• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Linda8110
    GrukanGrace skrev 2015-01-28 07:28:24 följande:

Blev gravida på egen hand i julas. Tyvärr MF i V6

Gick nu och väntade på äl för att sätta tillbaka den bladtosyst vi har i frysen. Men tyvärr så finns det rester kvar i mig så om de inte är borta i morgon när jag ska på återbesök och vul så måste vi vänta. Suck vill inte vänta.

Kram

Ledsamt med MF.... Nya tag!
  • längtar14

Då verkar mensen vara på ingång på ruvardag 7 Så våran lille blastocyst ville inte fästa

• 1983an
    maka011 skrev 2015-01-28 11:22:00 följande:

22 ägg blev plockade och makens prov såg bättre ut, så hälften befruktas vanligt och hälften med icsi. Men totalfrys. Hade mycket vätska i buken.

22 ägg, det är ju jättebra, hoppas ni får många embryon :)
  • maka011
    1983an skrev 2015-01-29 16:45:27 följande:

22 ägg, det är ju jättebra, hoppas ni får många embryon :)

Försöker vara glad för det. Men är svårt när det gör väldigt ont i magen. Men förhoppningsvis så är det värt det i slut ändan.
  • Libra1
    misame89 skrev 2015-01-29 20:47:11 följande:

Hej för er som vill och är nyfikna så har jag nu startat min egna sida om min och killens kommande IVF resa.. www.babypaburk.se

Ni är så välkomna :)

Jag ska börja följa din blogg. Ett stort lycka till! :)
  • EmyJ
    misame89 skrev 2015-01-29 20:47:11 följande:

Hej för er som vill och är nyfikna så har jag nu startat min egna sida om min och killens kommande IVF resa.. www.babypaburk.se

Ni är så välkomna :)

Jag ska följa din blogg och se hur er resa ter sig :) En fråga.. Vi började vår utredning på Carl von Linné kliniken då vi bor i Uppsala, men vi valde Ackis då det enbart var där det var gratis genom landstinget.. Läkaren på cvl kliniken nämnde något om att man efter nyår skulle kunna välja fritt mellan kliniker och inte längre vara bunden till sjukhuset.. Har det trätt i kraft alltså? Då du kan välja cvl och ändå få det gratis? :)
  • misame89

Hej :) ja nu med vårdgarantin så har man rätten till att få välja lr iaf lämna ett önskemål som dom säger på vårdgarantikansliet för egentligen är det upp till dom då dom har kanske 5 kliniker att välja på som har dessa lägre kötider. MEN eftersom cvl nu finns med på deras lista så ska det inte finnas några hinder att vi får komma till just dom :) hoppas du fick det svar du önska och jättekul att du vill följa mig :D

EmyJ skrev 2015-01-30 07:08:39 följande:

Jag ska följa din blogg och se hur er resa ter sig :) En fråga.. Vi började vår utredning på Carl von Linné kliniken då vi bor i Uppsala, men vi valde Ackis då det enbart var där det var gratis genom landstinget.. Läkaren på cvl kliniken nämnde något om att man efter nyår skulle kunna välja fritt mellan kliniker och inte längre vara bunden till sjukhuset.. Har det trätt i kraft alltså? Då du kan välja cvl och ändå få det gratis? :)

• misame89
    Libra1 skrev 2015-01-29 21:35:53 följande:

Jag ska börja följa din blogg. Ett stort lycka till! :)

Ååh vad roligt att du vill följa :)

Allt e så spännande men också nervöst !
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa