• Titt ut

Bf Maj 2015

Blicka skrev 2015-04-30 09:20:35 följande:

Hos bm idag. Järnvärde 119 så nu ska jag ta niferex o äta lite blodpudding o leverpastej. Ngn fler som tar niferex? När tar ni dom? Fick rekommendationen att ta 1-2 om dagen. Magen strax under kurvan, hjärtslagen bra, mitt blodtryck likaså. Ett besök kvar innan snitt.

Jag har tagit niferex sen vecka 11. 1 tablett om dagen innan jag går och lägger mig då jag har hört att det är snällast mot magen som då inte blir allt för hård. Från vecka 20 har jag tagit 2 tabletter. Har ändå bara 110 i järnvärde. Men det har med min b12 brist att göra. Jag skulle rekommendera dig att ta 2 tabletter/dag så det ökar snabbt nu på slutet.
  • Titt ut

Vilka söta bebisar tråden har fått. Längrar så till min vill komma ut. Så spänd på att få se vem som har bott i min mage så lönge

pco skrev 2015-05-03 11:44:47 följande:

Med nu 9 dagar kvar till BF försökte vi oss på de där 'sätta igång förlossningen' som skrevs här tidigare men ingen sammandragningar tyvärr, ursch ursch orkar inte mer. Dock behövde jag göra nr två efter 'uppgiften' men inget annat. Har ni andra provat? Vad blev resultatet?

På tisdag har jag iaf läkarbesök ang att kanske få en igångsättning så får väl se hur det blir med den saken.

Ja jag har testat testet två gånger, fick några förvärkar men sen hände inget mer. Igår tror jag att den sjönk ner något i magen iallafall för det gör så ont ibland längst ned. Känns som att den ligger och gnider med huvudet. Nu kan hag knappt gräppa runt bebis huvud så jag hoppas att det betyder att den öf fixerad. Ska till bm på tisdag.

Hoppas läkarbesöket går som du vill.
  • Titt ut
    Serah skrev 2015-05-05 01:16:40 följande:
    Men fy! Att gå så länge med den oron! De borde de ju förstå! Det skapar ju både stress för dig och barnet, precis som ovanstående skrivit.

Kräv som sagt en igångsättning imorgon! För både din och bebisens skull!

De bedömde ganska snabbt för igångsättning. Jag var in och fick göra ctg, sen två ul, en där bm kollade och sen en med läkare. På första ul'et var det ingen rörelse alls, efter lite buffande rörde sig endast fingrarna. Sen när läkarna kom rörde han en fot eller så. Men allt som allt var det väl 1timme efter jag kom in som beslutet togs.

Han kom iaf ut efter 21. Det var riktigt tufft om jag ska vara ärlig, men gu så skönt att han är ute nu!

Han är fortfarande väldigt medtagen och slö vilket oroar mig en hel del. Han har inte heller tagit tag om bröstet utan fick bli matad med tesked. Nu ska jag försöka sova lite innan barnläkaren kommer. Maken somnade på två sekunder. Haha får se hur det går för mig ;)

Håller även tummarna för er som gått över tiden att det kommer igång nu!
    Grattis till killen! Skönt att det gick bra och att ni snart kan finna ro. Det kommer gå bra.
  • Titt ut

Jag har aldrig med mina två tidigare förlossningar ens märkt att slemproppen släppt, tror min gjorde det i samband med förlossningen. Jag kollar varje dag efter slemproppen nu men jag är näst intill snustorr där nere. Letar tecken på att förlossning ska strata men inget än. Jag är så redo att föda nu! Vecka 38+1 idag. Mitt första barn föddes i 38+4 andra barnet 39+2 

• Titt ut
    Sabine skrev 2015-05-06 20:45:28 följande:

BF+5 valde vår lilla flicka att titta ut. 16.49, 3740 gram och 50 cm lång <3

Grattis!
  • Titt ut
    Sabine skrev 2015-05-07 13:10:17 följande:

Tack för alla gratulationer. Det gick bra och hyfsat snabbt. Värkarna började komma kl 5 på torsdag morgon lämnade sonen till mormor kl 10. Då tvinga hon mig att åka in men jag hade inte så farligt ont tyckte jag men jag lyssna på min mamma så vi åkte in. Var inne på förlossningen gen kl 11 och blev undersökt 6 cm öppen var jag då. Sen kl 16.49 var hon ute.

Dessvärre blödde jag mycket då min livmoder inte ville dra ihop sig så fick ligga med dropp men nu är allt som det ska.

Kul att få höra hur förlossningen gick. Man ska lyssna på sin mamma Men vad skönt att du inte hade så ont vid 6 cm. Bra att du mår bättre nu efter dropp.
  • Titt ut
    Jozsan skrev 2015-05-07 18:29:48 följande:

Bf +7 kom lillsessan, 3150g och 49cm lång

Är imponerad att min kropp ville starta fl av sig själv denna gång, hade verkligen ställt in mig på att bli igångsatt i nästa vecka.

Det blev en majbebis och det är super, maj är en riktigt härlig månad

GRATTIS till alla som fått

och All pepp till er som väntar på att få träffa era små

Grattis! Vad skönt att du slapp igångsättning. Ja majbebis är toppen
  • Titt ut
    pco skrev 2015-05-08 12:19:39 följande:

Hej tjejer Igår 23.07 kom våran lilla flicka 2990g och 47cm lång. Hade fruktansvärt ont vid 6cm öppen så valde edan o sen vid 8cm fick jag lite till, de sista tog lite längre tid så de klippte lite på ena sidan o sen va hon ute tillslut. Började med igångsättningen på onsdag eftermiddag o på ett dygn öppnade jag mig 3-4cm o sen tog de hål på hinnorna vid ca 16-16-30 o sen va hon ute 23.07.

Grattis!
Svar på tråden Bf Maj 2015