• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • LadyMaria
    Kakan1976 skrev 2015-02-09 06:56:03 följande:
    Ok. Märkligt! Hoppas hoppas!

Det har gått jättebra hittills! Vi fick tillbaka två fina embryon i torsdags. Ett 4-celligt och ett 6-celligt! Tre odlas vidare till idag så nu känns det nervöst att få reda på om det lyckats med odlingen eller inte.

Är på RD 4 och nu börjar det kännas riktigt nervöst det också.

Härligt att få 2 st tillbaks iaf! Det ökar ju chanserna betydligt :D

Håller tummarna :)

• Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-02-09 14:49:31 följande:

Härligt att få 2 st tillbaks iaf! Det ökar ju chanserna betydligt :D

Håller tummarna :)

Jag fick två tillbaka sist också utan resultat men de här såg verkligen bra ut så jag hoppas på dem. Det blev inget till frysen dessvärre...
  • EmyJ

Nu är även jag en ruvare! Äääääntligen! Fick tillbaka en liten blastocyst idag :)

• EmyJ
    LadyMaria skrev 2015-02-09 14:48:37 följande:

Ringde barnmorskan idag och meddelade att testet är negativt på RD 14.

Eftersom jag inte fått mens än och jag har gjort FET i ostimulerad cykel tyckte hon det var väldigt märkligt... hon sa att det är fortfarande så tidigt så jag

ska ta ett nytt test i slutet av veckan och återkomma då....

Som att det inte var tillräckligt nervöst och jobbigt innan med tankar mellan förtvivlan och hopp!

Hur har det gått? :)
  • misame89

Hej ! När man har behandling sponsrad från landstinget ingår medicin då lr hur fungerar det ?

• EmyJ
    misame89 skrev 2015-02-14 18:51:21 följande:

Hej ! När man har behandling sponsrad från landstinget ingår medicin då lr hur fungerar det ?

Du betalar upp till högkostnadsskyddet för mediciner :)
  • dumdummast
    misame89 skrev 2015-02-14 18:51:21 följande:

Mediciner och läkarebesök ingår inte. Men du kommer upp i högkostnadskortet ganska fort
  • misame89

Började med synarelasprayen dag. Trodde det bara var och puffa som vanlig spray men man ska tydligen rengöra och sen andas in försiktigt inte dra in som man brukar med nässprat mot förkylning vad jag fattar det som. Dock läste jag efteråt det där med inandningen och drog in lite hastigt sådär ni vet. Och det kom ner i halsen lite. Hur gör ni ? Har ni ocå vart med om att ni får ner smaken i halsen ?

• EmyJ
    GrukanGrace skrev 2015-02-16 13:27:17 följande:

RD7 med blastosyst i naturlig cykel.

Femte försöket.

Började blöda idag. Fan

:( Kram till dig! Själv är jag på dag 5 i naturlig cykel med en blastocyst och snacka om att tankarna snurrar.. Man blir ju galen!

Hur går ni vidare? Har du fler blastocyster i frysen? Hoppas verkligen att du får ditt plus framöver!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa