• Titt ut

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2015-03-16 23:23:05 följande:

Fy det låter inte kul för dig!

Jag började jobba heltid (kväll!) nu igen efter att ha jobbat 50% i några veckor. Blev bestraffad direkt verkar det som.. Nedräkning till ledigheten den 2a april nu!!

Låter tufft att gå tillbaka till heltid. Lyssna på kroppen, skönt att det inte är långt till 2 april iallafall.
  • Titt ut
    Sabine skrev 2015-03-20 15:32:22 följande:

Har vart på besök hos barnmorskan idag. Sf-mått var 33 cm hjärtljud 128 bra blodtryck och bra Järnvärdet. Bebisen hade även fixerats sig :)

Går in i vecka 35 imorgon (34+0). inte långt kvar nu!!!

Härligt! Jag längtar tills bm säger att bebis har fixerat sig, om den nu väljer att göra det. Jag är nöjd så länge bebis ligger med huvudet nedåt vid varje bm besök framöver nu, det gjorde den sist i vecka 30. Jag är i vecka 32 nu, bm besök på måndag. Jag ser verkligen fram emot bm besöket den här gången för jag har ju drabbas av B12 brist vilket upptäcktes vid sista kontrollen så jag är väldigt nyfiken på om järnvärdet har gått upp nu, har det gjord det så börjar min b-vitaminnivå stiga. Ska även ta nytt blodbrov nästa vecka och kolla blodstatus och struma pga b12 bristen. Hoppas på bra provsvar, så jobbigt att gå och oroa sig att det ska vara något allvarligt.  
  • Titt ut

Undrar också om Libero boxen. Hur får man den. När jag går in på Liberos hemsida så finns det ju ingenstans att beställa boxen? Jag är medlem sedan innan och har redan inloggningsuppgifter. Får man inte boxen om man redan har fått den innan med en annan graviditet? Liberoväskan står det om och den ska man få hos sin bm eller på b.b. Har Libero två sorters väskor/boxar? Fattar ingenting

• Titt ut
    Zorro skrev 2015-03-23 13:53:35 följande:
    Har du registrerat en ny graviditet i inställningarna? När jag gjorde det (i början av förra veckan) tog det bara någon dag tills jag fick ett sms om att hämta ut boxen (innan var det bara min son på 3 år som stod med det i inställningarna), och i lördags hämtade jag den på vårt närmaste Ica Maxi!
    Ok, då ska jag gå in där och se om jag kan hitta vart man registrerar ny graviditet. Tack för hjälpen!
  • Titt ut

Det här är min tredje graviditet och jag har gått upp de mesta de sista veckorna (2 mån innan bf ungefär) Jag har varit smal innan graviditeterna och med 1:a gick jag upp 18 kg, 2:a 20 kg och nu har jag hittills gått upp 12 kg och är i vecka 33. Jag har 7 veckor kvar och om jag ska gå upp 20 kg så innebär det att jag skulle gå upp lite mer än 1 kg i veckan, vilket känns väldigt mycket. Blir intressant att se vad vågen visar sista veckan. Jag brukar gå ner alla kg inom 6 månader av amningen. Än så länge njuter jag av graviditetskilona  

Jag har varit sjukskriven sedan början av januari och har tyckt det har varit jätte skönt. Jag har kunnat planera allt i lugn och ro och barnen har inte behövt gå fulla dagar på förskolan. Jag har precis gått över till havandeskapspenning.
    Jag och mannen satt i helgen och ansökte om föräldraledighet för mig, vi skickade in de två första månaderna till och börja med. Sen har mannen anmält att han ska ta ut de där 10 dagarna efter barnet är fött.

• Titt ut

Nu är det snart april! Sista månaden innan maj!! Helt galet vad snabbt tiden går tycker jag. Nu kör vi slutspurten tjejer, målet närmar sig!

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2015-03-30 21:57:28 följande:

Magbild idag v35.. Nu har bristningarna dykt upp överallt.. Tycker även magen sjunkigt lite? Såå tungt :S Sista dagen nu på torsdag.. Har nedräkning...

Fin mage! Ja den ser låg ut, bebis kanske har fixerat sig. Jag är i vecka 34 och börjar också känna mig tung och har tryck nedåt när jag går. Nu känner jag mig höggravid och otymplig. Hoppas att bm säger att bebis är fixerat om 2 veckor när jag ska dit.

Skönt att jobba sista veckan nu.
  • Titt ut
    Jag har inte köpt mycket kläder alls. Har kollat igenom mina andra barns gamla kläder och tagit fram några i stl.50-62. Men annars så väntar jag tills bebis är född. Tycker det är roligare att gå och titta i butikerna sen och under rätt säsong. Svårt att veta exakt hur mycket bebis växer, vissa barn växer ju otroligt snabbt medans andra inte gör det. 
  • Titt ut

Ja sparkarna är inte sköna, min bebbe vill gärna trycka upp fötterna i revbenen och i mellangärdet. Känns obehagligt och ibland måste jag sträcka på mig om jag sitter ihop sjunken. Det börjar bli svårt att hitta behagliga sitt och liggställningar och jag måste byta ställning ofta. När jag lägger mig på rygg känns det som att jag knappt kan andas och så får jag som ett tryck i halsgropen. Det är nog det som jag tycker är mest obehagligt. Jag tycker min bebbe har väldigt starka sparkar fortfarande trotts mindre plats i magen, ibland kommer den åt en nerv så hela jag rycker till

• Titt ut

Vad händiga ni är, super fina babynest och vad gulliga mössor.

Jag tillhör skaran som rent ut sagt hatar att sy så vi köpte ett babynest av märket Sleepyhead. Vi hade den till sonen och den var väldigt användbar.

Svar på tråden Bf Maj 2015