• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • maka011
    1983an skrev 2015-01-29 16:45:27 följande:
    22 ägg, det är ju jättebra, hoppas ni får många embryon :)
    Nä, det blev inte så bra som vi hoppats. Av dem var 18 mogna. Av dem blev 8 befruktade. Av dem överlevde endast 1 till frysen.
    Beslutade vid äp att göra totalfrys då jag hade mycket vätska i buken.
  • misame89
    maka011 skrev 2015-02-05 15:45:43 följande:
    Nä, det blev inte så bra som vi hoppats. Av dem var 18 mogna. Av dem blev 8 befruktade. Av dem överlevde endast 1 till frysen.
    Beslutade vid äp att göra totalfrys då jag hade mycket vätska i buken.
    sa dom vad det kunde bero på ?
  • misame89
    misame89 skrev 2015-02-06 22:21:39 följande:
    sa dom vad det kunde bero på ?
    om 8 ägg blev befruktad blir det inte embryon då ?
  • 1983an
    misame89 skrev 2015-02-06 22:25:54 följande:

om 8 ägg blev befruktad blir det inte embryon då ?

Tyvärr blir inte alla befruktade ägg livsdugliga embryon, det är anledningen till att man odlar dom några dagar så man ser att de börjar dela sig ordentligt. De som delar sig för sakta eller ojämnt osv använder man inte. tråkigt men det är så det fungerar.. :/ tråkigt att höra att det inte blev så många i slutändan, men det kanske funkar med det när ni gör fet! :)
  • LadyMaria

Hjälp...
    Vad håller kroppen på med?

Vart är mensen? Negativt test, och när jag gjorde återföringen var slemhinnan fin. Nu är det 19 dagar sedan ägglossning och rd 13,  Så vart fasen är mensen? Har någon varit med om detta?

• Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-02-08 16:57:35 följande:

Hjälp...
    Vad håller kroppen på med?

Vart är mensen? Negativt test, och när jag gjorde återföringen var slemhinnan fin. Nu är det 19 dagar sedan ägglossning och rd 13,  Så vart fasen är mensen? Har någon varit med om detta?

Jag har hört om någon där medicinen gjorde att mensen inte kom men kommer inte ihåg ifall det var Lutinus eller något annat. Vad tar du?

Håller dock tummarna för att testet visar plus snart och att du är låghormonare och att det är anledningen!
  • LadyMaria
    Kakan1976 skrev 2015-02-08 17:26:45 följande:
    Jag har hört om någon där medicinen gjorde att mensen inte kom men kommer inte ihåg ifall det var Lutinus eller något annat. Vad tar du?

Håller dock tummarna för att testet visar plus snart och att du är låghormonare och att det är anledningen!

Har gjort fet i naturlig cykel, så jag fick inga mediciner denna gången. Så det är såå konstigt.
    Ja hoppas att man är låghormonare... shit va dåligt man mår av detta alltså..
    Hur går det för er? Blev det infrysning av alla era ägg, eftersom det blev så med spermaprovet?
    kram

• Kakan1976
    LadyMaria skrev 2015-02-08 22:48:29 följande:

Har gjort fet i naturlig cykel, så jag fick inga mediciner denna gången. Så det är såå konstigt.
    Ja hoppas att man är låghormonare... shit va dåligt man mår av detta alltså..
    Hur går det för er? Blev det infrysning av alla era ägg, eftersom det blev så med spermaprovet?
    kram

Ok. Märkligt! Hoppas hoppas!

Det har gått jättebra hittills! Vi fick tillbaka två fina embryon i torsdags. Ett 4-celligt och ett 6-celligt! Tre odlas vidare till idag så nu känns det nervöst att få reda på om det lyckats med odlingen eller inte.

Är på RD 4 och nu börjar det kännas riktigt nervöst det också.
  • GrukanGrace

Idag kl 10.30 sätter vi tillbaka vår frysta blasto. Dag 6,5 efter det att äl sprutan gav utslag. Håll tummarna

• LadyMaria

Ringde barnmorskan idag och meddelade att testet är negativt på RD 14.
    Eftersom jag inte fått mens än och jag har gjort FET i ostimulerad cykel tyckte hon det var väldigt märkligt... hon sa att det är fortfarande så tidigt så jag
    ska ta ett nytt test i slutet av veckan och återkomma då....

Som att det inte var tillräckligt nervöst och jobbigt innan med tankar mellan förtvivlan och hopp!

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa