Blomman808 skrev 2014-11-24 12:33:05 följande:
Tjejer.. Jag är på mitt första ivf försök och vet inte alls hur detta ska kännas. Vet ni?
De plockade 23st ägg i fredags, varav 17st var mogna.
11st (icsi) och 6 ägg gjorde man vanlig ivf på. Alla 11 blev befruktande och delade sig fint. Och ett av de 6ägg med vanlig ivf delade sig.
Nu sattes ett ägg in igår, ivf ägget. Det var tydligen "topp kvalité" och den var symmetrisk och fin.
Alla mina övriga 11ägg frystes ner och de var tydligen lika fina.
Säger läkaren detta "toppkvalitet" och skulle detta göra att ägget får lättare att fästa? Eller brukar man höra detta och ändå få missfall?
Efter äp har jag haft fruktansvärd värk i magen, kan knappt böja med fram å vaknar på nätterna med väldig värk.
Å nu med detta lilla ägg inom mig blir jag sååå orolig. (Sattes in igår) Kan min kropp redan komma att försöka stöta ut ägget?!
Eller varför har jag såhär ont?!
Hur ska man kunna jobba när man mår såhär?
Väntar samtal från kliniken men hoppas att nån av er vet om detta är normalt.. Att ha såhär ont. inte konstant, utan när jag rör mig mycket och står längre stunder. Då känna det som om äggledarna är extremt stora och ömma..
(Sorry för långt inlägg;)
Hej!
Vilket strålande resultat! Grattis! Härligt med så många ägg i frysen också.
Toppkvalitet innebär att, som du säger, delningen har skett som den ska och att det är symmetriskt. Det innebär dock inte att du garanterat inte kommer att få missfall för vad gäller missfall så är det mycket som spelar in. Däremot så är det ju större chans att det fäster om ägget ser bra ut :).
Du fick ut ett rejält gäng med ägg så du har nog rätt svullna äggstockar och de har varit inne i livmodern med nålar så det är normalt att du har ont. Ta en Alvedon eller två, det brukar kännas bättre efter ett par dagar redan.
Lycka till!