• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1

Jag fixar. :)

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 ?)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    5 nov - Tgj
    7 nov - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ
    Ca v 47 - Så vit
    Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    30 el 31 oktober

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1

• Sjöblomman
    MadArp skrev 2014-10-31 19:33:40 följande:

Hade äggplock idag, allt gick bra! Lite molande värk nu bara.

Hur många? Gjorde det ont under tiden det pågick?
  • MadArp
    Sjöblomman skrev 2014-10-31 20:52:09 följande:

Hur många? Gjorde det ont under tiden det pågick?

Det kändes lite när läkaren stack in nålen i blåsorna, nu under dagen och kvällen öm i magen. Alvedon hjälper. Har absolut inte varit jobbigt på nåt sätt.. Vi fick ut 13 st, återföring på måndag..
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-10-31 21:32:16 följande:

Det kändes lite när läkaren stack in nålen i blåsorna, nu under dagen och kvällen öm i magen. Alvedon hjälper. Har absolut inte varit jobbigt på nåt sätt.. Vi fick ut 13 st, återföring på måndag..

Vad bra att det inte gjorde så ont. Fick du vara kvar länge på sjukhuset?

13 det är bra
  • Pommac

Hej! Nu är det äntligen dags för oss! Vi är två 30 åringar som försökt få barn i 2,5 år. Min man har slutat snusat och vi har båda gått ner i vikt för att försöka öka våra chanser. Jag vägde 100 kg då och nu idag väger jag 78 kg och har ett bmi på strax under 30! Och detta var startskottet på ivf försök ett. Vi kör den korta varianten (läkaren fick välja) och vi gör ivf i Umeå. Nu inväntar jag mensen på måndag och börjar isåfall med sprutorna på onsdag. Men det återstår att se. Läkarna har inte hittat något fel på oss.

• Heystella
    Pommac skrev 2014-10-31 22:24:33 följande:

Hej! Nu är det äntligen dags för oss! Vi är två 30 åringar som försökt få barn i 2,5 år. Min man har slutat snusat och vi har båda gått ner i vikt för att försöka öka våra chanser. Jag vägde 100 kg då och nu idag väger jag 78 kg och har ett bmi på strax under 30! Och detta var startskottet på ivf försök ett. Vi kör den korta varianten (läkaren fick välja) och vi gör ivf i Umeå. Nu inväntar jag mensen på måndag och börjar isåfall med sprutorna på onsdag. Men det återstår att se. Läkarna har inte hittat något fel på oss.

Välkommen hit! :)
  • Pommac
    Heystella skrev 2014-10-31 22:46:23 följande:

Välkommen hit! :)

Tack! Det ska verkligen bli spännande detta! Vart tar ni era sprutor? Min barnmorska visade aldrig var utan sa att man skulle ta den i bikinilinjen. Men den sitter väl väldigt långt ner? Eller är det bara att sticka på något ställe under naveln? Sticker ni på samma sida varje gång? Samma ställe? Kom inte på de här frågorna när jag var där.
  • Sjöblomman
    Pommac skrev 2014-10-31 22:53:40 följande:
    Tack! Det ska verkligen bli spännande detta! Vart tar ni era sprutor? Min barnmorska visade aldrig var utan sa att man skulle ta den i bikinilinjen. Men den sitter väl väldigt långt ner? Eller är det bara att sticka på något ställe under naveln? Sticker ni på samma sida varje gång? Samma ställe? Kom inte på de här frågorna när jag var där.
    Nedanför naveln, men inte rakt under utan till höger eller vänster. Kommer köra varannan dag.

Om du får mens på måndag, ska du inte börja med sprutorna på tisdag då? Dag 2... Jag fick mens igår och startade sprutandet idag.

Imponerad av viktnedgången! Bra jobbat!
  • Pommac
    Sjöblomman skrev 2014-11-01 00:20:15 följande:

Nedanför naveln, men inte rakt under utan till höger eller vänster. Kommer köra varannan dag.

Om du får mens på måndag, ska du inte börja med sprutorna på tisdag då? Dag 2... Jag fick mens igår och startade sprutandet idag.

Imponerad av viktnedgången! Bra jobbat!

Hej! Nej de vill inte att man ska börja på en tisdag då det troligen blir äggplock på en helg då. Umeå har kanske inte så mycket resurser. Kör du alltså sprutorna varannan dag på olika sidor? Sedan när man ska ta spruta nr två ska man ju ta den på motsatt sida. Jag får höra med dem när jag ringer dit nästa gång.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa