmätt snabbt och sedan hungrig efter 1h så mycket småätande här med!
Namn jag gillar är, Frans, Beppe, Ebbe, Hedda, Tuva-lee, vi är lite bohem av oss;P -
Jag har med gjort tidig glukosbelastning pga diabetes i familjen! Gick toppen:)
-
Vi kommer ta redan på kön! Jag är kontroll freak;)
Ja då har man gått 12 hela v! Ul på onsdag men jag har en obehaglig känsla i kroppen känner mig inte alls gravid:(
Kommer vara såå nervös på onsdag! -
Jag känner oxå av det, lika långt gången som fu, gjort det flertal gånger men min bm bara sa att de var säkert andra saker. Så länge ja inte fick ont eller blödde så var de ingen fara!!tjallamallan skrev 2014-10-12 11:20:17 följande:
Någon mer som känt av sammandragningar så här tidigt i graviditeten? Är i v. 12+3 och känner tydliga sammandragningar vilket känns lite olustigt. Har två barn sedan tidigare så jag är ganska säker på vad jag känner. Skulle ni åka in till akuten eller avvakta? Har känt av det vid flera tillfällen, inte bara idag. Var till bm för 1.5 v. sedan för provtagning, inga bakterier i urinen.
Vad säger din bm? -
En fråga mozzarella, hur tänker ni som gillar detta ang det? Står olika överallt!!
-
Nä jag med så länge de är bra datum!Phosie skrev 2014-10-13 15:34:05 följande:Enligt vad jag läst ska det inte vara någon fara alls att äta det! Har själv ätit en hel del mozzarella!
Men fick hem tidningen " allt för föräldrar" o där skrev dem att man inte skulle äta det! Blir ju helt vimmelkantig! Men på slv står de väl att de är ok? -
Ja hur vet man det lixom, jag har bara kollat då dem inte närmat sig bästföre!JhjärtaK skrev 2014-10-13 16:13:15 följande:
Ang mozzarella så är det ok nyförpackad enligt slv:
Mozarella ? nyförpackad
-
Skönt att höra! Nojat lite över mina 3 mozzarella mackor;)Phosie skrev 2014-10-13 17:05:07 följande:Ja jag har läst på och frågat min barnmorska och det är inga problem enligt henne!
-
Jag äter filmjölk när jag har svårt m maten, inland m banan! De ända som ja aldtig blir illamående av:)