• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • LadyMaria

Dag 5 idag med Blastis, fick ett yrselanfall vid lunch som höll i sig ca 10 sek o sen var allt som vanligt. Det är det enda annorlunda jag har känt, annars är allt väldigt vanligt.

• Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-01-30 15:55:16 följande:

Dag 5 idag med Blastis, fick ett yrselanfall vid lunch som höll i sig ca 10 sek o sen var allt som vanligt. Det är det enda annorlunda jag har känt, annars är allt väldigt vanligt.

Då hoppas vi att yrselattacker är positiva i sammanhanget tycker jag!
  • längtar14

Här kom mensen på ruvardag 10 så det får bli ett nytt försök så fort kliniken ger klartecken.

• Kakan1976
    längtar14 skrev 2015-02-03 07:06:17 följande:

Här kom mensen på ruvardag 10 så det får bli ett nytt försök så fort kliniken ger klartecken.

Vad tråkigt!

Kram
  • maka011
    längtar14 skrev 2015-02-03 07:06:17 följande:

Massa kramar. Hoppas ni kan försöka snart igen.
  • längtar14

Vi kommer göra ett försök redan den här menscykeln, så om bara ägglossningen funkar som den ska så blir det en ny fet i slutet av feb

• Kakan1976
    längtar14 skrev 2015-02-03 20:52:20 följande:

Vi kommer göra ett försök redan den här menscykeln, så om bara ägglossningen funkar som den ska så blir det en ny fet i slutet av feb smile1.gif

Ok, då hoppas vi på bättre lycka nästa gång!

För oss har det varit en riktig pärs idag på ÄP. Först blev vi sena så det var stressigt som sjutton. Sen fick inte sköterskan till det med infarten så hon stack mig två gånger utan att lyckas så då fick en annan sköterska rycka in och lyckades tack och lov. Sen var det full fart in på operation utan att min sambo hunnit klart med sitt vilket också var stressigt. Till slut fick de fatt i honom men då kändes allt så jobbigt att jag började gråta.

Efter plocket som kändes mer än vanligt fick vi resultatet. 12 ägg! Bästa resultatet hittills!

Dessvärre var lyckan kortvarig då det visade sig finnas väldigt få spermier. Min sambo hade också känt sig stressad och det var så jobbigt att han skakade tydligen men lyckades få till ett prov men utan bra resultat. Han behövde dock inte göra om det på plats så vi åkte hem och styrde upp och nästa prov såg bättre ut tack och lov,

Vilken dag hittills! Hopp och förtvivlan om vartannat.
  • Kakan1976
    misame89 skrev 2015-02-04 08:47:08 följande:

Får jag fråga varför dom inte gjorde en icsi på er om han hade få spermier ?

Ja det får du :):Det gjorde dem men jag antar att de var så få att de inte hittade några bra spermier bland dem.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa