• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Cegesi
    Linda8110 skrev 2014-11-21 22:23:05 följande:
    Jag ruvar inte heller ;) Ring dem i helgen! Bättre att ligga lite före.
    Det är ju inte långt kvar till du också gör det. :) Ja, jag får göra det. Tack. :)
  • dumdummast

Har inte varit så aktiv hör sen vi fick avbryta vårt första försök.

Men nu är det dags igen. Jag som trodde det var tvungen att gå minst en mens emellan. Men icket det. Nu startar vi upp på söndag igen

• Hejmennej

Det är garanterat mens som jag fått , men jag är ändå positiv, att testet gav utslag borde ju betyda att det är ett supertidigt missfall, och jag tänker att det ändå är bra för då borde ju ägget ha fäst. Vi har aldrig fått utslag förut på test.

• Hejmennej

Det är garanterat mens som jag fått , men jag är ändå positiv, att testet gav utslag borde ju betyda att det är ett supertidigt missfall, och jag tänker att det ändå är bra för då borde ju ägget ha fäst. Vi har aldrig fått utslag förut på test.

• Linda8110
    Cegesi skrev 2014-11-21 23:39:26 följande:
    Det är ju inte långt kvar till du också gör det. :) Ja, jag får göra det. Tack. :)
    Det är över en vecka kvar förhoppningsvis ;) Hoppas ju på blasto!! Håll tummen för att min ÄL sker tidigast på tisdag...
  • Sjöblomman
    dumdummast skrev 2014-11-22 05:16:39 följande:

Men nu är det dags igen. Jag som trodde det var tvungen att gå minst en mens emellan. Men icket det. Nu startar vi upp på söndag igen smile1.gif

Kul! Välkommen tillbaka till kampen!
  • Libra1
    Ssa skrev 2014-11-21 19:40:40 följande:

Hej ! Jag hoppar in här om det går bra.

Min man och jag har försökt i ca 2 år. Vi mår bra men jag har en "tendens" till PCO. Trodde att man antigen har eller inte :) förklarar lite extra kroppshår haha

Gjorde ÄP i måndags. ET imorgon (!!) tar nu Lutinus och det är lite obehaglig. Var aldrig inget fan av tamponger. Men jag blev sååååå svullen efter ÄP. Har ni bra tips på överleva den här fruktansvärta förstoppningen och svullnaden ??

Vi har 10 befruktade ägg av 15 plockade. Så vi få se hur många har delat sig bra och hur många kommer att frysas ner ?

Lycka till idag!!!

Jag blev väldigt svullen denna gången. Mina bästa tips är att vila, äta salt, dricka mycket vatten samt äta mycket protein. Det är vad min klinik sagt till mig. Gör förstoppningen ont så testa Microlax. Kan lätta det lite. Antagligen har du vätska i buken. Håll koll på viktuppgång. Blir det mer än 2 kg så ring kliniken/gynakuten.

Krya på dig!
  • Libra1

Men nu är det dags igen. Jag som trodde det var tvungen att gå minst en mens emellan. Men icket det. Nu startar vi upp på söndag igen

Vad skönt att ni får köra igång direkt igen. :)
  • Cegesi

Vad roligt! Vi fick ju också avbryta och det känns som tiden sen dess har gått väldigt fort. Trodde verkligen inte det. Så skönt att få det gjort innan jul. :)
    Linda8110 skrev 2014-11-22 08:35:50 följande:
    Det är över en vecka kvar förhoppningsvis ;) Hoppas ju på blasto!! Håll tummen för att min ÄL sker tidigast på tisdag...
    Håller alla tummar jag kan. :)
    Hejmennej skrev 2014-11-22 06:21:52 följande:

Alltid något!  Tycker det är härligt att höra att du är positiv. Tror det är lätt att fastna i det negativa och det gör ju ingen nytta direkt. Jag vet att jag har lätt för att trilla dit i alla fall, så därför tycker jag det är väldigt roligt. Smittande till och med. Håller tummarna för att de i frysen stannar kvar. :)
  • Tiana
    Cegesi skrev 2014-11-21 22:11:57 följande:

Grattis alla ruvare! Längtar som sjutton till jag också får kalla mig det. Gillar inte att ligga efter och här inne ligger jag sist. :)

Har ni varit med om ni fått för lite läkemedel utskrivna? Jag upptäckte precis att jag bara har gonal-f till 4 dagar (till och med måndag). Ska ju inte träffa dem förrän onsdag. Är det idé att ringa under helgen eller ska jag ta det på måndag? Vet att de har en telefonsvarare och så ringer de upp på söndag, men jag vill ju inte vara till besvär. Orgalutran verkar jag ha hur mycket som helst av. Sjukt bra tjänst av apoteket att en kan logga in och kolla. Det upptäckte jag också först idag. :)

Du ligger inte sist, det är jag det. Jag har första läkarbesöket för IVF på torsdag nästa vecka. Har bara fått synarela utskrivet av min vanliga gyn under väntetiden Cool
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa