• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-21 16:02:08 följande:

Underbart!!! Wow - lycka till nu! Vad kul! Min klinik har inte ringt in mig idag så jag håller tummarna för att få ruva från och med måndag! Yeaayyyhh! Lycka till nu!!

Alla 8 ägg var inte mogna heller så det känns som ett bra resultat att fem blev befruktade. Dock såg inte hoppet så stort ut att de två som är kvar skulle klara sig till måndag. Men vi håller tummarna att de är starka! Har ont i magen ännu! Hur känner du dig?
  • Pommac1
    Hejmennej skrev 2014-11-21 17:05:06 följande:

Nu har det bara blödit mer och mer och jag har ont också, så det är nog mens jag har fått. Det känns inte helt som vanligt för i vanliga fall har jag mensvärk bak i ryggen och nu är det mer fram, men det är ju heller ingen vanlig cykel så det är väl inte konstigt om det känns annorlunda. :( jag får trösta mig med de fyra embryona som finns i frysen.

Vad tråkigt! Skönt att du har några i frysen! Hoppet lever! Kram!
  • Ssa

Hej ! Jag hoppar in här om det går bra.

Min man och jag har försökt i ca 2 år. Vi mår bra men jag har en "tendens" till PCO. Trodde att man antigen har eller inte :) förklarar lite extra kroppshår haha

Gjorde ÄP i måndags. ET imorgon (!!) tar nu Lutinus och det är lite obehaglig. Var aldrig inget fan av tamponger. Men jag blev sååååå svullen efter ÄP. Har ni bra tips på överleva den här fruktansvärta förstoppningen och svullnaden ??

Vi har 10 befruktade ägg av 15 plockade. Så vi få se hur många har delat sig bra och hur många kommer att frysas ner ?

• Heystella
    Ssa skrev 2014-11-21 19:40:40 följande:

Hej ! Jag hoppar in här om det går bra.

Min man och jag har försökt i ca 2 år. Vi mår bra men jag har en "tendens" till PCO. Trodde att man antigen har eller inte :) förklarar lite extra kroppshår haha

Gjorde ÄP i måndags. ET imorgon (!!) tar nu Lutinus och det är lite obehaglig. Var aldrig inget fan av tamponger. Men jag blev sååååå svullen efter ÄP. Har ni bra tips på överleva den här fruktansvärta förstoppningen och svullnaden ??

Vi har 10 befruktade ägg av 15 plockade. Så vi få se hur många har delat sig bra och hur många kommer att frysas ner ?

Hej och välkommen hit! :) Säg till om du vill bli tillagd i vår lista och stort lycka till med ET imorgon :)
  • Ssa

.... Fattar inte varför så många frågetecken kommer efter mina meddelande

• Pommac1
    Ssa skrev 2014-11-21 20:19:41 följande:

För att du gör smileys?
  • Sjöblomman
    Ssa skrev 2014-11-21 20:19:41 följande:

Appen fixar inte emoji.

Grattis alla ruvare!

Angående förstoppningen... Jag åt ägg och drack sen en kaffe. Det satte fart på det hemskt stopet!
  • Cegesi

Grattis alla ruvare! Längtar som sjutton till jag också får kalla mig det. Gillar inte att ligga efter och här inne ligger jag sist. :)

Har ni varit med om ni fått för lite läkemedel utskrivna? Jag upptäckte precis att jag bara har gonal-f till 4 dagar (till och med måndag). Ska ju inte träffa dem förrän onsdag. Är det idé att ringa under helgen eller ska jag ta det på måndag? Vet att de har en telefonsvarare och så ringer de upp på söndag, men jag vill ju inte vara till besvär. Orgalutran verkar jag ha hur mycket som helst av. Sjukt bra tjänst av apoteket att en kan logga in och kolla. Det upptäckte jag också först idag. :)

• Linda8110
    Cegesi skrev 2014-11-21 22:11:57 följande:

Grattis alla ruvare! Längtar som sjutton till jag också får kalla mig det. Gillar inte att ligga efter och här inne ligger jag sist. :)

Har ni varit med om ni fått för lite läkemedel utskrivna? Jag upptäckte precis att jag bara har gonal-f till 4 dagar (till och med måndag). Ska ju inte träffa dem förrän onsdag. Är det idé att ringa under helgen eller ska jag ta det på måndag? Vet att de har en telefonsvarare och så ringer de upp på söndag, men jag vill ju inte vara till besvär. Orgalutran verkar jag ha hur mycket som helst av. Sjukt bra tjänst av apoteket att en kan logga in och kolla. Det upptäckte jag också först idag. :)

Jag ruvar inte heller ;) Ring dem i helgen! Bättre att ligga lite före.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa