• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1
    Anermu skrev 2014-11-22 17:25:54 följande:

Hej ! Hoppar in här :)

Nu om ca 1 vecka ska vi påbörja första ivf behandling :) har försökt i många åt men inte lyckats ! Bor i Montenegro och va lite rädd för att det kanske inte fanns hjälp att få här men min man kollade upp det och vi påbörjade utredningen i mitten av oktober på en privatklinik:) fick väldigt bra kontakt med läkaren och vi kände oss trygga med honom , självklart fanns det mycket bra historia om kliniken på internet! Vi kom in på kliniken och väggarna var fulla av kort på nyfödda barn via ivf ! Efter all intensiv utredning var det dags för läkarbesöket som känndes skulle avgöra en stor del av våran framtid och läkaren sa självklart ska vi hjälpa er och en ivf skall påbörjas nästa menstruation ;) alltså 2/3-12 ! Jag är 27 år gammal och dom ska återföra 3 ägg på mig :) vill endast höra solsken historier , dom negativa tankarna har jag redan inom mig omedvetet! Vet att det är ovanligt med att återföra 3 ägg ! Men kan inget annat än att verkligen hoppas att ett ägg kan leda till en gravditet!

Välkommen hit och lycka till!

Det låter läskigt att få 3 tillbaka, helst på första försöket. I Sverige är det Socialstyrelsen som sätter stopp för fler. Jag fick 2 denna gången men det är bara för att det är den 5 återföringen.

Hoppas allt kommer att gå bra. Spännande att höra hur det går till utomlands. :)
  • Ssa

1 blastocyst till mig och 2-3 till frysen :)

Nu är det bara vänta ...

@Libra1 : ja , VUL visade att jag har vätska i buken och vid äggstockarna. Men inte alls mycket. tack för tipset. :)

• Anermu
    Libra1 skrev 2014-11-23 08:49:15 följande:

Välkommen hit och lycka till!

Det låter läskigt att få 3 tillbaka, helst på första försöket. I Sverige är det Socialstyrelsen som sätter stopp för fler. Jag fick 2 denna gången men det är bara för att det är den 5 återföringen.

Hoppas allt kommer att gå bra. Spännande att höra hur det går till utomlands. :)

Ja lite nervöst är det allt ! Ganska mycket faktiskt ! Längtar så till sprustart! Hoppas vi alla kan följas åt och förhoppningsvis åt fullgångna graviditeter :)
  • Linda8110

Nu om ca 1 vecka ska vi påbörja första ivf behandling :) har försökt i många åt men inte lyckats ! Bor i Montenegro och va lite rädd för att det kanske inte fanns hjälp att få här men min man kollade upp det och vi påbörjade utredningen i mitten av oktober på en privatklinik:) fick väldigt bra kontakt med läkaren och vi kände oss trygga med honom , självklart fanns det mycket bra historia om kliniken på internet! Vi kom in på kliniken och väggarna var fulla av kort på nyfödda barn via ivf ! Efter all intensiv utredning var det dags för läkarbesöket som känndes skulle avgöra en stor del av våran framtid och läkaren sa självklart ska vi hjälpa er och en ivf skall påbörjas nästa menstruation ;) alltså 2/3-12 ! Jag är 27 år gammal och dom ska återföra 3 ägg på mig :) vill endast höra solsken historier , dom negativa tankarna har jag redan inom mig omedvetet! Vet att det är ovanligt med att återföra 3 ägg ! Men kan inget annat än att verkligen hoppas att ett ägg kan leda till en gravditet!

Hej och välkommen! Kul med någon som bor utomlands :) Måste bara fråga, finns det någon anledning till varför de väljer att återföra 3 embryon? I min värld låter det galet eftersom det är första gången för dig. Så jag blir nyfiken :)
  • Flygekorre
    Pommac1 skrev 2014-11-22 22:26:38 följande:

Mensvärk i benen idag! (Vilket jag brukar ha innan mens) Satte ju in ägget igår. Varför har jag redan mensvärk? Känns som att den kan komma närsomhelst. Suck! Så jobbig känsla att känna värken! Blir helt negativ!

Låter väldigt tidigt! Är inte så att det gjorde ont när de satte tillbaka? På mig fick de hålla på rätt länge o böka så var lite öm efterråt... Annars vet jag inte :/
  • Flygekorre

Välkommen! Gud vad häftigt men samtidigt läskigt med 3 ägg!!! Stort lycka till! Detta måste ju öka chanserna avsevärt för grav! :)
  • Anermu
    Linda8110 skrev 2014-11-23 10:11:34 följande:

Hej och välkommen! Kul med någon som bor utomlands :) Måste bara fråga, finns det någon anledning till varför de väljer att återföra 3 embryon? I min värld låter det galet eftersom det är första gången för dig. Så jag blir nyfiken :)

Självklart kan jag välja 1-3 ! Jag väljer dock 3 ! Jag och min man har diskuterat risker / chanser med att återföra 3 ! Så när vi hade pratat färdigt var det egentligen inget tvivel om att återföra 3 ! Anledningen till att folk tycker det låter konstigt är pga av dom oftast bara återför 1 embryo i Sverige !Tittar man i USA och andra stora länder återför dom 2-3 ägg per gång :)
  • Flygekorre

Vet inte om det är tillfälligheter men kommer liksom inte "upp lika långt" med lutinus-staven? Nu har jag helt enkelt inte våldat upp den utan tryckt in tills det tar stopp, nån mer med detta besvär?? Hur ska man göra liksom, e rädd den inte kommer tillräckligt långt in...

• Anermu
    Flygekorre skrev 2014-11-23 10:26:24 följande:

Välkommen! Gud vad häftigt men samtidigt läskigt med 3 ägg!!! Stort lycka till! Detta måste ju öka chanserna avsevärt för grav! :)

Ja detta ökar våra chanser otroligt mycket :) önskar att fler fick chansen att välja återförda emryon 1-3! Jag vet att det finns många som egentligen vill återföra mer än 1!
  • Linda8110
    Flygekorre skrev 2014-11-23 10:29:46 följande:

Vet inte om det är tillfälligheter men kommer liksom inte "upp lika långt" med lutinus-staven? Nu har jag helt enkelt inte våldat upp den utan tryckt in tills det tar stopp, nån mer med detta besvär?? Hur ska man göra liksom, e rädd den inte kommer tillräckligt långt in...

Efter några dagar var det så för mig också. Använder dock fingret. Tror man blir svullen av hormonerna.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa