• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Heystella
    Libra1 skrev 2014-11-21 08:29:06 följande:

Ruvardag 6 och det spänner och drar i ljumskarna. Är helt stel i bäckenet. Känns positivt. Något händer. Är extremt kissnödig också. :)

Det låter ju verkligen lovande! Hållar tummarna :)
  • Hanna31
    samira84 skrev 2014-11-21 10:20:03 följande:

Nu ligger jag på rummet igen å väntar på svar om hur många ägg det blev! Känns som jag har mensvärk. Annars känns det ok!!

Hoppas det gått bra!!
  • EmyJ

VUL nummer 3, rapport :p Äggblåsorna är runt 15 mm, slemhinnan såg bra ut. Jag har mycket äggblåsor så han pratade om eventuell överstimulering.. Beroendet på vad dagens blodprov säger så blir det antingen Ovitrelle och plock och ET. Eller någon svagare ägglossningsspruta, kommer inte ihåg vad den hette, och plock och FET i början av nästa år. Han sa att det är hcg hormonet som liksom gör att en överstimulering tippar över kanten. Så om man ger en svagare spruta och väntar med att sätta tillbaka så undviker man överstimulering och att bli dålig. Han tycker inte att jag ska bli sjuk, det kan jag hålla med om :) Hursomhelst verkar det bli plock nästa vecka, frågan är bara vilken dag och vilken metod. Blir klokare i eftermiddag när dom ringer ang blodprovet.

• EmyJ

Eller rättare sagt så fryser dom bara ner äggen.. Så det blir inte en regelrätt FET om det nu blir den metoden :)

• trina
    EmyJ skrev 2014-11-21 11:04:27 följande:

Eller rättare sagt så fryser dom bara ner äggen.. Så det blir inte en regelrätt FET om det nu blir den metoden :)

Så gjorde vi på vårt förra ivf försök eftersom jag hade för många ägg. De plockade ut över 30 ägg som resulterade i 8 embryon till frysen. Så det funkar bra!
  • Linda8110

VUL gick bra idag förutom att jag hade den mest röriga läkaren jag någonsin träffat. Huvudsaken att allt såg bra ut i alla fall. Dock så får jag inte ha ägglossning på söndag eller måndag om jag vill sätta tillbaka en blasto... Väntar ÄL på just söndag så ev får vi nöja oss med en 2 dagars denna gång också.

• EmyJ
    trina skrev 2014-11-21 12:00:15 följande:

Så gjorde vi på vårt förra ivf försök eftersom jag hade för många ägg. De plockade ut över 30 ägg som resulterade i 8 embryon till frysen. Så det funkar bra!

Oj, det var många ägg det :) Klarade dom nedfrysning och upptining?
  • Bellisa
    Libra1 skrev 2014-11-21 08:29:06 följande:

Ruvardag 6 och det spänner och drar i ljumskarna. Är helt stel i bäckenet. Känns positivt. Något händer. Är extremt kissnödig också. :)

Håller tummarna
  • EmyJ
    trina skrev 2014-11-21 12:00:15 följande:

Omformulera min fråga :p frös dom in enbart ägg också? Som överlevde nedfrysning och upptining? Eller befruktade dom och sen frös in? Vad jag förstod så skulle dom frysa in obefruktade ägg... Men jag kan ha missuppfattat :)
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-21 11:03:16 följande:

VUL nummer 3, rapport :p Äggblåsorna är runt 15 mm, slemhinnan såg bra ut. Jag har mycket äggblåsor så han pratade om eventuell överstimulering.. Beroendet på vad dagens blodprov säger så blir det antingen Ovitrelle och plock och ET. Eller någon svagare ägglossningsspruta, kommer inte ihåg vad den hette, och plock och FET i början av nästa år. Han sa att det är hcg hormonet som liksom gör att en överstimulering tippar över kanten. Så om man ger en svagare spruta och väntar med att sätta tillbaka så undviker man överstimulering och att bli dålig. Han tycker inte att jag ska bli sjuk, det kan jag hålla med om :) Hursomhelst verkar det bli plock nästa vecka, frågan är bara vilken dag och vilken metod. Blir klokare i eftermiddag när dom ringer ang blodprovet.

Spännande, då är det dags för plock snart ju, hoppas du slipper överstimulering! Men.dom kan sin grej så det kommer gå bra :)

Var också på VUL idag, såg bra ut och planerat plock på onsdag. Men dom ringde precis upp och sa att jag måste komma på VUL nr 3 på måndag för mina hormonvärden var lite för höga. Men de behöll tiden på onsdag ändå. Hoppas hoppas att det blir av då :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa