• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • maka011
    Luthien87 skrev 2015-01-16 20:39:40 följande:

Hehe, underbart! Been there! ;) 

Känner mig som Pumba. ;) Ikväll sved sprutan rejält. :(
  • Luthien87
    maka011 skrev 2015-01-16 21:37:29 följande:
    Känner mig som Pumba. ;) Ikväll sved sprutan rejält. :(
    Mm, de gör det ibland :( . Använder du de där wipesen som kommer med i paketet? Jag upplevde att det gör mindre ont om jag tar den på först.. Kan vara inbillning också.. 
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • maka011
    Luthien87 skrev 2015-01-16 21:50:05 följande:
    Mm, de gör det ibland :( . Använder du de där wipesen som kommer med i paketet? Jag upplevde att det gör mindre ont om jag tar den på först.. Kan vara inbillning också.. 
    Jadå. Tvättar alltid rent med dem innan jag tar sprutan. 
    Fick ta väldigt lite i taget så gick det bra.
  • Linda8110
    maka011 skrev 2015-01-16 19:01:31 följande:

Hej! Nu var det länge sen jag var här känner jag. Hur går det för alla? 14/1 gav vi oss på det igen. Menopur denna gången med men 150 ie som ingångsdos. Vul på måndag. Nu ni tjejer, det här är vårt år! :)

Ja nu får det vara vårt år! Jag ska börja ÄL testa på tisdag inför kommande FET.
  • GrukanGrace

Ni som ska fortsätta försöka kan väl komma med in i januaritråden?

Vi kyckades bli gravida på egen hand i väntan på att sätta tillbaka en bladtosyst nu i januari. Helt sjukt efter 4 ivf. Har gjort 4 gravtestet på 3 dagar. Idag V5 (4+5) fick jag blödning

Bara att ta nya tag. Någon som vet när testet visar ej gravid efter missfall?

• Linda8110
    GrukanGrace skrev 2015-01-17 23:10:51 följande:

Vi kyckades bli gravida på egen hand i väntan på att sätta tillbaka en bladtosyst nu i januari. Helt sjukt efter 4 ivf. Har gjort 4 gravtestet på 3 dagar. Idag V5 (4+5) fick jag blödning smile4.gif

Åh nej vad ledsen jag blir för er skull...

Vet att testen kan visa gravid i många veckor efter ett missfall men ibland blir det negativt snabbt. Men har du fått konstaterat missfall hos läkare?
  • GrukanGrace

Nä det är inte konstaterat men känner att jag blöder för mycket för att det ska vara något litet.men jag ringer dem på måndag.

Kram och tack för hjälpen

Linda8110 skrev 2015-01-18 00:23:23 följande:

Åh nej vad ledsen jag blir för er skull...

Vet att testen kan visa gravid i många veckor efter ett missfall men ibland blir det negativt snabbt. Men har du fått konstaterat missfall hos läkare?

• Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2015-01-17 23:10:51 följande:

Vi kyckades bli gravida på egen hand i väntan på att sätta tillbaka en bladtosyst nu i januari. Helt sjukt efter 4 ivf. Har gjort 4 gravtestet på 3 dagar. Idag V5 (4+5) fick jag blödning smile4.gif

Så jäkla tråkigt :(.

Vid mitt missfall sa dem att jag kunde testa en vecka efter att jag slutat blöda. Jag kände dock på mig att det var kört eftersom jag hade relativt kraftig molvärk och alla gravidsymptom försvann på en dag. Jag har å andra sidan läst många historier om märkliga blödningar där allt ändå gått bra.

Stor kram
  • maka011

Usch vad jobbigt det är med menopuren denna gången. Det svider jätte mycket varje gång jag tar den. Kan bara spruta in ytterst lite åt gången. Någon mer än jag som upplever detta?

• maka011

Jaha, hade knappt hänt något. De största var 8 mm. Tog österogen prov, men fick just reda på att analys maskinen är trasig så får inte svar förrän imorgon. Men ska ändå höja till 175 ie och börja med orgalutran ikväll. Nytt vul på torsdag.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa