• Titt ut

Bf Maj 2015

kanien skrev 2015-02-15 09:28:05 följande:

igår blev vi man och hustru samtidigt som dottern låg och mös i magen!! MAGISKT ??

Mysigt, grattis! Så fina ni var och vilken fin mage. Jag gifte mig också med mage, var i vecka 21 med mitt första barn.
  • Titt ut
    marriew skrev 2015-02-15 21:56:01 följande:

Är det bara jag som är sen på allt som ska inhandlas och inredas innan pyret kommer? Jag är i vecka 29 och har bara en bilbarnstol och kläder som jag fått av en kompis.

Börjar nästan känna mig lite stressad på att jag inte är förberedd om han skulle vilja komma ut tidigt:/

Jag är i vecka 28 och har inte fixat allt än. Jag har ju barn sedan tidigare så något klädesplagg borde ju passa. Vi har inte tagit reda på kön men vi har en pojke och en flicka så kläder borde vi ha, dock så är det inte samma årstid på barnen.

Vi har iallafall tänkt att allt ska vara klart 2 mån innan bf. Ifall den vill titta ut tidigare. Så vi har 4 veckor på oss kvar. Vi beställde en spjälsäng igår, så den väntar vi på plus en ny liggdel till vår gamla vagn. Babyskydd var det första vi köpte. Så nu har vi beställt och köpt det som är viktigast. Nu är det roligaste kvar som filt, nappar, påslakan till sängen, snuttefilt, blöjor, salvor m.m nödvändigt. Och så har jag börjat kika på och faktiskt köpt en del ammningskläder.
  • Titt ut
    MorCaa skrev 2015-02-16 08:38:09 följande:

Åh vad lustigt! Vi med!! ??

Vad fint! Grattis!
  • Titt ut
    Sajood skrev 2015-02-19 15:07:33 följande:

29+3 idag och besök på mvc. Allt såg bara finfint ut med mina värden och barnet växer fint inne i magen. Igår tog vi ner bebiskläder från vinden! Det börjar ju faktiskt nära sig nu.

Hur har ni det?

Skönt att allt såg bra ut hos mvc, mys med bebiskläder!

Jag är i Vecka 27+3 idag och jag mår bra, har ju dock foglossningen att dras med och något lågt järnvärde men annars njuter jag varje dag (då det är min sista graviditet) Magen spänner upp mot revbenen nu och bebben har börjat sparka hårt, det känns att det börjar bli lite trångt där inne. Vi börjar bli så nyfikna på vem det är som bor där inne, vi har börjat klura på namn. Så svårt!
  • Titt ut
    Baby Doll skrev 2015-02-22 23:37:39 följande:

När har ni BF?

Jag har den 27 maj, men blir igpngsatt 3 veckor innan :)

Sitter och klurar på namn, vilket är lite svårt eftersom jag och mannen inte är överens alls.. :-/ Har ni bestämt namn ännu?

Här är jag och "Lucky#7" förra onsdagen

Fina bilder!  
    Jag har bf 17 maj. 11 veckor kvar, nu börjar man verkligen räkna ned. vI har börjat spåna på namn men det är ju så svårt. Vi ska ta med ca 2 -3 namn till b.b som vi kommer välja mellan. Lättare att bestämma sig när man får se bebben tycker vi. 
    Sen har jag börjat skriva förlossningsbrev, packnings lista för b.b. Känns så kul att det börjar närma sig
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-02-25 11:12:55 följande:

Någon mer än jag som börjat känna sig lite ängslig och needy? Vi har det helt underbart jag och min sambo och är jättekära... Men på senare tid har jag börjar känna lite tvivel på om han älskar mig och blivit mer svartsjuk. Vill helst bara ligga i hans famn hela tiden och känner mig jätteklängig. Kan få attacker där jag känner mig ledsen och olycklig trots att vi snart ska få en underbar liten bebis som vi längtat efter så länge. Någon som känner igen sig?

Ja det har jag också börja känna sen en vecka tillbaka ungefär. Känslor som ängslan, nedstämdhet och behov av bekräftelse då från min man. Kan bli lite irriterad också att han inte är lika delaktig i bebisen som jag är, med planering osv. Även fast jag vet att det inte är så mycket som ska planeras egentligen. Jag tror att jag känner så här för att den senaste veckan har jag verkligen börjat känna mig gravid och otymplig. Det känns som att bebis tar över min kropp mer och mer för varje dag som går. Jag får inget utrymme längre, -min kropp lever för barnet-lite sån känsla. Det gör att jag känner mig väldigt liten och ensam, därav bekräftelsebehovet. Det är nog bra att prata om det med sin partner. Så att man kan bli bemött på ett bra sätt och så inga missförstånd uppstår.  

Vecka 29
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-02-25 13:25:04 följande:
    Jag känner precis likadant! Är också i v29. Jag har pratat med min sambo men även om han försöker så känner jag mig kass och otillräcklig. Känns som att jag redan är mamma medans han lever ett annat liv på sidan av. Antar att det är en ganska vanlig känsla. Längtar så tills bebisen kommer och han kan vara lika delaktig. Just nu känner jag mig väldigt ensam i graviditeten och han lever som vanligt! Hmm...
    Ja precis så känner jag med, att min man lever ett annat liv vid sidan av. Jag har inte pratat med min man än om det här än men ska göra det så han vet vad jag känner. Min man är inte av den sorten som pratar känslor så det kan vara bra att prata med honom av den anledningen också och se vad han känner.
    Bebben84 skrev 2015-02-25 13:52:51 följande:
    Jag är alltid klängig på min sambo så svårt att märka skillnad. Han är lika klängig tillbaka i ju för sig.

Jag kände mig ensam i graviditeten för några veckor sedan. Då hade min sambo så mycket i skolan och på jobbet så han fokus låg ju där. Vi pratade om det och han förstod så nu är nog nästan han mer engagerad än mig haha! Han köper kläder till henne och fixar hennes rum medans jag är lite mer chill med allt :)
    Vad trevligt att ni är lika klängiga på varandra Jag är inte alls klängig just för tillfället, är mest irriterad tyvärr :-/ Hoppas det vänder snart.
    Vad skönt att din sambo förstod dig och att han verkligen har gjort något åt det. Är inte lika säker på att min man kommer att ändra på något efter att vi pratat om detta. 

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2015-02-25 21:50:55 följande:
    29+2, kommer explodera :P Mätte magen i höjd med naveln, 117 cm!
    Fin mage! Ja visst känns det som att man snart exploderar, magen spänner som bara den på mig med.
  • Titt ut

Vecka 29+3 Vi är ju exakt samma Kissemiss
    Mätte också magen jag har prick 100 cm

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2015-02-26 18:27:09 följande:

Gud jag har verkligen ingen aning vad jag har att vänta. Förstår ju att det är väldigt olika för alla.. Men börjar det ofta med timmar av smärtsamma sammandragningar hemma eller? Har haft en smärtsam sammandragning(förvärk?) hittills och jag grät krokodiltårar haha! Vankar man runt hemma och plågas eller hur funkar första stadiet innan man åker till förlossningen??

Mina två förlossningar har börjat med svaga sammandragningar som har ökat sakta i styrka under 12-16 timmar innan barnen var födda. När jag kom in i samråd med förlossningen och värkarna enligt min uträkning kom tätt och med jämna mellanrum så var jag öppen 2 cm med båda. De föreslog att jag skulle åka hem men inte jag Med båda så öppnade jag mig väldigt fort på slutet, under 3-4 timmar därefter öppnade jag mig resterande cm. Då känner man skillnad enligt mig på värkarna, det gjorde betydligt ondare mot slutet.
    Jag tog lustgas runt 8 cm med 1:a barnet och 10 cm med 2:a barnet. Det räckte för mig. Andningen var otroligt viktig att få in teknik på, för att minska stress och smärta. Sen att gå runt och stå och gunga på höfterna med lätt böjda knän var super effektivt för smärtan och för att barnet ska med tyngdkraften komma längre och längre ned i "kanalen". Att ligga ner var rena tortyren tyckte jag, 
Svar på tråden Bf Maj 2015