• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2014-11-23 22:21:44 följande:

Var på vul i fredags dag 7. Hade haft känningar i äggstockarna hela veckan och utgått ifrån att allt var bra. Men jävla skit min kropp hade inte svarat alls på nya medicinen ( inga över 10mm. Så nu komplett vi med maxdos 375 menopur. Bytt vul på onsdag.

Grät hela vägen från vul till jobbet. Sen nya tag. Detta är vårt 4 IVF. Tre första gav bra resultat men ingen graviditet. Så nu testade vi ny medicin.

Håll tummarna att vi får igång så att det blir några ägg. Denna gång ska jag också få trombyl eftersom min kropp kanske får/gör små blodproppar i livmodern och sabbar ev graviditeter.

Håll tummarna

Fasen vad trist! Men förhoppningsvis så funkar det efter att dosen ökats. Håller tummarna! Jag körde själv igång med sprutorna förra veckan, fick ju missfall i vecka 6 sist :(. 

Spännande med Trombyl. Hur märkte de att du haft proppar? Hur mkt Trombyl tar du?
  • LadyMaria

Fy F*N va jag blir trött/ledsen av kommentarer från folk!

Berättade för en kollega på jobbet vad vi går igenom. Trodde att hon skulle ha lite mer sunt förnuft och empati.. Men det enda hon babblar om är hur det är att vara gravid. När vi skulle köpa fika till jobbet var hon tvungen att gå genom barnavdelningen i affären och kolla på alla möjliga bebis plagg. MED MIG!? Kan inte människan tänka att det kanske är känsligt och ta det på sin privata tid.
    uschh....

• GrukanGrace

Tack för pepp.

Nä det finns inga bevis varken för att det hjälper eller att man haft små proppar. Men när allt verkar bra och allt annat är bra då kan man få trombyl (låg dos) det är en chansning men en vän till mig lyckades efter det att hon fått trombyl så jag håller tummarna. Propparna är så små att de är ofarliga men de förstör för embryot.

Kram

Kakan1976 skrev 2014-11-24 10:19:09 följande:

Fasen vad trist! Men förhoppningsvis så funkar det efter att dosen ökats. Håller tummarna! Jag körde själv igång med sprutorna förra veckan, fick ju missfall i vecka 6 sist :(. 

Spännande med Trombyl. Hur märkte de att du haft proppar? Hur mkt Trombyl tar du?

• Blomman808

Tjejer.. Jag är på mitt första ivf försök och vet inte alls hur detta ska kännas. Vet ni?

De plockade 23st ägg i fredags, varav 17st var mogna.

11st (icsi) och 6 ägg gjorde man vanlig ivf på. Alla 11 blev befruktande och delade sig fint. Och ett av de 6ägg med vanlig ivf delade sig.

Nu sattes ett ägg in igår, ivf ägget. Det var tydligen "topp kvalité" och den var symmetrisk och fin.

Alla mina övriga 11ägg frystes ner och de var tydligen lika fina.

Säger läkaren detta "toppkvalitet" och skulle detta göra att ägget får lättare att fästa? Eller brukar man höra detta och ändå få missfall?

Efter äp har jag haft fruktansvärd värk i magen, kan knappt böja med fram å vaknar på nätterna med väldig värk.

Å nu med detta lilla ägg inom mig blir jag sååå orolig. (Sattes in igår) Kan min kropp redan komma att försöka stöta ut ägget?!

Eller varför har jag såhär ont?!

Hur ska man kunna jobba när man mår såhär?

Väntar samtal från kliniken men hoppas att nån av er vet om detta är normalt.. Att ha såhär ont. inte konstant, utan när jag rör mig mycket och står längre stunder. Då känna det som om äggledarna är extremt stora och ömma..

(Sorry för långt inlägg;)

• Kakan1976
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:33:05 följande:

Tjejer.. Jag är på mitt första ivf försök och vet inte alls hur detta ska kännas. Vet ni?

De plockade 23st ägg i fredags, varav 17st var mogna.

11st (icsi) och 6 ägg gjorde man vanlig ivf på. Alla 11 blev befruktande och delade sig fint. Och ett av de 6ägg med vanlig ivf delade sig.

Nu sattes ett ägg in igår, ivf ägget. Det var tydligen "topp kvalité" och den var symmetrisk och fin.

Alla mina övriga 11ägg frystes ner och de var tydligen lika fina.

Säger läkaren detta "toppkvalitet" och skulle detta göra att ägget får lättare att fästa? Eller brukar man höra detta och ändå få missfall?

Efter äp har jag haft fruktansvärd värk i magen, kan knappt böja med fram å vaknar på nätterna med väldig värk.

Å nu med detta lilla ägg inom mig blir jag sååå orolig. (Sattes in igår) Kan min kropp redan komma att försöka stöta ut ägget?!

Eller varför har jag såhär ont?!

Hur ska man kunna jobba när man mår såhär?

Väntar samtal från kliniken men hoppas att nån av er vet om detta är normalt.. Att ha såhär ont. inte konstant, utan när jag rör mig mycket och står längre stunder. Då känna det som om äggledarna är extremt stora och ömma..

(Sorry för långt inlägg;)

Hej!

Vilket strålande resultat! Grattis! Härligt med så många ägg i frysen också.

Toppkvalitet innebär att, som du säger, delningen har skett som den ska och att det är symmetriskt. Det innebär dock inte att du garanterat inte kommer att få missfall för vad gäller missfall så är det mycket som spelar in. Däremot så är det ju större chans att det fäster om ägget ser bra ut :). 

Du fick ut ett rejält gäng med ägg så du har nog rätt svullna äggstockar och de har varit inne i livmodern med nålar så det är normalt att du har ont. Ta en Alvedon eller två, det brukar kännas bättre efter ett par dagar redan.

Lycka till!

• Blomman808

Tack Kakan1976, ja jag ska väl sluta vara så överanalyserande och känslig.

För hjälp vad man tänker mycket när man är i en sån här process.

Av naturliga försök i nästan tre år, har lett till att man blir lätt "psykisksjuk" ????

Har varit skengravid så många gånger att detta känns som vår sista utväg.

Min man har "sega" spermier och det har inte funkat alls för oss och det har vi fått berättat för oss nu när vi startade vår utredning, att naturligt så kommer det inte att gå.

Vet inte hur jag ska klara dessa 2-3v till testdag.. Är såååå nyfiken och samtidigt otroligt rädd över att återigen bli besviken.

• Kakan1976
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:57:45 följande:

Av naturliga försök i nästan tre år, har lett till att man blir lätt "psykisksjuk" ????

Min man har "sega" spermier och det har inte funkat alls för oss och det har vi fått berättat för oss nu när vi startade vår utredning, att naturligt så kommer det inte att gå.

Vet inte hur jag ska klara dessa 2-3v till testdag.. Är såååå nyfiken och samtidigt otroligt rädd över att återigen bli besviken.

Man blir knäpp av den här karusellen. Jag hoppas verkligen att det tar sig för er så du slipper göra fler IVF-försök.

Jag är inne på mitt femte försök. Min sambo har också dålig spermakvalitet så vi kan inte heller bli gravida naturligt. Vi gör ICSI på alla och har fått tillbaka fina ägg och förra försöket blev jag gravid med fick dessvärre missfall i vecka 6. Så vi kämpar på. Jag har en blogg om du vill läsa mer om våra försök och om hur det har känts för mig? Kakan1976.blogspot.se

Kram

• 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-24 09:55:25 följande:

Vad jag förstår så är det inte bara antalet äggblåsor som avgör utan också hormonnivåerna..om man blir överstimulerad eller inte.. Så vi får se vad blodet visar :)

Vi har ju vart på VUL samma dagar, men har dom sagt till dig att det blir av på ons trots så många blåsor?

Jag lämnade akademiska med rätt blandade känslor idag. Hon sa att jag hade helt sinnessjukt många blåsor att hon inte ens kunde förmå sig att räkna alla. Att det var helt fantastiskt och att hon skulle följa mitt fall, men sen vände hon och sa att det är farligt och att det förmodligen inte kommer bli plock på onsdag med tanke på hur mina äggstockar ser ut nu, men vi ska vänta på proverna i eftermiddag. Jag vill ju verkligen få ut så mkt som möjligt men då jag har endometrios och sprutar med synarela samtidigt så kan jag inte ta den andra sprutan utan endast Ovitrelle. Vilket ökar risk för överstimulering.

Usch blir så besviken om det inte blir av nu eller om det måste avbrytas. :(

Sen blir det inte bättre av att alla på jobbet tror att jag är gravid nu för jag körde alkoholfritt på personalmiddagen och är rätt svullen..
  • 1983an
    Blomman808 skrev 2014-11-24 12:57:45 följande:

Jag känner igen mig helt, man blir psykiskt sjuk av det här tillslut. Blir inte bättre av att precis alla runtomkring oss får barn kors och tvärs.

Men fantastiskt resultat med 11 embryon! Stort grattis! Då har ni oddsen på er sida :) håller tummarna att det funkar.

Jag har vart hemma två-tre dagar rätt orörlig efter plock, men det lägger sig. Man kan bli rätt svullen av progesteronet också, eller jag blev iaf det.
  • Blomman808

Kakan1976 vill gärna ha din adress :)

Ledsen att höra om alla era försök. Jag hoppas att ni får er lilla bebis tillslut.??

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa