• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-31 21:49:46 följande:
    Vad bra att det inte gjorde så ont. Fick du vara kvar länge på sjukhuset?

13 det är bra
    Vi vara kvar ca 40 min efter, de såg att jag mådde bra så då fick vi gå..
  • Libra1

Pommac: Välkommen hit och grattis till viktnedgång. :)

När du ska ta 2 sprutor så ta en på varje sida. Knip tag i magen ordentligt med ena handen så känns knappt sticket. Ett tips från mig! :)

• Sthlmsthlm

Snabbt du var! :) de ville se att jag kunde kissa efteråt och på första försöket kunde jag inte det. Märklig känsla.

Ruvdag 2. Tick. Tack. Tick. Tack.

MadArp skrev 2014-11-01 06:12:53 följande:

Vi vara kvar ca 40 min efter, de såg att jag mådde bra så då fick vi gå..

• Libra1

Sthlmsthlm: När har du testdag? Ruvartiden är nästan värst. :P

• MadArp
    Sthlmsthlm skrev 2014-11-01 08:07:08 följande:

Snabbt du var! :) de ville se att jag kunde kissa efteråt och på första försöket kunde jag inte det. Märklig känsla.

Ruvdag 2. Tick. Tack. Tick. Tack.

Jag kunde kissa direkt efteråt.

Förstår att tiden går sakta, håll ut ;)....
  • Sthlmsthlm

Först 14 november. Galet långt bort!!

Tror jag borde få mens typ nästa helg om det inte går vägen. Så jag får hålla mig tills dess iaf. :)

Libra1 skrev 2014-11-01 08:31:24 följande:

Sthlmsthlm: När har du testdag? Ruvartiden är nästan värst. :P

• Nicka

Här är de nog ganska kört nu :( :( började blöda igår på morgonen och nu störtblöder jag :( :( mår för jävligt, legat i sängen sen 15 tiden igår, bara varit uppe för att gå på toa o försöka dricka o äta nått litet, har ju problem med magen oxå...

• Sjöblomman
    Nicka skrev 2014-11-01 12:49:11 följande:

Här är de nog ganska kört nu :( :( började blöda igår på morgonen och nu störtblöder jag :( :( mår för jävligt, legat i sängen sen 15 tiden igår, bara varit uppe för att gå på toa o försöka dricka o äta nått litet, har ju problem med magen oxå...

Åh nej! Men jag håller fortfarande tummarna. KRAM
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa