• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Tgj

Nu är vi hemkomna och ruvare :)) minst ett ägg hade växt till sig och blivit ett fint 10 celligt embryo! De andra skulle få "bekänna färg" i några dagar till tyckte läkaren innan ev. Frysning.

Känner som er andra att det är en EVIGHET till det är dax för test :)

• Bellisa

Första VUL idag, inte så positivt:( 3 blåsor mellan 11-14 mm och 1 på 6mm, har ett lågt AMH så brukar inte bli så många men hade iaf hoppats på fler än detta. Ska fortsätta med sprutorna och nytt VUL på måndag, ÄP lutar åt onsdag. Så hoppas att det är fina ägg i blåsorna:)

• Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-20 17:05:03 följande:

Jag måste ha binda 24/7 det rinner längs benen ibland ändå ex om jag precis går upp ur sängen och inte har tighta byxor :S

Ja, jag såg det! Vad kul! :) Mitt är 2-dagars, du hade ett av varje va?? :) Kan knappt bärga mig! Men är ju många dagar kvar och allt kan hända på vägen <3 Verkligen skräckblandad förtjustning det här!

Usch ja! Det där är inte alls mysigt. :-/

Jag fick 2 stycken 2-dagars. De tyckte det var bäst så. Tur det för våra andra klarade inte långtidsodlingen. Nu har verkligen de jobbiga dagarna börjat. Då de faktiskt kan ha fäst. Spännande och skrämmande!!! :)
  • trina

Jag fick min blödning idag så vi hinner till ett FET till innan julstöket! Blir en spännande Start på året! Skönt att ruva när man ändå är ledig och kan tänka på annat eftersom det ska firas jul och nyår.

• Så vit
    Linda8110 skrev 2014-11-20 14:14:30 följande:
    Hihi jag vet vad blastocyst är för något jag blev bara förvånad att de bara odlar blasto när det är ert första försök. Där jag går så vågar de inte bara göra blastisar vid första försöket. Men ja det ökar ju chanserna :) Jag hoppas sätta in en blasto denna gång!
    Är det ovanligt att odla blastocyster på första försöket? Det har min klinik gjort för mig också nu på första försöket. Fick tillbaka en jättefin blastocyst tydligen! :)
  • Så vit
    1983an skrev 2014-11-20 13:29:39 följande:
    Jag vet inte hur det är under själva stimuleringen, därför jag ville höra om någon av er hört nåt. Jag dricker kaffe på morgonen. Under ruvningen och ev grav dricker jag inte alls. Har läst på utländska ivfsiter där de rekommenderar att utesluta helt.

Tack detsamma :)
    Jag dricker iofs inte kaffe, men mycket svart te som ju också innehåller en del koffein (om än inte lika mycket som kaffe). Så jag har bestämt mig för att bara dricka en kopp om dagen, men att jag kan dricka rooibos te, för det finns inget koffein alls i rooibos. Så att om jag känner att jag inte klarar mig på bara en kopp så kan jag dricka nästan likvärdigt! :)
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-20 10:19:01 följande:

Hur mår ni som ruvar?

Rd5 för mig idag. I natt fick jag gå upp och kissa. Brukar vara positivt. Men kanske jag bara hade druckit mycket.

Jag mår rätt bra, förutom att tiden går så sjukt långsaaaamt! Har haft yrsel på eftermiddagen men det är inte så jobbigt.
    Idag kom äntligen brevet, det blev 3st Blastocyster till frysen.

Det låter ju positivt! :)

• Hanna31

När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?

En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger

• Linda8110
    Så vit skrev 2014-11-20 19:06:18 följande:
    Är det ovanligt att odla blastocyster på första försöket? Det har min klinik gjort för mig också nu på första försöket. Fick tillbaka en jättefin blastocyst tydligen! :)
    Nej det är absolut inte ovanligt men vad jag har förstått är det ganska ovanligt att man BARA odlar blastocyster vid första försöket eftersom man inte vet om embryona klarar en långtidsodling. De vanliga är då att man sätter in en 2 dagars vid första försöket och sedan odlar några andra vidare för att veta att åtminstone ett embryo är i kvinnan.
  • Heystella
    Tgj skrev 2014-11-20 18:08:28 följande:

Nu är vi hemkomna och ruvare :)) minst ett ägg hade växt till sig och blivit ett fint 10 celligt embryo! De andra skulle få "bekänna färg" i några dagar till tyckte läkaren innan ev. Frysning.

Känner som er andra att det är en EVIGHET till det är dax för test :)

Grattis till ruvningen och fortsatt lycka till! :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa