• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Sjöblomman
    MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Åh nej! KRAM
  • Sjöblomman

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

Åh nej! KRAM
  • Libra1

Så ledsen för er skull! :(
    Styrkekramar
  • Libra1
    Nicka skrev 2014-11-03 11:15:15 följande:

MadArp så fruktansvärt tråkigt!!! :( vet hur de känns då vi har varit i en liknade situation :(

Jag har sån ångest av att bara gå här och vänta, gynmottagningen på lasarettet ringer upp 13:50....sen ska man väl behöva tjafsa med dom om att få ett Vul..de är ju inte "akut" som kliniken säger, nä men jag vill faktiskt veta säkert!! Och inte behöva vänta en vecka för att få svar...

Hoppas du får komma och kolla lite tidigare. Det är så jobbigt att gå och vänta i ovisshet. Jag vet hur det är. :(
  • Libra1
    trina skrev 2014-11-03 14:26:01 följande:

Idag blev jag ruvare på ett tvådagars. Allt såg jättebra ut så det är bara hålla tummarna! Fick reda på att det är ganska generösa regler hos sahlgrenska också. Eftersom det blev totalfrys sist så får man totalt fyra FET.

Vi hade åtta embryon i frysen och de behövde bara tina en! Så sju kvar till nya försök eller syskon i framtiden :)

Grattis till ruvningen!!! När har du testdag?
  • Libra1
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    5 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ
    Ca v 47 - Så vit
    Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
  • Så vit

Ringde till kliniken idag och vi bestämde att jag får börja med sprutorna imorgon istället. Då bli det ju sprutstart 4 nov som jag hade tänkt mig från början. Vul på måndag om en vecka och äggplock i slutet på nästa vecka. Insättning v 47 antagligen då. Så här nära att vara gravid har jag aldrig varit, hahaha Drömmer!

• Sjöblomman

Jag var också lite delad i det där med att berätta på jobbet. Men sen pratade jag en hel del med en kollega som precis gick på föräldraledighet med sitt andra IVF-barn. Hon gick på samma klinik och informerade om alla besök som man inte kan styra, samt att chefen hade varit så förstående (vilket inte är en självklarthet). Jobbar som lärare så det är riktigt svårt att vara borta så mycket om man inte har informerat.
    Hur som helst, pratade med chefen och sen även de flesta i mitt arbetslag. De har alla varit mycket stöttande och det känns så bra nu. För det blir inga sura minner när jag behöver vara borta och folk ska täcka upp för mig.
    Så mitt råd är att berätta för de man "måste" berätta för samt för de som man känner att man kan vilja ha stöd av.

Idag har magen varit normal, bara lite uppsvullen men inga andra problem. Så det känns bra.
    Är fortfarande väldigt känslig och blir ledsen, samt yr och väldigt trött.

Börjar bli riktigt nervös inför onsdagens VUL också... Hur har ni gjort sen, när har nästa VUL blivit?

• Tgj

Usch va mycket tråkigheter som kan ske innan man får ett ägg som tänker stanna nio månader :(

Själv har jag första vul imorgon! Trodde det va på ons... Hur många vul har ni fått gjort innan äggplock?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa