• Titt ut

Bf Maj 2015

Jag vaknade i natt och kunde inte somna om, kändes obehagligt och ilade och hade en brännande känsla i symfysen/blygdbenet. Jag har så ont att jag måste grymta till så fort jag ska vända på mig i sängen. Jag tror dock att det är foglossningen men hoppas även på att det är bebis som har fixerat sig nu. Jag är i vecka 34+3. Jag känner bebis varje dag och flera gånger i timmen och får svar om jag buffar på bebis. Men jag känner också stundvis då jag har haft tankarna på något annat i några timmar att jag blir lite orolig just för att jag inte känt bebis på några timmar (iallafall inte varit medveten om det). Så då brukar jag lägga mig ned en stund och buffa runt på magen tills jag får svar tillbaks. Kan känna lite dåligt samvete sådana dagar då jag har haft annat i huvudet så att jag inte har känt bebis.

• Titt ut

Min man har registrerat på försäkringskassan att han väntar barn och att han tänker ta ut 10 dagar i samband med barnets födelse. Det lättaste är att göra det via appen. Det kan man göra 2 månader innan bf. Sen när barnet är fött så kan man sms:a eller ringa dem och säga exakt bf datum så får man pengar sen. Vad jag förstod på försäkringskassans hemsida så är det bra att säga till dem i god tid innan så tar inte handläggningen så lång tid sen och pengarna kommer fortare.

• Titt ut
    Isabella93 skrev 2015-04-09 10:11:25 följande:

Någon mer än jag som börjat känna värk i ljumskar och i benen som finns mellan benen? Idag när jag ställde mig upp ur sängen så kändes det som träningsvärk ungefär och jag har vaknat flera gånger inatt av smärtan. 

Ja benen som finns mellan benen då antar jag att du menar blygdbenet. Där har jag ont hela tiden, det är foglossning brukar oftast komma på det stället mot slutet av graviditeten. Jag har som en brännan smärta, ibland känns det som jag ska spricka mellan benen. På natten kan jag knappt vända mig för att det gör så ont.
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 12:58:06 följande:

Hej på er!

I morse vaknade jag av att jag fick ont i magen. Trodde det var för att blåsan var full men kom knappt inget när jag gick upp och kissade. Gick och lade mig en stund igen och kände hur det "rann". Sprang upp på toa igen och hade fått ett rejäl brunröd flytning. Har inte fått det någon gång tidigare under graviditeten. Undra jag om bebisen är på G redan? Någon som varit med om liknande tidigare graviditeter?

V36 (35+0)

Oj kan vara så att bebis är påväg. Eller så är det ett blodkärl som spruckit. Jag skulle också ringa förlossningen och höra med dem. Du kanske kan få komma in på kontroll.
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-04-10 15:43:07 följande:

Hej hej igen! Nu är jag ute från förslossningen. Bebisen mådde jättebra, hjärtslag och allt var bra :) Blödningen berodde på att JAG ÄR 2 CM ÖPPEN!!! :O förslossningen är alltså på gång. BM frågade om jag ville vara kvar och se vad som händer eller om jag ville åka hem. Jag sa att jag gärna åkte hem och jag fick lova att åka in igen om värkarna blev tätare. Är ju bara i v35+0 idag men tydligen vill bebben ut. Hon sa att den antingen kunde komma om en vecka eller redan ikväll. Spännande!!! Nu har jag ring hem sambon som skulle på AW idag egentligen så får vi se vad som händer. :)

Wow vad spännande! Har du känt något mer än blödningen? 2 cm utan smärta är ju lyx isåfall
  • Titt ut

Jordgubb90: skönt att vara i goda händer och hoppas du slipper havandeskapsförgiftning. Tänk om du snart får träffa din lilla bebis!

Nhv och cherryay: jag var hos bm för 2 veckor sen och då låg bebis med huvudet nedåt, inte fixerad än, jag är i vecka 34+4. Men jag har läst att det inte är helt ovanligt att bebis kan vända sig långt in i vecka 40 till och med. Förstår din oro och svårt att välja hur du ska föda om det nu blir så.

• Titt ut

Jordgubb90 vad skönt att det inte var havandeskapsförgiftning. Nu kan du vara lugn över det och hinna finna fokus och landa i tanken att bebis kanske tittar ut snart. Är du själv kvar på sjukhuset eller har du någon med dig?

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-04-11 12:12:59 följande:
    Öppen 3 cm nu istället för 2 som igår, så nånting händer, men det går inte snabbt. :P
    Härligt, det går framåt. Men ni får vara kvar på förlossningen även fast det går sakta?
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-04-12 15:43:26 följande:

Värkarna har avtagit och fått bekräftat att det visste var havandeskapsförgiftning, plus hepatos, plus högt blodtryck. Så blir kvar för observation och medicinering några dagar till skulle jag tro. Bebis hjärta slår fint så de vill inte starta igång något. Får se om bebis vill komma ut eller stanna kvar några dagar till. :P

Du är i goda händer så de upptäcker ju om värdena sticker iväg och om det blir dags att få ut bebis. 3 cm är ju ändå mycket så hoppas att värkarna kommer igång snart igen. Det kan ju gå fort mot slutet. Jag öppnade mig de sista 7 cm på 2 timmar.
Svar på tråden Bf Maj 2015