• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • GrukanGrace

Regeln jag fått är att första Månsdagen är den dag du vaknar med mens. Och oftast får jag besked på att ta spruta dag 2.

Kram

Sjöblomman skrev 2014-11-02 23:20:35 följande:

På min klinik sa de att om man får mens efter 18:00 så räknas dag 1 nästa dag. Plus att det ska blöda ordentligt.

• GrukanGrace

Jag har berättat för två som även är mina privata vänner. Till min chef ljuger jag. Har sagt att jag opererat min äggstock. Sen försöker jag få morgon, lunchtider. Då är det återbesök, tandläkare sjukgymnast osv

Pommac skrev 2014-11-02 23:37:41 följande:

Jag funderar på hur jag ska göra... Jag har 15 kollegor på jobbet men jag jobbar bara nära med fyra av dem (samma arbetslag) ska jag berätta för dem om ivf'n? Jag anar att det blir många turer till sjukhuset i tid och otid. Hur har/hade ni gjort? Har ni kunnat styra sjukhustiderna?

• GrukanGrace

Mitt råd är att berätta för någon du har förtroende för först. Lite beroende på hur det går kan det vara jobbigt om alla vet. Alla ska tycka till om ditt humör osv. Och det är oftast lättast om folk runtomkring är som vanligt. En del har svårt att hantera informationen.

Kram

Pommac skrev 2014-11-02 23:37:41 följande:

Jag funderar på hur jag ska göra... Jag har 15 kollegor på jobbet men jag jobbar bara nära med fyra av dem (samma arbetslag) ska jag berätta för dem om ivf'n? Jag anar att det blir många turer till sjukhuset i tid och otid. Hur har/hade ni gjort? Har ni kunnat styra sjukhustiderna?

• Libra1

Maka011: Grattis! Vad roligt! :)

Sjöblomman: Ja just det. De gjorde VUL. Då är det säkert ingen fara.

Det är normalt att bli lite ledsen när man tar alla hormoner. Det är mycket som står på spel samt olika hur kroppen reagerar. Min man har full förståelse för hur jag mår och det känns så skönt.

Idag ska jag på ett enskilt möte på jobb. Jag har precis fått en ny kontaktperson där. Mailade henne förra vecka om IVFen. Hon svarade "Tack för informationen". Är lite nervös över vad hon ska säga idag. :O

• Nicka

Pratat med Carlanderska nu, deras råd va att jag ska kontakta gynekologen som jag går hos här för råd om hur vi ska göra, problemet är att hon inte är på plats denna vecka,se vad barnmorskan tycker, Ca tycker vi skall avvakta tills nästa vecka med vul för att se om de finns nått eller om jag blött ut...

• MadArp

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

• Nicka

MadArp så fruktansvärt tråkigt!!! :( vet hur de känns då vi har varit i en liknade situation :(

Jag har sån ångest av att bara gå här och vänta, gynmottagningen på lasarettet ringer upp 13:50....sen ska man väl behöva tjafsa med dom om att få ett Vul..de är ju inte "akut" som kliniken säger, nä men jag vill faktiskt veta säkert!! Och inte behöva vänta en vecka för att få svar...

• EmyJ

Hej allihopa! Jag har haft fullt upp och inte haft tid att hålla koll på den här lilla tråden :) Kul att ännu fler har kommit hit!

Själv närmar jag mig mensen, om jag känner min kropp rätt (inte alltid så lätt med PCOS) så borde mensen komma imorgon (är lite rosa idag nämligen).. Vilket innebär sprutstart på onsdag! Spännande!

• EmyJ
    MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Usch vad tråkigt :( Kram!
  • trina

Idag blev jag ruvare på ett tvådagars. Allt såg jättebra ut så det är bara hålla tummarna! Fick reda på att det är ganska generösa regler hos sahlgrenska också. Eftersom det blev totalfrys sist så får man totalt fyra FET.

Vi hade åtta embryon i frysen och de behövde bara tina en! Så sju kvar till nya försök eller syskon i framtiden :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa