• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • snorklan
    Så vit skrev 2014-11-20 19:06:18 följande:
    Är det ovanligt att odla blastocyster på första försöket? Det har min klinik gjort för mig också nu på första försöket. Fick tillbaka en jättefin blastocyst tydligen! :)
    Jag tror att det beror på hur många ägg de får ut och hur de befruktas. Om man får ut många, och de är befruktade, är det svårt att välja vilket som är bäst. För mig fick de ut 16 ägg och 14 befruktades, alla odlades vidare till blastocyst, det blev en tillbaka till mig och 9 till frysen. Första IVF försöket. 
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 19:31:04 följande:

När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?

En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger

Jag har också tagit två tabletter (efter den första hände det inget) men någon timme efter andra började de rinna ut lite. Vet inte vad det beror på. Till oss sa sköterskan att vi inte skulle ha sex under denna perioden. Konstigt att de inte sa nåt till er?
  • Linda8110

När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom? smile2.gif

En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger smile2.gifsmile2.gif

Till oss sa de att vi kan rumla runt hur mycket vi vill även under denna period men att vi ska använda kondom i sådana fall.
  • Hanna31

Ok!! Hi hi, jag kanske måste ringa och fråga...? kondom? Varför då egentligen?

• Linda8110
    Hanna31 skrev 2014-11-20 20:56:03 följande:

Ok!! Hi hi, jag kanske måste ringa och fråga...? smile2.gifsmile2.gif kondom? Varför då egentligen? smile1.gif

Hålla rent från baciller :) Man får ju inte bada och sånt heller. Infektionskänslig.
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-20 19:24:21 följande:

Jag mår rätt bra, förutom att tiden går så sjukt långsaaaamt! Har haft yrsel på eftermiddagen men det är inte så jobbigt.

Idag kom äntligen brevet, det blev 3st Blastocyster till frysen.

Det låter ju positivt! :)

Yrsel låter ju positivt. Grattis till frysisarna. :)
  • Libra1

När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?

En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger

Det kan ta någon dag innan det kommer ut. Ha inte sex för nära inpå äggplock bara. Då kan man få en infektion. Man bör vänta 1-2 veckor.
  • Tgj
    Linda8110 skrev 2014-11-20 20:57:24 följande:

Hålla rent från baciller :) Man får ju inte bada och sånt heller. Infektionskänslig.

På lappen jag fick hem står det att man ska undvika bad och samlag så länge man blöder efter äggplock! Sen var det bara att leva som vanligt!
  • Cegesi

Idag kom min mens! Typ 1 vecka "för tidigt". En cykel på 28 dagar. Var väldigt förvånad när jag upptäckte blod på toalettpappret. Fick kolla i stolen flera gånger för att fatta. Brukar alltid känna att den är på väg och när den kommer men nu ingenting. Till dess att jag upptäckte det då förstås, för sen hade jag asjobbig mensvärk. I morgon blir det till att ringa Sahlgrenska och höra när jag ska börja spruta. Äntligen! Känns ändå som att tiden sen förra försöket har gått väldigt fort, tack och lov. Nu ska det vara gå bättre än då. 

• Linda8110
    Tgj skrev 2014-11-20 22:07:06 följande:
    På lappen jag fick hem står det att man ska undvika bad och samlag så länge man blöder efter äggplock! Sen var det bara att leva som vanligt!
    Till oss sa de att bada ska man undvika under hela processen, men att sex kan man ha så snart man mår ok "där nere" men att man bör skydda sig med kondom ett par veckor. Låter sunt i alla dessa former :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa